User Käyttäjä Salasana  

perjantai 7.3.2025 / 00:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > tietokone nettiin
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokone nettiin
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
8. joulukuuta 2007 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen epätoivoisesti yrittänyt laittaa uutta tietokonettani netiin. Miten tämä nettiin laitto siis tapahtuu? Minulla on Elisa laajakaista 1M yhteys ja A-link RoadRunner 84AP modeemi. Nettijohto on kiinni koneessa josta se menee modeemiin. Käyttis on XP joka on Englanninkielinen. Näitä kysymyksiä on varmaan foorumi pullollaan joten pahoittelen.

"Iron Maiden can be fought, Iron Maiden cant be sought!"
Up The Irons!
Senior Member
_
8. joulukuuta 2007 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos modeemikin on elisalta niin taitaa olla siltaavassa tilassa. Silloin koneen pitäisi saada ip osoite automaattisesti kunhan verkkoasetuksissa on dhcp:n käyttäminen valittu.

Pääsetkö jonkun kaverin luona katsomaan elisan ohjeet tai saitko ohjeita paperilla? Jos niillä ei toimi pitää soittaa elisan asiakaspalveluun. Elisalla on usein kytkennöissä ongelmia ja ne saadaan kuntoon kun soittaa heille.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Member
_
8. joulukuuta 2007 @ 21:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on siis läppäri joka menee nettiin ihan normaalisti. Läppärissä verkkoyhteydet osiossa näkyy 1394 yhteys ja lähiverkkoyhteys kohdat kun taas uudessa koneessa pelkkä 1394 connection. Pitääkö tuolta control panelista muodostaa yhteys jotenkin? itse en osaa *häpeää*

EDIT: Wohoooo! sain toimimaan. Olin aivan unohtanut ajurit asentaa. Eli ratkaisu oli hyvin yksinkertainen.

"Iron Maiden can be fought, Iron Maiden cant be sought!"
Up The Irons!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. joulukuuta 2007 @ 22:46

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2007 @ 22:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Häpeäsi on turhaa..kaikki ei voi osata.

Jos verkkoyhteyksissä on vain 1394 connection niin se ei tule toimimaan. 1394 on Firewire liitin.
-Onko se modeemi koneessa kiinni USB johdolla vai verkkojohdolla?
-Jos verkkojohdolla niin syttyykö verkkoliittimessä valo kun kytket johdon?
-Onko verkkokortin ajurit asennettu?(todennäköisesti emolevyn ajurit)
-Onko laitehallinnassa keltaisia tai punaisia merkintöjä?
-Saako koneesi IP osoitetta? Start -> Run -> cmd -> ipconfig

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > verkot > tietokone nettiin

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy