Tahtoisin saada kubuntuni työpöydän twinview sillai et mun monitorin resoluutio on 1280*960 kun taas rightof lcd monitorin resoluutio on 1390*786 eli 786p.
Näytän nyt minun nyt laittamani xorg.confin jossa homma toimii sillai et mun nykyisen työpöydän reso on 1024+1390*786. Tahtoisin siis kde työpöydän toimivan samalla lailla kun windosissa eli käyttää eri resoluutiota tolle toiselle näytölle, kun päänäytölle. Eli tässä koodi
Sain itseasiassa sen jo toimimaan, mut huonosti, eli eka monitori näyttää osan videosta oikeassa reunassa vaikka fullscreen näkyy oikein taas sitten lcd monitorissa. Hieman ärsyttää tässä montiorissa se jos meinaa vaikka surfata samalla ni taustalla näkyy osa töllön fullscreen kuvasta vaikkei se kuitenkaa haittaa jos suurennan selaimen.
Eli kirjoitin konsoliin sudo nvidia-settings, sitten sieltä vaihdoin ykkösmonitorin resoluution 1280*960 ja sitten reboot X ja sitten toimi.
Eli tuo asetus toimii kuten windows "Extend" eli ei klooni, vaan piirtää pelkän taustakuvan kakkos monitorille, johon voit siirtää esim kuvaseliamen tai videotoistimen ja toistaa sitä kakkosmonitorin fullscreenissä. eli matematiikalla sen voisi ilmaista: Työpöytä= 1280*960+taustakuva=1390*786.
Toivottavasti tämä auttaa muita hd töllön omistajia saamaan fullscreen kuvan toimimaa töllössä kunnolla. Ite olen säätänyt vasta 5h asian tiimoilla, plus ennen tv-outin kanssa 4h. Eli kyl linux osaa välil vaikea olla mut kun onnistuu ni olo on hedelmällinen.