Digio2 (tai Digi02) DVB-T USB viritin?
|
|
Nuija
Newbie
|
17. elokuuta 2007 @ 06:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Äh voisiko joku paljastaa että pitääkö tehdä jotain temppuja että saa tuon xml rimpsun näkyyn tuossa viestissä.
Esikatkselussa näkyy ok mutta varsinaisessa viestissä ei näy.
|
Nuija
Newbie
|
17. elokuuta 2007 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
olikohan näin yksin kertainen homma
eli tässä on se rimpsu
|
ESNC
Newbie
|
25. elokuuta 2007 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Digio 2 + lisäantenni ostettu ja asennettu, signaaliksi näyttää 4 palkkia ja kanavanippujen B ja C kanavat näkyvät kaikki hyvin, mutta A-nippua eli ylen kanavia ei löydä ollenkaan. Missä vika? Olen koittanut useamman kerran ja antennia väännellyt ja käännellyt että sais parempaa signaalia, mutta ei auta. Vakioantennilla ei anna signaalia ollenkaan.
|
Ecculi
Newbie
1 tuotearvio
|
11. syyskuuta 2007 @ 09:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläkin Digion omalla ohjelmalla tulee vain neljä tolppaa ja toisinaan kuva häviää, mutta ääni kuuluu. Kuva tulee takaisin kanavaa vaihtamalla. Muutenkin kuva pätkii enemmän kuin DVBDreamilla, vaikkei silläkään kaikki kanavat aina näy. Olen kokeillut niin digitikun omalla antenilla kuin asunnon omalla harava-antenilla, johon myös television digiboksi (Digiality 302T) kytketty. TV:ssä olevassa boksissa tasot näyttää olevan täysillä eikä ole mitään ongelmia. Ylikiimigin TV-mastoon on suora näköyhteys, joten ei pitäisi ainakaan siitä olla kiinni, kele.
Taitaa vain olla surkeasti toteutteu hardis tässä digokortissa.
|
Ruis
Newbie
|
11. syyskuuta 2007 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Minun mielestä tässä kortissa juuri hardis on loistava mutta softa aivan toista ääripäätä. Esim. laitteen mukana tulleella softalla minulla kuva pysähtyi aina kun tuli esim. mainos katko tai mainos vaihtui. eli tuolloin piti aina aukaista kyseinen kanava uudelleen että kuva taas liikkui(ääni toimi kokoajan). Nyt sitten viikko sitten hankin ja asensin windows vista home premiumin niin siinä on loistava tv:n katselu ohjelma media centerissä. Ensin vain asensin nuo vistan ajurit tälle palikalle. Olen jo viikon verran sitä käyttänyt eikä koskaan kuva pätkäse edes. ominaisuuksina mm. suoran tv-lähetyksen voi painaa pauselle ja jatkaa kattomista myöhemmin. Nyt saan digiosta kaiken irti! :P
|
eepponen
Suspended due to non-functional email address
|
21. lokakuuta 2007 @ 12:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nuija:
<capturecard commercialname="DigiO2 DVB-T USB Receiver (1.52.717.2006)" capturename="DigiO2 DVB-T USB Receiver" devid="vid_0ace&pid_13a1">
<capabilities tv="true" radio="false" mpeg2="true" mce="false" sw="false" bda="true"/>
<tv>
<interface cat="tunerdevice" video="2" audio="3" mpeg2="1" sectionsandtables="5"/>
<filters>
<filter cat="networkprovider" name="Microsoft DVBT Network Provider" checkdevice="false"/>
<filter cat="tunerdevice" name="DigiO2 DVB-T USB Receiver" checkdevice="true"/>
</filters>
<connections>
<connection sourcefilter="networkprovider" sourcepin="0" sinkfilter="tunerdevice" sinkpin="0"/>
</connections>
</tv>
</capturecard>
olikohan näin yksin kertainen homma
eli tässä on se rimpsu
Eli lisäsin tämän mielestäni oikeaan paikkaan, mutta kun laitan ohjelmassa "ADD", niin se ei löydä koko Digiota... Onko muut saanu toimimaan Mediaportalilla?
|
tmthippie
Junior Member
|
21. lokakuuta 2007 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, en itsekkään ole onnistunut saamaan mediaportalilla hommaa toimimaan, mutta empä ole niin jaksanut asiaan edes perehtyä, kun tuo DVBdream itsellä toimii tarpeeksi hyvin.
Mutta jos jollakulla asiaan on enemmän sanottavaa, niin saa avautua.
|
June74
Member
|
27. lokakuuta 2007 @ 19:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuntuu olevan aika ranttu laiteresurssien kanssa , ei kestä olla irq päällekkäin minkään muun laitteen kanssa , tai aiheutuu kuvan pätkimistä /nykimistä . esim nyt on usb ja integroidun verkkokortin irq päälekkäin , ja tahtoo pätkiä jos on verkkokaapeli kiinni koneessa.
Onkohan kukaan löytänyt uudempia ajureita tähän , kun ei tunnu aukeavan edes valmistajan sivut
|
juhtu
Junior Member
1 tuotearvio
|
27. lokakuuta 2007 @ 21:26 |
Linkki tähän viestiin
|
AltDVB tuntuu olevan paras ja nopein. DVBdreamista odottelen uudempaa versiota. Googletappa altdvb 2.2, asentaminen on vähän kinkkinen, mutta ymmärryksen lisääntyessä saa ahaa elämyksiä kosolti.
|
June74
Member
|
28. lokakuuta 2007 @ 00:14 |
Linkki tähän viestiin
|
vaihdoin äänikortin eri pci-paikkaan ja otin integroidun verkkokortin pois käytöstä ja laitoin paikalleen 3com verkkokortin, niin nyt näyttää lupaavalta , ainoastaan ikkunoiden pienentäminen tai suurentaminen saa kuvan pätkäsemään tai pikselöitymään hetkeksi.
vähän vielä värisee kuva kun sivuttain liikkuu jos on ati tv-out päällä.
pitäs yrittää säätää asetuksia , muuten tuntuu taas toimivan hyvin.
edit: toimiiko tekstitykset tuossa altdvb 2.2 ohjelmassa ?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2007 @ 00:52
|
juhtu
Junior Member
1 tuotearvio
|
29. lokakuuta 2007 @ 02:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ylen tekstitykset toimivat tekstitv:n kautta, altdvb:ssa vasemmalla valikko subheader. TV1 451, TV2 452, FST 453 ja teema myös...
Enwmmän vakautta saa kun pistää settingspaneelin asetukset realtime tai high asentoon.
|
jmp1984
Newbie
|
2. marraskuuta 2007 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
mikähän mättää: ostin tänään tikun ja ei edes ajurien asennuksella (http://www.sandberg.it/support/product.aspx?id=133-41) toimi vistassa? asensin aluksi suoraan levyltä ja asennus onnistui ok, tein kuten ohjeissa eli laitoin tikun vasta lopuksi kiinni. silti mitään kanavia ei löydy, ei omalla eikä esim dvbdreamillä?
toisessa koneessa (XP) löysi jopa kanavia (ei YLE) mutta vain ääni kuului pätkien, toki signaali oli heikko (oisko ollu 2-3 pykälää). toi vistakone on ikkunan vieres eli sillä pitäs olla paljon parempi kuuluvuus ku täällä nurkassa XP koneella. tähän xp-koneeseen ei suostunu millään asentumaan kuten mukana tulleissa ohjeissa neuvottiin, vaan piti ensin asentaa ohjelmisto, buutata, käynnistää ohjelmisto ja sitten laittaa tikku kiinni.
tuntuu aikas bugiselta ajuripatentilta tää vehje :/
|
pentvi-x
Junior Member
|
2. marraskuuta 2007 @ 23:19 |
Linkki tähän viestiin
|
minulta taasen alkaa toivo loppumaan tämän laitteen kanssa.
4päivää sitä olen nyt yrittänyt tähän XP professionaliin asentaa eikä onnistu sitten millään.
tuon jukeboxin kanava haku menee nanosekunnissa läpi ja ilmoittaa että mitään ei löydy. dvbdreamilla valittaa jotakin että laite on offlinessa tj. elikkä ajureissa siis varmaan vika on.
kaiken mahdollisen olen kokeillut rekisterin puhdistusta myöten ja ajureita värkätty kymmeniä kertoja. voisiko olla mahdollista että kyseinen tikku ei vaan ole yhteensopiva koneeni kanssa..?
muuta en enää keksi
|
jmp1984
Newbie
|
2. marraskuuta 2007 @ 23:32 |
Linkki tähän viestiin
|
samoja fiiliksiä alkaa olla täällä, ei pelaa ni ei pelaa. taidan viedä takas kauppaan ton, ei jaksaisi tuhlata aikaa värkkäämiseen kun kerran ajurit ym tulevat mukana eikä toimi silti. valmistajan sivut ei toimi (?) mistä edes päivityksiä löytäisi.
|
June74
Member
|
2. marraskuuta 2007 @ 23:37 |
Linkki tähän viestiin
|
palaako laitteessa sininen ledi kun yrität kanavoita hakea , voit kokeilla myös vaihtaa eri usb paikkaan ko kortin.
Itse olen Kyllä XP Pro;hon asentanut ajurit mukana tulleelta cd:ltä ja asennuksen olen tehnyt niin että olen asentanut ajurit+softat , sitten olen bootannut koneen ja vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen kytkenyt laitteen kiinni usb porttiin. Myöskin on mahdollista että joku toinen usb laite häiritsee , esimerkiksi Webcamera , joten suosittelen kokeeksi irttoittamaan muut usb laitteet.
|
pentvi-x
Junior Member
|
3. marraskuuta 2007 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|
jos laitehallinnan kautta päivittää ohjaimen niin kone löytää tikulle 2erilaista ajuria:
Digio2 DVB-T USB Receiver Versio 1.52.717.2006
Digio2 DVB-T USB Receiver Versio 1.61.1219.2006
tuolla ylemmällä ajurilla ohjelma päästää kanavien hakuun mutta valo ei pala tikussa ja mitään ei löydy.
tuolla alemmalla ajurilla taasen ohjelma ei tunnista tikkua ja tulee se kuva että laite ei ole kytketty mutta sininen valo palaa tikussa koko ajan..?
Koneessani ei ole kuin 1USB2 paikka mutta olen kokeillut myös usb 1paikoissa ja täysin sama tulos. muita usb laitteita ei ole..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. marraskuuta 2007 @ 10:10
|
tmthippie
Junior Member
|
25. marraskuuta 2007 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Onkos pointtereita, miten tuon AltDVB ohjelman saa toimimaan tikun kanssa? On meinaan tuo ohjepolitiikka näköjään aika heikolla tasolla.
|
eduXP
Member
|
30. maaliskuuta 2008 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Morjens!
Sain kaverilta tällaisen virittimen, koska oli rikki. Juotin kuitenkin kaksi metallinlankaa kiinni ja sininen valo palaa laitteessa.
Ongelma tulee kun alan lisäämään laitetta. Ensin tulee herja Windows-logo asiasta, ohitan sen. Sitten ohjaintiedosto on jotenkin vioittunut. Onko kyse ajureista? Ja mistä taion tuon serial keyn, koska se on hukkunut muutossa?
Vinkkejä kaipaisin,
eduXP
|
tmthippie
Junior Member
|
13. elokuuta 2008 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Sattuisiko kellään olemaan tietoa, mistä tähän tikkuun saisi ladattua ajureita netin puolelta? Oma ajuri levy on tällä hetkellä sen verran kaukana, että en sitä ihan heti saa hyppysiini, ja olen metsästänyt netistä, jos sieltä ajurit löytyisivät, mutta niitä ei tunnu olevan missään.
|
Mainos
|
|
|
June74
Member
|
13. elokuuta 2008 @ 21:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|