User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 02:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > htv verkko ja digibox / digitv-kortti
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
HTV verkko ja digiBox / digiTV-kortti
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
4. joulukuuta 2003 @ 07:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt asiapitoista mielipidettä tietämättömälle.

Tässä olisi minun vaatimukset:
- Toimii HTV:n kaapeliverkossa
- Saa tallennettua suoraan streamin kiintolevylle (tai boxiin ja sieltä siirrettyä helposti tietokoneelle)
- Valmius DD5.1 äänille (Löytyy siis liitin S/PDIF -ulosviennille)
- Tukee ylen tekstitystä
- Päivityksiä saatavilla jatkossa (tuotetta tullaan kehittämään)
- (unohtuiko tästä jotain? ehdota itse!)

Eli periaatteessa minulle käy joko kortti tietokoneeseen tai ulkoinen boksi, josta saa yhteyden tietokoneeseen esim. videomateriaalin siirtoa varten. Haluan siis tallentaa ohjelmia ja käsitellä niitä myöhemmin tietokoneella. Viekö digikortti tietokoneessa paljon resursseja kun kortilla katsotaan? Mikä olisi paras vaihtoehto minun tapauksessa?

Kiitos kaikista vastauksista!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. joulukuuta 2003 @ 08:00

extechop
Newbie
_
5. joulukuuta 2003 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika hyvin näihin vaatimuksiin taitaisi vastata itselläni käytössä oleva kokoonpano: Linux-kone runsaalla kovalevytilalla, vdr-softa, Hauppaugen DVB-C -kortti, siihen Common Interface -lisäpalikka, Conax-moduli sekä HTV:n valtuutuskortti. Kokoonpanolle valitettavasti tulee melko paljon hintaa, enkä ole käyttänyt S/PDIF-ääniä tai tekstitystä (mutta tiedän että ainakin jonkinlainen tuki löytyy).


Otto J. Mäkelä http://www.iki.fi/om/
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2003 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuullostaa hyvältä. Onko Common Interface -lisäpalikka, Conax-moduli sekä HTV:n valtuutuskortti pakollinen valinta eli näenkö mitä kanavia ilman niitä?
Tomcat
Suspended due to non-functional email address
_
12. joulukuuta 2003 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilman korttia näkyy samat kanavat mitä T-verkossakin, eli Ylet,MTV3:t+SubTV,Neloset ja UK. Kortilla salattuja ilmaisia kanavia ovat sitten analogisen kaapelin puolelta tutut MTV Nordic,TV5,BBC ja DW (jos nyt oikeen muistin).

Eli peruskanavat ilman korttia ja kortin vuosimaksulla(20e) saa näkymään muutaman HTV:n tarjoaman kanavan+tietysti kaikki maksulliset kanavapaketit siihen päälle.

Mulla on Forte itsellä.
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2003 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ons kellään kokemuksia Hauppaugen DVB-C -kortista windowsissa? Onko ongelmia? Toimiiko? Mitä olen lukenut tuolta forumeista, niin kaikki tuntuvat suosittelevan linuxia.
jyrip
Newbie
_
15. joulukuuta 2003 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HTVn verkon maksukanavapaketissa häiriöitä

Onko muilla kokemuksia tällaisesta:
-kuva digiboxin kautta
-maksuttomat kanavat toimivat
-3 päivän ajan forte-kanavapaketissa häiriöitä sietämätön määrä (kuva täysin pikselöitynyt,ääni "tirskahtelee")
-htv:n asiakaspalvelu kehoittaa tilaamaan huoltokäynnin :/

--jyri
Tomcat
Suspended due to non-functional email address
_
15. joulukuuta 2003 @ 13:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi HTV:n toiminta on kyllä naurettavaa, jos on jotain ongelmia, niin heti tyrkytetään huoltokäyntiä (100e).

Ei oo kyllä häiriöitä Fortella ollut, tai en ole ainakaan huomannut, sen vähäsen mitä niitä on tullu katseltua nyt.

Jos muut kanavat näkyy, niin ei sitä huoltokäyntiä kannata tilata, ainakaan jos se menee asiakkaan piikkiin.
josk
Junior Member

2 tuotearviota
_
16. joulukuuta 2003 @ 02:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
laitetaan kysymys uudestaan:

Ons kellään kokemuksia Hauppaugen DVB-C -kortista windowsissa? Onko ongelmia? Toimiiko? Mitä olen lukenut tuolta forumeista, niin kaikki tuntuvat suosittelevan linuxia.
ande2
Newbie
_
16. joulukuuta 2003 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jyrip: Itellä finluxin boksi ja tota ongelmaa aina välillä. Puhelinta(gsm) ei kannata viedä 5 metrin etäisyyteen boksista silloin kuvaamasi ongelmat ainakin ilmenee...
Samoin ilmoitukset ei kuvaa/ääntä ilmenee melkein joka päivä...
jeppe
Suspended due to non-functional email address
_
18. joulukuuta 2003 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Toi HTV:n toiminta on kyllä naurettavaa, jos on jotain ongelmia, niin heti tyrkytetään huoltokäyntiä (100e)."
mun kämpässä on käynyt kerran asentaja asentamasssa kaapelimodeemiin jonkun palikan ja toisen kerran tilasin asentajan ja se kävi jossain kellarin jakamossa säätämässä antennisignaalia eikä niistä ainakaan tullut mitään laskua. Käsittääkseni huoltokäynnistä joutuu maksamaan vain jos tilaa ns. turhan käynnin esim. nettini ei toimi ja asentaja tulee laittamaan virtapiuhan tms. modeemiin kiinni etc. :)
jeppe
Suspended due to non-functional email address
_
18. joulukuuta 2003 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin unohdin tuossa kohkatessani vastata jyrip:in kysymykseen.... mulla oli joskus ihan tavallisilla kanavilla tota samaa, muistaakseni nelosta ei pystynyt katsomaan ollenkaan. Lääkkeeksi pitkän pähkäilyn jälkeen löytyi pihdit, joilla puristin digiboksin antenniliittimen hieman muodottomaksi jolloin antennipiuhaa paikalleen laittaessa joutui hieman käyttämään voimaa. Itselläni ongelman aiheutti siis liittimien kosketushäiriö, niin ainakin luulen, sillä toimenpiteen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Boksina siis tuo Salora/finlux/Xsat c410
Mainos
_
__
 
_
samux
Suspended due to non-functional email address
_
3. tammikuuta 2004 @ 13:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitääkö paikkansa huhu ettei HTV:n verkkoon liitettyyn boksiin saa superteksti-tv:tä??
Kannattaisko hankkia tallentava boksi (hintava)vai löytyykö sopiva digi-tallennuslaitteita kohtuuhintaan (nyt tallentimena VHS)?
Vuokrasin HTV:ltä XSAT 410:n mutta oottelen monipuolisempaa laitetta, jonka voisi ostaa.
afterdawn.com > keskustelu > digitv > digitv - kaikki muut aiheet > htv verkko ja digibox / digitv-kortti
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy