Kone kaatuilee oudosti
|
|
Morava
Junior Member
|
27. joulukuuta 2007 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ostin tuon uuden prosessorin. Intel Core 2 Duo E6550. Otin vanhan pois ja laitoin uuden sisään. Kone käynnistyy... Odotan... Näytössä ei näy mitään. No jaa, se on nähtävästi powerin vika, koska laitoin kylmäkatodit päälle niin kone kaatui.
No jaa, ongelman nimi on se kun laitoin Intel Celeron D 337:n takaisin, niin kone käynnistyy normaalisti, kunnes se tunnistaa laitteistoa, eli noin 5sek kone menee normaalisti ja sitten kaatuu :S Sen jälkeen jos heti starttaa koneen niin se kaatoo n. 2sek sen jälkeen :(
Ennen se on Celeronilla toiminut, ja mitään ihmeellistä ei siinä välissä tapahtunut, paitsi vaihdoin coolerin parempaan.
Kenelläkään mitään havaintoa mitä se voisi olla :I
Mainboard : ASUSTeK Computer Inc. P5PE-VM
Physical Memory : 512 MB DDR-SDRAM
Processor : Intel Celeron D 336 @ 2800 MHz
Video Card : Intel Corporation 82865G Integrated Graphics Device
Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2007 @ 02:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh, tuo sinun emosi ei tue 1333 FSB:n prossuja joten E6550:n toimimattomuus selittyy sillä.
BIOS:in ja CMOS:in nollaus saattaisi herättää sen Celeronin. Ota siis emolevyllä oleva patteri pois 20min ajaksi. Muista ottaa ensin kone irti sähköpistokkeesta. CMOS nollauksen ohjeet löytyy emolevyn manuaalista.
|
just4play
Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 02:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Pystyykö tuon patterin ottamaan pois/vaihtamaan ilman asetusten muuttumista? Koneessani on ollut käynnistys ongelmia aina.
ymmärrystä - olen vasta-alkaja!
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2007 @ 02:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti just4play: Pystyykö tuon patterin ottamaan pois/vaihtamaan ilman asetusten muuttumista? Koneessani on ollut käynnistys ongelmia aina.
Siis se patterin irroitus nollaa BIOS:in asetukset ja usein auttaa vähän kaikenlaisiin rautapuolen ongelmiin.
|
just4play
Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 02:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mun täytyy alkaa koodaan jotakin patterin irrotuksen jälkeen? Täytyykö jotain asentaa uudelleen vai riittääkö että koneen vain laittaa päällee ja kone korjaa itsensä. Mulla kone on peli/viihde -käytössä eikä mitään korkean tason tietämystä koneen käytöstä.
|
Morava
Junior Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 03:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis takaisin vaan kauppaan tuo E6550 ?
Mainboard : ASUSTeK Computer Inc. P5PE-VM
Physical Memory : 512 MB DDR-SDRAM
Processor : Intel Celeron D 336 @ 2800 MHz
Video Card : Intel Corporation 82865G Integrated Graphics Device
Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2007 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti just4play: Eli mun täytyy alkaa koodaan jotakin patterin irrotuksen jälkeen? Täytyykö jotain asentaa uudelleen vai riittääkö että koneen vain laittaa päällee ja kone korjaa itsensä. Mulla kone on peli/viihde -käytössä eikä mitään korkean tason tietämystä koneen käytöstä.
Johdot irti koneesta(irti pistokkeesta) -> patteri irti -> odota 20min -> patteri takaisin -> johdot takaisin seinään -> kone käyntiin toivoen parasta.
Minkälaisia vikoja siinä sitten ilmenee? Pääsetkö windowsiin?
Morava: Jeps, ainakaan tuohon emoon sitä et saa kiinni.
|
just4play
Member
|
28. joulukuuta 2007 @ 17:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla vika on sellainen, että käynnistettäessä tuulettimet lähtee rullaan mutta ei kuulu mitään piippausta ja sitten kone sammuu. Joskus koneen tuulettimet jäävät vain pyörimään mutta kone ei käynnisty.
Vika ei ilmene aina. Joskus kone kuitenkin lähtee päälle täysin vaivattomasti useita kertoja peräkkäin.
Tosin käynnistettäessä täytyy aina painaa F1 painiketta jatkaakseen käynnistystä.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2007 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo-o, vika voi olla melkein missä vain. Viallinen emolevy, muisti, kiintolevy etc etc..
Windowsin uudelleenasennusta tai korjausasennusta suosittelisin näin alkuun.
|
just4play
Member
|
29. joulukuuta 2007 @ 21:53 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitos, toi patterin poisto auttoi. nyt ei ole ollut mitään ongelmaa käynnistyksessä. Lisäksi kävin BIOSsissa lataamassa jotain käynnistyksen optimointeja tai jotain sellaista. Nyt ei tarvinut painaa edes F1 käynnistettäessä.
Enää on se ongelma, että käynnistettäessä ruudussa näkyy outoja raitoja. Neljän raidan kimppuja useita ruudun leveydellä |||| |||| -tyylisesti. Epäilen, että näytönohjain on mennyt rikki, mutta en osaa sanoa varmaksi. Näytöstä häipyy kuva käynnistyksen yhteydessä tulleen windows kuvakkeen jälkeen. Eli kun käynnistettäessä näytössä juoksee tekstejä ja sen jälkeen tulee windows kuvake niin sitten häipyy kuva. Näytön pitäisi toimia koska läppäriin liitettäessä näyttö toimii.
Jätin koneen päälle vaikka näyttö oli pimeenä jolloin koneesta alkoi kuulua outoa piippaavaa ääntä - muistutti paloautua heh.
Hmm, mikähän myllyssä on oikeasti rikki??
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2007 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitähän voi lähtä haarukoimaan aluksi käyttämällä vain yhtä RAM muistikampaa ja eri sloteissa. Kokeile ottaa näyttis irti ja laittaa takaisin.
Itse asentaisin windowsin uudelleen, jos sinulla on siellä tärkeitä tiedostoja, ne voi pelastaa kun kytket sen kiintolevyn toiseen koneeseen tai teet korjausasennuksen.
http://www.computerhope.com/beep.htm
Tuossa on noiden piippausten tarkoituksia. Eri BIOS valmistajilla on omansa.
|