User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 29.12.2024 / 03:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > linux isolle kovalevylle, miten kannattaa osioida?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Linux isolle kovalevylle, miten kannattaa osioida?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
psymbiote
Senior Member
_
29. joulukuuta 2007 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusi konepaketti tulossa, ja linux tulee ainoaksi käyttöjärjestelmäksi. Tilaa olisi yhteensä 500gb, mutta miten kannattaa osioida? Antaako suosiosta koko kovalevy käyttöön, vai pitäisikö musiikille/elokuville/digikuville ym. tärkeille tiedostoille tehdä omat osiot?

Vinkkejä otetaan vastaan :)

Distroksi tulee luultavasti linux mint.
Senior Member

10 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2007 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pääasiassa suositellaan osioitavaksi ainakin / (root) ja /home erillisille osioille, koska jos järjestelmä menee uusiksi, kotikansiosi säilyy ennallaan.
Voit itse päättää miten tykkäät osioida, mulla on vain / ja /home erillisillä osioilla. Yksi hyvä vaihtoehto olisi luoda myös esim. viihteelle (musiikit, elokuvat...) oma osio ja luoda tälle symbolinen linkki.

IsoPylly
Member
_
29. joulukuuta 2007 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen osioinut seuraavalla tavalla

/boot 200mb ext2

/ 10000mb xfs
/home ???mb xfs
/swap 1024mb

home on ainakin hyvä olla omalla osiolla, jos tarvitsee asentaa käyttis uudestaan, niin pysyy tavarat tallessa :)
laitoin tuonne osioiden perään sen koon ja käytetyn tiedostojärjestelmän..
XFS rulettaa :D

Amilo M-3438G,Linux+KDE
HP DV5-1153EO, Linux+Gnome
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
psymbiote
Senior Member
_
29. joulukuuta 2007 @ 19:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tuo /boot välttämätön?
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2007 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti psymbiote:

Ei
Mainos
_
__

_
IsoPylly
Member
_
30. joulukuuta 2007 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti q-hub-op:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti psymbiote:

Ei
Sen takia kirjoitinkin viestiini että, näin olen itse osioinut ;)

Amilo M-3438G,Linux+KDE
HP DV5-1153EO, Linux+Gnome
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > linux isolle kovalevylle, miten kannattaa osioida?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy