Tarkoituksena olisi talven aikana saada kone nykyaikaan ja olen ajatellut hankkia, Radeon HD 3870 ja Phenom 9600 OFP2 silmälläpitäen;D
Kysymys kuuluu että onko nämä yhteensopivia mun Abit an8-sli emon kanssa? En löytäny mistään suoraan että tukeeko tä AM2 sockettia, vai tarviiko hommata uus emolevykin.
Ja muutenkin mielipiteitä/kokemuksia noista kamoista. Mahtaako OFP2 pyöriä tolla näyttiksellä? Tällä hetkellä Athlon 3000+, GF 6600gt=))
Nii ja vielä sellanen että kun mulla on nyt kaksi Kingstonin 400mhz palikkaa(1g ja 512mb), niin voinko tunkea sinne nyt vaikka gigan 800mhz muistin? Ja vielä lopuksi, jos joku tietää noiden kellottuvuuksista vakio tuulettimilla, ni saapi ilmotella niitä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rfast: Tarkoituksena olisi talven aikana saada kone nykyaikaan ja olen ajatellut hankkia, Radeon HD 3870 ja Phenom 9600 OFP2 silmälläpitäen;D
Kysymys kuuluu että onko nämä yhteensopivia mun Abit an8-sli emon kanssa? En löytäny mistään suoraan että tukeeko tä AM2 sockettia, vai tarviiko hommata uus emolevykin.
Ja muutenkin mielipiteitä/kokemuksia noista kamoista. Mahtaako OFP2 pyöriä tolla näyttiksellä? Tällä hetkellä Athlon 3000+, GF 6600gt=))
Nii ja vielä sellanen että kun mulla on nyt kaksi Kingstonin 400mhz palikkaa(1g ja 512mb), niin voinko tunkea sinne nyt vaikka gigan 800mhz muistin? Ja vielä lopuksi, jos joku tietää noiden kellottuvuuksista vakio tuulettimilla, ni saapi ilmotella niitä.
1.Abit an8-sli ei ole AM2 Socket.
2. Radeon HD 3870 on ihan ok, mutta suosittelisin ostamaan esim. 8800 GT/GTS ja sitten Intel Core Duo E6750.
3. Suosittelen ostamaan myös uudet muistikammat vaihtamaan 2 GB ja myös tuo 400 Mhz kannattaa pitää.
4. Voithan tietysti ostaa nuo, "mitä" -itse ajattelit.
5. Joudut aika varmasti vaihtamaan emolevysi, mutta keräät rahaa ja se on sillä siisti kun hommaat kunnon kamat alle, jos et osaa kanattaa yrittää jollekin liikkeelle viedä kasattavaksi alle 100?, jotkut tekevät sen 50?.
Varmaan hyvä prosessori toikin, mutta kyl tollanen neliydinmotti ois hyvä saada. Jos vaikka pysyisi ajan hermolla vähän pidempään:D
Ja noi Core2 Quadit menee vähän turhan hintaviksi. Jos kerran emolevy tarvii vaihtaa, ni mikä olis hyvä Jathardwaresta löysin tollasen, Asus M2N-SLI DELUXE:n onko se sit mistään kotosin? Muita ehdotuksia? Itse kun en koneista ja muista tingeltangeleista paljon mitään tiedä enkä ymmärrä. Kiitos jo etukäteen!