User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 11:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > win xp asennus ongelma.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Win XP Asennus ongelma.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Terope
Suspended due to non-functional email address
_
6. tammikuuta 2008 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Iltaa vain kaikille, olen tässä pari päivää taistellut seuraavanlaisen ongelman kanssa:

Eräs puolituttu asiakas toi koneensa minulle formatoitavaksi ja uudelleen asennettavaksi. Koneessa näyttäisi olevan 2.8 ghz P4 suoritin, 1024mb muistia, GeForce 6200 näydäri, Seagaten 80 gigan IDE-kovo ja Abitin AI7 emolevy. Koneeseen oli asennettu piraatti XP Professional SP1:llä, jota ei voinut luonnollisesti päivittää (kone täynnä paskaa)

Lähdin siis normaalilla tavalla asentamaan aitoa Win XP Pro:ta alustaen kovalevyn ja osioiden sen kahteen osioon. Asennus alusti kovalevyn oikein ja kopioi asennustiedostotkin asiaan kuuluvalla tavalla. Mutta tämän jälkeen alkoi vastustaa.

Tiedostojen kopioinnin jälkeen järjestelmä luonnollisesti buuttaa ja lähtee asentamaan itse vinua. Buutti onnistuu, mutta sen jälkeen järjestelmä jämähtää siihen XP:n logon kohdalle missä se fantsu palkki liikkuu. (se palkki jämähtää paikoilleen noin 2-3 minuutin lataamisen jälkeen) BIOSin asetukset näyttivät että kovalevy on primary slave ja CD-asema secondary slave. Tuon huomattuani vaihdoin jumpperit siten, että Kovalevy on master ja CD-asema slave. Ei vaikutusta asiaan. Olen myös yrittänyt asentaa windowsia erille kovalevylle. Sama lopputulos. Ei käynnisty itse asennukseen.

Kokeilin myös Vistan asennuslevyä. Ei buutannut, saattoi tosin olla vikaa mediassa. Ubuntun asennus jumittui heti alkuunsa niihin testeihin mitä se suorittaa ennen ku päästää siihen graafiseen tilaan missä määritellään osioinnit yms...muistaakseni heitti sda1 ja sda2 liittyvää erroria.

mm. seuraavia keinoja olen kokeillut ilman tulosta:
- Eri kovalevyjä (IDE) Kovalevyt toimivat, mutta windows ei asennu niille ollessa kiinni asiakkaan koneessa.
- Bootti-järjestyksen vaihtoa
- Jumppereiden vaihtoa
- Fixmbr
- BIOSin asetukset defaultille
- Antamalla koneen olla jämähtämiskohdassa pari tuntia

Aijon kokeilla huomenna kloonaamalla windowsin toiselta koneelta, mutta olen aika varma, että järjestelmä kuukahtaa samaan kohtaan.
En ole aivan varma, mutta olisiko vika vielä BIOSin asetuksissa? Viisaammat antakaa vinkkejä!
Senior Member
_
7. tammikuuta 2008 @ 00:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensin värkkäisin niiden muistien kanssa...yhdellä kammalla eri sloteissa tai lainaisin varmasti toimivat...

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > win xp asennus ongelma.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy