Eli sigun konetta olis vähän tarkoitus päivitellä, hakusessa siis uusi emolevy sekä prosessori ja budjetti on 300e (joka on ehdoton max). Budjetti jakaantuis jotakuinkin niin, että emoon 100e ja prossuun 200e.
Tällä hetkellä olen katsellut emoksi Abit ip35-e. Tuolla ei tainnut olla juuri mitään eroa tuohon ip35 -malliin? En ainakaan itse löytänyt kuin yhden seikan, jota tosin en tähän hätään edes muista. Onko tuo dualboot ongelma kaikissa abitin ip35-e emoissa vai onko arpapeliä millon on dualbootti ja millon ei? Onko muita varteenotettavia emoja 775 kannalla tuohon 100e hintaan?
Prossuksi alunperin ajattelin e6750, mutta pianhan tulevat nämä uudet penryt. Tällä hetkellä ajattelin hankkia e8400, joka varmaankin tulee Suomessa olemaan juuri jossain 180/190e paikkeilla? Jos ei niin sitten varmaan e8200 malli, jossa ei tainnut olla muuta eroa kuin pienempi kellontaajuus. Eikös nuo uudet ole kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kuin e6750? Tuleekohan olemaan tehoeroakin paljon tuon penryn eduksi? Abit ip35-e taitaa olla yhteensopiva myös näiden uusien prossujen kanssa(?).
Onko muuten sigussa näkyvät osat yhteensopivia yllämainittujen osien kanssa? Esim. ettei ole ollut ongelmia juuri minulla olevien muistien kanssa tai vastaavaa. edit: sigussa ei näykkään mitkä muistit minulla on eli 2x 1GB Corsair DDR2 667mhz. Prossujäähykin näköjään mahtuu tuohon emoon tuon yhteensopivuustaulukon mukaan, joka olis aika tärkeää.