musiikki powerpoint esitykseen
|
|
ekke
Suspended due to non-functional email address
|
14. tammikuuta 2008 @ 20:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi taas!
Voisko joku tietävä taas neuvoo,kun ongelma on sellainen,että kun liitän OpenOffice org Impressillä tekemääni Powerpoint esitykseen musiikkia tai muuta ääntä,niin se pelaa hienosti kun katselen esitystä siinä tekovaiheessa...mutta kun tallennan sen,tai lähetän sähköpostina,niin musiikit ovat hävinneet.Onko tuolla OO orgilla mahdollista tehdä lainkaan tuollaista esitystä mihin saa musiikinkin jäämään mukaan ? Jos on ,niin voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta mallin? Olen käyttänyt tuohon wav-tiedostoja ,saako jotenkin liitettyä Mp-3 tiedostoja?
pönttö
|
TheKicker
Member
5 tuotearviota
|
16. tammikuuta 2008 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos lähetät sähköpostilla niin se pitää laittaa se musiikkitiedosto erillisenä liitteenä mukaan ja PowerPointtiin/Impressiin linkittää se musiikkitiedosto. Eli sen musiikkitiedoston kohde pitäs olla se liitteessä oleva musiikkitiedosto.
Emolevy: ASUS P5Q Pro | Prossa: Intel Core 2 Duo E8500 (3,6 GHz) | Muisti: 2x2Gb DDR2 800 Mhz Kingston HyperX | Kiintolevy: Samsung F1 750 Gb 7200 rpm | Näyttis: Asus Radeon HD 4800 512 Mb | Äänikortti: E-MU 0404 PCI | Wintoosa Vista Home Premium 64-bit | Muuta paskaa...
|
Member
7 tuotearviota
|
16. tammikuuta 2008 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Luultavasti TheKicker on aivan oikeassa, mutta itse en ainakaan jostain syystä aivan pysynyt perässä, mitä tarkoitit. Joten tutkin asiaa ja toisin sanottuna asia on niin, että PowerPoint tai OO Impress tietää ainoastaan sen MISTÄ ääni/video pitää noutaa kovalevyltä.
Eli ensinnäkin se äänitiedosto pitää olla sen .odp, .ppt (miksikä sen nyt on tallentanutkaan) tiedoston mukana sähköpostissa. Sen jälkeen sinun oikeastaan pitää muokata vielä esitystäsi sen verran että linkität sen äänitiedoston uudestaan siihen esitykseen, jotta PowerPoint tietää mistä ääni soitetaan.
Mutta vielä yksi juttu. Ainakin minulla toimi sillä tavalla, että jos äänitiedosto on samassa kansiossa kuin missä se esitystiedostokin on (eli molemmat ovat esimerkiksi kansiossa C:/documents and settings/käyttäjänimi/omat tiedostot/) ja sitten vasta linkittää äänen esitykseen, niin ääni toimii niin kauan kun molemmat tiedostot ovat samassa kansiossa, vaikka siirrät ne sähköpostin kautta toiselle koneelle.
OO Impress tukee .vaw formaatin lisäksi mm. .avi (video), .mid/.midi (audio) ja .mpeg (audio/video, eli myös .mp3)
Core2 Duo E8400, ASUS ENGTX 460 DirectCU TOP, Corsair 4x1GB, ASUS P5K SE/EPU, Samsung DVD-RW, Seagate DiamondMax 320GB | BenQ G2400WA 24" | Logitech G500 | Sennheiser RS130 | Windows 7 Pro 64
DS Lite ja R4i
|
ekke
Suspended due to non-functional email address
|
16. tammikuuta 2008 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisitteko nyt vielä olla sen verran ystävällisiä ,että kertoisitte miten tuo linkitys tehdään?
Ne nyt on samassa kansiossa ppt ja Mp3 tiedostot.kun lähetän kansion niin molemmat kyllä tulee perille ja toimii,mutta erillisinä
Siis miten saisin soiton yhtymään PP-esitykseen?
pönttö
|
Member
7 tuotearviota
|
16. tammikuuta 2008 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
No oli ehkä hankalaa puhua linkityksestä. Tarkoitin käytännössä sitä että valitset työkaluriviltä lisää -> video/ääni -> selaat kansioista sen äänitiedoston, eli vielä toisilla sanoilla; lisäät sen äänitiedoston uudestaan siihen esitykseen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ekke: Ne nyt on samassa kansiossa ppt ja Mp3 tiedostot.kun lähetän kansion niin molemmat kyllä tulee perille ja toimii,mutta erillisinä
Siis miten saisin soiton yhtymään PP-esitykseen?
Jos siis tämä tarkoittaa sitä, että ensin olet lisännyt esitykseesi jonkun äänitiedoston, joka on samassa kansiossa .odp tai .ppt tiedoston kanssa. Sitten laitat ne sähköpostiin ja lataat ne toisella tietokoneella kovalevylle. Tiedostot ovat edelleen samassa kansiossa, avaat esitystiedoston ja käynnistät esityksen, mutta ääntä ei kuulu.
Tässä tapauksessa ei auta muu kuin lisätä taas uudestaan se äänitiedosto sinne esitykseen, juuri niinkuin tässä viestissä aluksi kerroin.
Sori jos turhaan hämmensin hankalilla sanoilla :)
Core2 Duo E8400, ASUS ENGTX 460 DirectCU TOP, Corsair 4x1GB, ASUS P5K SE/EPU, Samsung DVD-RW, Seagate DiamondMax 320GB | BenQ G2400WA 24" | Logitech G500 | Sennheiser RS130 | Windows 7 Pro 64
DS Lite ja R4i
|
ekke
Suspended due to non-functional email address
|
18. tammikuuta 2008 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jos siis tämä tarkoittaa sitä, että ensin olet lisännyt esitykseesi jonkun äänitiedoston, joka on samassa kansiossa .odp tai .ppt tiedoston kanssa. Sitten laitat ne sähköpostiin ja lataat ne toisella tietokoneella kovalevylle. Tiedostot ovat edelleen samassa kansiossa, avaat esitystiedoston ja käynnistät esityksen, mutta ääntä ei kuulu.
Tässä tapauksessa ei auta muu kuin lisätä taas uudestaan se äänitiedosto sinne esitykseen, juuri niinkuin tässä viestissä aluksi kerroin.
Sori nyt vaan.Olen sen verran kovapäinen ,ettei mennyt vieläkään perille.
Tarkoituksena olisi saada aikaiseksi sellainen Powerpoint esitys että sen voi suoraan hiirellä näpätä sähköpostista auki ja se alkaa pelaamaan koko ruudun tilassa automaattisesti ilman mitään lisäyksiä,jos koneessa on asennettuna PowerPoint Viewer ohjelma,niinkuin useimmissa koneissa on.
Käydään läpi vielä alusta:
Minulla on työpöydällä auki Open Office Org Simpress ja siihen on tehty muutaman dian esitys.Haluan johonkin kuvaan taustalle äänen (selostuksen tai musiikin),Avaan kohdasta "lisää" video tai ääni.
Lisään omista musiikkitiedostoista äänen ja tarkistan onnistuiko kohdasta "diaesitys"
OK-homma toimii loistavasti!
Sitten avaan kohdan "lähetä/sähköposti Microsoft PowerPoint -esityksenä"
Lähetän postin vaikkapa omaan sähköpostiini.
Sitten avaan postin ja katson esityksen .Toimii muuten loistavasti mutta ääni puuttuu.
Kokeilen laittaa musiikin ja kuvaesityksen samaan kansioon ja lähettää siten.Sekin toimii...mutta esitys ja musiikki on eivät liity toisiinsa ja vastaanottaja ei näin ollen kuule ääntä.
Jos avaan postin OO-simpress sovelluksessa niin ollaan taas alkutilassa!Tämä ei ollut tarkoitus vaan avata se kokoruudun näkymänä
soittoineen päivineen.
Huomasin tuossa ,että tuo itse tekemäni esitys tulee sähköpostissa Microsoft PowerPoint Presentation -muodossa,eikä Microsoft Powerpoint Slide Showna niinkuin nuo muut "toimivat"esitykset joita olen saanut vastaanottaa muilta. Onko sillä jokin merkitys?
Häikkä varmasti liittyy siihen,että kun olen saanut äänen liitettyä sieltä omista tiedostoista niin siinä vaiheessa se pitäisi jotenkin tallentaa,mutta miten?
olen tallentanutkin sitä eri tiedostomuodoissa mutta siinä simpressin valikossa ei ole sellaista " PP slide show" muotoa siis miten pitäisi toimia?
pönttö
|
Mainos
|
|
|
ekke
Suspended due to non-functional email address
|
23. tammikuuta 2008 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Taitaapa olla niin,että tuolla Open Office org -ohjelmalla tehtyä powerpoint-esitystä äänineen ei saa työpöytää pidemmälle.
Vai vieläkö joku tietäisi neuvoa opastusta?
Imuroin Microsoft Officen kokeiluversion ja sillä onnistuu,ikävä kyllä se on kamalan kallis eläkeläisen hankkia,onko vaihtoehtoja?
pönttö
|