User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 00:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > auttakaa tyttärukkaa :)) yllättäen ongelmia koneen kanssa...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Auttakaa tyttärukkaa :)) Yllättäen ongelmia koneen kanssa...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
KaMu2003
Newbie
_
23. tammikuuta 2008 @ 21:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka, mulla on hiukan koneen kanssa ongelmia. Tai ei taida olla hiukan ongelmia koneen kanssa vaan yksi ISO ONGELMA...

Eli ongelmani on seuraava, mulla on monta vuotta (5v.) vanha pöytä kone johon on ostettu muistia ja kovalevyä yms. Koneessa on ollut nykyään käyttiksenä XP Professional ja kone on kettuillut vähän väliä. Koneessa on ollut jos jonkin näköistä ongelmaa, näytönohjain on ollut suurin murhe. Mutta koneella on päässyt nettiin ja pystynyt hoitamaan tarvittavat jutut joten kuten... Olen nykyään käyttänyt konetta kannettavan rinnalla ja lapset ovatkin käyttäneet konetta kaikista ahkerimmin.

Tänään kuitenkin tuli mitta täyteen, ja ajattelin että nyt alustan koko c -aseman... Ja kaikki ei mennytkään ihan niin kuin olin suunnittelin :( Koitin alustaa/asentaa XP levykkeen kanssa asemaa, ja kaikki meni ihan päin p.....ä... Nyt kone ei asenna käyttöjärjestelmää, BIOS? pitää kummallista ääntä -> pitkä, lyhyt, pitkä, lyhyt.. Voisiko joku kertoa mitä minä voin enään tehdä, muuta kuin heittää koneella vesi lintua???
AfterDawn Addict
_
23. tammikuuta 2008 @ 21:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tossa noita biossin virheilmoituksia.
Viittaisi johonkin emolevyn häikkään.
Oliskos emo sanomassa sopimusta irti.

http://koti.mbnet.fi/~solmu/ohje/errorsi.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2008 @ 21:59

muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2008 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, ei noista BIOS:n postcodeista ota aina edes selvää. Vika voi olla ihan missä tahansa ja vaikeeta on näin netin välityksellä noita neuvoa. Noin nopiasti voi vaan neuvoo, että tarkista että kaikki kaapelit on varmasti paikoillaan. Nykyään saa kyllä noita valmiitakin keskusyksiköitä ilman näyttöä halvalla, eli jos se emo nyt on kosahtanut niin kantsii harkita uuden koneen ostoa.:)
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
24. tammikuuta 2008 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KaMu2003:
Moikka, mulla on hiukan koneen kanssa ongelmia. Tai ei taida olla hiukan ongelmia koneen kanssa vaan yksi ISO ONGELMA...

Eli ongelmani on seuraava, mulla on monta vuotta (5v.) vanha pöytä kone johon on ostettu muistia ja kovalevyä yms. Koneessa on ollut nykyään käyttiksenä XP Professional ja kone on kettuillut vähän väliä. Koneessa on ollut jos jonkin näköistä ongelmaa, näytönohjain on ollut suurin murhe. Mutta koneella on päässyt nettiin ja pystynyt hoitamaan tarvittavat jutut joten kuten... Olen nykyään käyttänyt konetta kannettavan rinnalla ja lapset ovatkin käyttäneet konetta kaikista ahkerimmin.

Tänään kuitenkin tuli mitta täyteen, ja ajattelin että nyt alustan koko c -aseman... Ja kaikki ei mennytkään ihan niin kuin olin suunnittelin :( Koitin alustaa/asentaa XP levykkeen kanssa asemaa, ja kaikki meni ihan päin p.....ä... Nyt kone ei asenna käyttöjärjestelmää, BIOS? pitää kummallista ääntä -> pitkä, lyhyt, pitkä, lyhyt.. Voisiko joku kertoa mitä minä voin enään tehdä, muuta kuin heittää koneella vesi lintua???

Vois sitä vielä koettaa nollata kone ottamalla virta ja CMOS patteri irti 5 min. ajaksi. (Patteri on se isolta kellonparistolta näyttävä patteri emolevyllä)sitten biossiin ja sieltä ekaan käynnistysosioon CD ja yrittää sitten vielä sitä XP;tä asentaa.

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2008 @ 19:12

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > auttakaa tyttärukkaa :)) yllättäen ongelmia koneen kanssa...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy