User Käyttäjä Salasana  

perjantai 12.9.2025 / 14:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia ddr2 muistien kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia DDR2 muistien kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Beges
Newbie
_
29. tammikuuta 2008 @ 03:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei mulla on ollu jo pitemmän aikaa ollut ongelmia muistien kanssa. Mulla on 4 x Kingston hyper x muisteja, kun laitan 4 kiinni ei mee kuin alle 5 minuuttia niin kone jumittaa.Pitää käynnistää kone uusiksi. 2 kamman kanssa toimii eikä jumita mutta lievää hitautta esiintyy työpöytä käytössä. Tekee tota vain Windows vista 64bit kanssa, Xpssä ei mitää ongelmaa. Olen katsonut koneen sisälle ja huomasin että muistit ovat todella kuumat, tämä siis sen jälkeen kun kone on jumittanut. Voltteja olen pistänyt biossissta 2.00Volttia ja latencyt on Automaatilla. Toinen asia mitä myös ihmettelen on Windows vistan koneen suorituskyvyn arviointi saan kaikista muista 5.9 pistettä paitsi muisteista 5.0. Ja on myös muuten esiintynyt lievää hitautta työpöytä käytössä. Mikähän mahtaa olla ongelmana?, Epäilen muistien yhteensopivuutta emolevyn kanssa, mulla oli käytössä Abit ip35 emolevy 2 kuukauden ajan ja ei ollut mitää ongelmaa. Myös haluaisin saada ton SLI-Ready muisti jutun toimimaan mutta kun laitan biossista sen päälle 0% / Expert / 10% olen kokeillut kaikilla mitä saa ja ei toimi jumittaa heti alle 5minuutin.

Kokoonpano=
Asus p5n32-e NF680i
Gefore 8800 GTX
Intel Q6600 2.4ghz
4x 1gb Kingston HyperX DDR2 800mhz CL4 low latency 4-4-4-12 Non ECC SLI ready
Windows vista 64bit
JonPe_82
Junior Member
_
29. tammikuuta 2008 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä mitä ilmeisimmin samanlaiset muistit käytössä ja toimii hyvin. Biosista olen asettanut latenssit manuaalisesti (4-4-4-12) ja jännitteen 2.0v kuten valmistajan ohjeissa lukee mikäli tahtoo käyttää muisteja 800mhz taajuudella.

P5K | E6750@2,8GHz | 2Gb HyperX KHX6400D2LLK2/2G CL4 800MHz | GW GF8800GTS 512Mb G92 720/2000/1800 | WinXP Pro
Senior Member

9 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2008 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös se ollut niin päin, että yhteensopivuusongelma noitten muistien kanssa oli IP35, eikä Asuksessa. Outoa. ;s

NVIDIA GTX970 4096MB / AMD FX-8350 @4.40GHz - Thermalright Macho Direct Tower / Gigabyte GA-970A-UD3P / HyperX FURY 16GB DDR3-1866 / Asus XONAR DG / TP-Link TL-WN811ND WLAN HyperX FURY 240GB(SSD) / Western Digital 2TB / Corsair Carbide Series 200R / Seasonic 520W S12II Bronze 80+ | Windows 10 64bit
Misc: Logitech G300S - Steelseries QCK / Logitech G510 / Sennheiser HD598 /
3 x Asus VE247H
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2008 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olethan kokeillut niitä muisteja eri sloteissa jne? Nehän pitäisi asentaa "pareittain" eli samasta paketista otetut kaksi kapulaa saman värisiin muistislotteihin...
Mitäs esim. CPU-Z sanoo? Millä nopeudella ne muistit käy?
Oletko kokeillut ajaa HCI:n memtestiä? Entä Windowsin omaa muistidiagnostiikkatyökalua?

Voisit kokeilla vähän löysempiä muistiasetuksia, kuten 1.92V 5-5-5-15
kilokeijo
Member
_
29. tammikuuta 2008 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep, eli kannattaa ajaa muistitesti, esim. memtest86+ tms. ja 64vista tarvii joskus 4 gigan päivityksen eli varmista, että se on asennettu (riippunee siitä miten vanha 64 levy on). abitin ip35 muuten ylikellottaa prossun standarnina eli kannattaa alikellottaa se normiksi myös ja koittaa toimiiko sillon.

Keijo tietää.
Mainos
_
__

_
Beges
Newbie
_
30. tammikuuta 2008 @ 02:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo Kiitoksia. Nyt lähti pelittää laitoin biossista käsin latenceiksi 4-4-4-12, Volteiks hieman pienenmän 1.9volttia. Ajoin 2 tuntia muisti testiä ei yhtään erroria :) Myös sain toimimaan SLi-Ready memoryn kun laitoin CPUOC 5% biosseista. Kyllä huomaa eron ei enää hidastele.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelmia ddr2 muistien kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy