User Käyttäjä Salasana  

perjantai 21.11.2025 / 03:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp sammuttaa itse itseään
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP sammuttaa itse itseään
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
sarestyen
Newbie
_
1. helmikuuta 2008 @ 20:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selasin aiempia viestejä enkä oikein löytänyt/tajunnut niistä ratkaisua ongelmaani.

Mulla on HPn Pavilion dv4000 Windowsin XP Home Edition käyttöjärjestelmällä. Käyttöjärjestelmä kaatui viime keväänä mutta sain korjattua aseennuksen joutumatta asentamaan koko höskää uudestaan. Siitä asti koneen päällä pysyminen on kuitenkin kyseenalaista. Pisimmillään se pysyy päällä 2-3 tuntia ja sammuu sitten itsestään ilman mitään varoitusta. Naps vaan. Sammuttuaan kerraan se ei pysy sen jälkeen päällä kuin parikymmentä minuuttia jos sen käynnistää uudestaa.

Arvelen että vika saattaisi olla ehkä jossain ajureissa tai jotain. Lisäksi osa Windowsin toiminnoista on kadonnut jonnekin kauas pois. Voin kyllä asentaa Widowsin uusiksi mutta en tajua miten se onnistuisi jos koko kone sammuu paring tunnnin jälkeen.

Että siis.... Apua?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2008 @ 00:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa olla muutakin vikaa kuin ohjelmallista. Tuo, että kone sammuu itsestään ajan mittaan viittaa vahvasti siihen, että se on täynnä pölyä. Se kuumenee, jolloin kone sammuttaa itsensä. Läppärien tuuletus toimii kuin tehokas pölynimuri. Se imee ilmasta kaiken pölyn läheltä ja pakkaa sen koneen sisälle. Joskus sitä kertyy niin paljon, että tuuletin pysähtyy kokonaan.

Pikakorjaus tuuletusaukoista pölynimurilla. Kunnollinen korjaus kone avaamalla - itse tai huolto - ja puhdistus paineilmalla.

Läppäriä ei pitäisi koskaan käyttää pehmeillä alustoilla, tuoleilla, sohvassa, sängyssä tms. Aina kova pölytön alusta.

Voi siinä olla myös softapuolen vaurioita ja ne kannattaa tutkia. Tästä ohjeesta kohdan 2. mukaisesti ja tietoja tänne:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/585431

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp sammuttaa itse itseään

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy