Asrock bios päivitys
|
|
Zanzibar
Junior Member
|
20. helmikuuta 2008 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt tarvisin hiukan apua, kone temppuilee ja näyttö muuttuu siniseksi ja ilmoittaa että ehkä bios pitäsi päivittää.
Bios onkin vanhentunut ja pitäsi se päivitää.
Nyt on vaan ongelmana kun ei tuota kiltä osaa niin hyvin että voisin päivittää, tarkoitan engelskaa. Joskus kone ei lähde käyntiin kuin biossia resetoimalla, uskoisin että vika taitaa olla juuri siinä.
Emo on:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8NF4G-SATA2
Uuden biossin ole jo imuroinut, mutta päivitystyökalu on vielä hakusessa, en vaan löydä mistä voisin imuroida ASRFLASH.EXE ohjelman.
Emonlevyn kotisivuilla on seikkaperäiset ohjeet, mutta kun ne on viaraalla murteella.... Jos joku voisi laittaa suomeksi seikkaperäiset ohjeet niin uskaltaisi edes koittaa.
Etsiskelin joskus aikaisemmin ohjeita suomeksi ja sen verran ymmärrän englantia että huomasin ohjeiden olevan erillaiset kuin emon kotisivuilla.
Olisiko netissä joku paikka jossa ohjeita olisi suomeksi. Niin että niitä aloittelijakin ymmärtää.
Tällä palstalla en löytänyt riittävän yksityiskohtaisia ohjeita että olisin uskaltanut omin päin alkaan päivittää.
|
Senior Member
|
20. helmikuuta 2008 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Zanzibar
Junior Member
|
20. helmikuuta 2008 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, se ohjelma löytyi
Nyt kun vielä ymmärtäisi tään seuraavan jutun:
1. Create a bootable system floppy disk.
2. Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step 1.
3.Boot from the disk you created in step 2.
4. At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press <Enter>. For example: A:\ASRFLASH K7S41GX2.00 <Enter> then you will see a message "Please wait for BIOS loading ROM".
5. After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.
6. After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press <F2> to enter the BIOS setup utility during boot up.
7. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press <Enter> to continue.
8. Select "Exit Saving Changes" and press <Enter> to exit the BIOS setup utility.
9. Now, system is booting up with new BIOS.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2008 @ 20:59
|
Zanzibar
Junior Member
|
21. helmikuuta 2008 @ 02:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt olen päässyt siihen vaiheeseen, että disketillä on bios sekä ASRFLASH ohjelma. Kun koitan bootata koneen disketin kautta niin se ilmoittaa: "Poista tietoväline" ja alapuolella teksti "Käynnistä painamalla Enter". Kun painan entteriä niin tulee toi sama teksti. Kun otan disketin pois niin kone käynnistyy normaalisti.
Missä mahtaa olla vika? Biossissa on valittuna eka bootiksi A asema.
|
Member
2 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2008 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
EMO:p5q pro|PROS:E5200 3.5ghz+Katana2|POWER:Chieftec 560w|NÄYTOHJ:2xHD4850|RAM:6gt 800mhz ddr2|KOTELO:antec 300|NÄYTTÖ:G2411hd|KÄYTTIS:Vista64 home prem
|
Zanzibar
Junior Member
|
21. helmikuuta 2008 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki jolta kysyin biossin päivityksestä suosittelivat sitä, että en päivittäisi Windowsin kautta. Koska dossin kautta ei onnistunut niin päivitin windowsin kautta, oli maailman yksinkertaisin homma. Klikkasin vaan kuvaketta ja kone huolehti lopusta. Ei pitäsi uskoa "asiantuntijoita"...
|
Bombhyzer
Newbie
|
21. helmikuuta 2008 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite oon kans miettiny biosin päivittämistä, mutta kun oon todella noob nii en oo uskaltanu siihen ryhtyä. Eikä vissiin oo syytäkään, jos muuten toimii moitteettomasti, vai...? mun bios näyttäs olevan -06, ohan se pari vuotta vanha jo. Kannattaisko munki sit windowsin kautta, jos se on noin helppoa ja onnistui hyvin. ajaako se kuitenkaan ihan samaa asiaa ku et jos suoraan päivittäis biosin?
|
Zanzibar
Junior Member
|
21. helmikuuta 2008 @ 15:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kannata päivittää jos kone toimi hyvin, mulla valitteli tämän tästä biossi että ei tunnista jotain laitetta. Minun oli pakko päivittää.
|
bassat
Junior Member
|
9. maaliskuuta 2008 @ 10:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zanzibar: Ei kannata päivittää jos kone toimi hyvin, mulla valitteli tämän tästä biossi että ei tunnista jotain laitetta. Minun oli pakko päivittää.
Auttoiko? Omassa asrockissa on samanlaista ongelmaa.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
9. maaliskuuta 2008 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla ASROCK Alivenf6g-dvi (BIOS päivitetty, koska piti aina bootata monta kertaa, että netti ei olisi vajaa / puuttuva liitettävyys, ja että ei tarvitse pitää AM2 boostia päällä). Nyt kaikki toimii kun päivitin bios P1.30 => P1.60
|