User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 16:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp häröilee?(mm.näyttö onglema)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows xp häröilee?(mm.näyttö onglema)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jarzkinen
Suspended due to non-functional email address
_
24. helmikuuta 2008 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joom eli minulla on fijutsu siemensin amilo m3438g kannetteva tietokone, eli ongelmia onkin ilmeentynt muutama, ja ennen kuin vien korjaukseen, niin haluaisin yrittää tehdä itse asialle jotain.
Eli
1 ongelma; Kun painaa koneen käyntiin, se lähtee, ja kirjautuu windowsiin ja kaikki toimii, paitsi näyttö. Ja ulkoista näyttöä en edes ole kokeillut. Mistähän voisi johtua, kone ei siis tee tätä aina, mutta usein, joskus saattaa vartin yritysten jälkeen lähteä(irroittelen akkua, otan laturia pois, annan olla hetken, joskus lähteenäiden jäkeen, mutta harvoin) Ja joskus taas kone lähtee pyörimään ilman mitään ongelmaa.

2 ongelma; Silloin kun olen saanut koneen lähtemään käyntiin niin että näyttö toimii, se saattaa joskus yhtä äkkiä tiltata, ihan millaisessa tilanteessa vaan, itsestäni tuntuu, että jos kone on vaikkapa sylissä, saattaa se pienen jälkojen siirelyn jälkeen tiltata, tai jos kone on pöydällä, voi jonkun hiukan tönäistyä pyötää, kone jumahtaa, ja sitten eikun sammuttaa kone virta nappulasta, ja yrittää saada kone taas toimivana käyntiin. Joskus kone taas saattaa "heilahduksesta" bootata itsensä, eli sammuttaa koneen ja lähtee uudestaan käyntiin, joku osa koneessa huonosti kiinni?

Koneen statsit;
Prosessori, vaihdettu (intel p 735, 1.7mhz, kellotettu 2,2mhz)
Kovo joku samsungin 80gb(vakio)
Muistit en muista merkkiä, mutta 2x1gb(ei vakiot)
Näyttis vakio geforce 6600 go

Eli osia en ole itse vaihtanut, vaan edellinen omistaja, ja prossunkin on hän kellottanut, koneen olen avannut itse, kun on pitänyt puhdistella hiukan pölyjä, kovon ja muistit käyttänyt irti.

HUOM! toiminut näillä kokoon panoilla noin 2kk koneen oston jälkeen, ja sitten vaan yht-äkkiä, (koneen avaamisen jälkeenkö?) alkoi nämä ongelmat ilmetä.

Toivon pikaisia vastauksia, kiitos kaikile jo etu käteen! =)
Jarzkinen
Suspended due to non-functional email address
_
24. helmikuuta 2008 @ 16:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarzkinen:
Joom eli minulla on fijutsu siemensin amilo m3438g kannetteva tietokone, eli ongelmia onkin ilmeentynt muutama, ja ennen kuin vien korjaukseen, niin haluaisin yrittää tehdä itse asialle jotain.
Eli
1 ongelma; Kun painaa koneen käyntiin, se lähtee, ja kirjautuu windowsiin ja kaikki toimii, paitsi näyttö. Ja ulkoista näyttöä en edes ole kokeillut. Mistähän voisi johtua, kone ei siis tee tätä aina, mutta usein, joskus saattaa vartin yritysten jälkeen lähteä(irroittelen akkua, otan laturia pois, annan olla hetken, joskus lähteenäiden jäkeen, mutta harvoin) Ja joskus taas kone lähtee pyörimään ilman mitään ongelmaa.

2 ongelma; Silloin kun olen saanut koneen lähtemään käyntiin niin että näyttö toimii, se saattaa joskus yhtä äkkiä tiltata, ihan millaisessa tilanteessa vaan, itsestäni tuntuu, että jos kone on vaikkapa sylissä, saattaa se pienen jälkojen siirelyn jälkeen tiltata, tai jos kone on pöydällä, voi jonkun hiukan tönäistyä pyötää, kone jumahtaa, ja sitten eikun sammuttaa kone virta nappulasta, ja yrittää saada kone taas toimivana käyntiin. Joskus kone taas saattaa "heilahduksesta" bootata itsensä, eli sammuttaa koneen ja lähtee uudestaan käyntiin, joku osa koneessa huonosti kiinni?

Koneen statsit;
Prosessori, vaihdettu (intel p 735, 1.7mhz, kellotettu 2,2mhz)
Kovo joku samsungin 80gb(vakio)
Muistit en muista merkkiä, mutta 2x1gb(ei vakiot)
Näyttis vakio geforce 6600 go

Eli osia en ole itse vaihtanut, vaan edellinen omistaja, ja prossunkin on hän kellottanut, koneen olen avannut itse, kun on pitänyt puhdistella hiukan pölyjä, kovon ja muistit käyttänyt irti.

HUOM! toiminut näillä kokoon panoilla noin 2kk koneen oston jälkeen, ja sitten vaan yht-äkkiä, (koneen avaamisen jälkeenkö?) alkoi nämä ongelmat ilmetä.

Toivon pikaisia vastauksia, kiitos kaikile jo etu käteen! =)
Huomasin juuri koneeni kanssa tässä kinasteltua, kun kone on mennyt päälle ja jumahtaa, niin siinäkin tapauksessa se on näyttö vaan joku jää paikalleen(ellei kone boottaa) muuten kona lataa, ja musiikki kuuluu, mutta näyttö vaan jää paikalleen.

Eli se tekee ymmärtääkseni usein tämän saman kun käynnistän konetta, siksi näyttömustana..

Voisiko koneessa olla jokin näyttiksen ruuvi/piuha huonosti kiinni? Tosin näyttiksenn en kyllä ole koskent..

Pikaisia nauvoja odotellaan.

Edit:Nyt löisin täält ton EDIT nappulan.. :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. helmikuuta 2008 @ 20:45

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp häröilee?(mm.näyttö onglema)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy