Miten poltan CD-R:lle yli 700megan tiedoston?
|
|
Xiauoko
Account closed as per user's own request
|
29. joulukuuta 2003 @ 08:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen kuullut että se on mahdollista ylipolttaa 700megan cd-r levyille vähän enemmän mitä on mahdollista.
Minulla olisi tämän kokoisia divx-pätkiä:
700MB, 703MB
Kokeilin tuon 700megan polttamista Nerolla mutta se ei onnistunut.
Nero kysyikin: Jos haluat ylipolttaa sinun tarvitsee sulkea levy polton jälkeen, haluatko sulkea? - laitoin kyllä. Poltto päättyija näytti olevan onnistunut mutta mitään ei tullut cd-r levylle.
Tämän pitäisi olla siis mahdollista, olen kuullut että juuri nerolla pitäisi onnistua.
Minulla on Nero 6 sekä polttavana cd-asemana HP CD-Writer Plus 7500 Series.
Kiitos jo etukäteen!
|
naamio
Suspended due to non-functional email address
|
29. joulukuuta 2003 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän sen homman noin pitäs onnistua. Itsellä on HP:n 9500-sarjanen 12x polttava, mutta se ei tue ollenkaan ylipolttoa. Kannattaa tarkastaa tukeeko omasi.
|
Moderator
|
29. joulukuuta 2003 @ 09:27 |
Linkki tähän viestiin
|
kun avaat Neron, kattos File -> Preferences.. -> expert features-välilehti että siellä on rasti kohdassa "Enable overburn..." jos ei ole niin laita ja sitten kohtaan "maximum cd-length" (jos esim. 80min levyjä käytät) 82 tai 83 min.
...mutta tarkista myös että se asemasi tukee ylipolttoa
|
Xiauoko
|
29. joulukuuta 2003 @ 09:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Tyhmä kysymys:
Mistä tarkistan että tukeeko soittimeni ylipolttoa?
|
1ecu
Member
|
30. joulukuuta 2003 @ 06:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Omasta Nerostani (6.0.0.9) löytyy "Recorder"-ylävalikosta kohta "Choose Recorder", josta avautuvasta ikkunasta näkee joitain polttimen tukemia ominaisuuksia, mm. Overburn: Supported. Asemani on Samsung SW-212B.
Mitä ylipolttoon tulee, niin omalla SW:lläni saan laitettua Infinitin 99 min (900 MB) levylle n. 895 MB filen. Tuo on Explorerin (suomeksi "Resurssien hallinta"?) näyttämä filekoko, monet ohjelmat - Nero mukaan lukien - näyttävät tiedostot hieman eri kokoisina.
|
Juhoman
Member
|
30. joulukuuta 2003 @ 15:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse saan poltettua 799mb ison bin tiedoston (resurssienhallinnalla katsottuna) yhdelle 80min (700mb) levylle. DVD2SVCD tekee tuollaisen tiedoston. Kun poltan sitä niin Disc Running time on noin 79min.
|
Xiauoko
|
2. tammikuuta 2004 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Katsoin sieltä asetuksista ja siellä oli YLIPOLTTO: Ei tuettu. Eli se siitä, täytyy kai kokeilla isompia cd:tä. Mutta hyväksyykö soittimeni isommat cd:t? Tarkoitan että vaikka ylipolttoa ei tueta osaako se kirjoittaa isommalle levylle kuitenkin, vai onko se kiinni ohjelmasta (minulla siis Nero)
|
karle
|
3. tammikuuta 2004 @ 06:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Muistaakseni HP:n 7500-sarjan laitteet ei tue yli polttoa eikä yli 700Mt levyjä.
|
1ecu
Member
|
5. tammikuuta 2004 @ 09:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Sekoilin hieman termeissä kun aiemmin mainitsin yliPITKIEN levyjen yhteydessä yliPOLTON.
Ylipitkää levyähän voi tietysti kokeilla, tosin yksittäisen levyn hankkiminen kaupasta voi olla vaikeaa (Bulldog esim. myy 10 kpl:n satsia hintaan 13,9 e). Itse käytin ensin *vain* 90 min levyjä kun isommille en saanut poltettua sen enempää. Jostain sain kuitenkin selville että ainakin Neron asetuksissa on määriteltävä suurin "ylipolttoaika" riittävän (sopivan?) isoksi. Seurasin ohjeita ja laitoin ajan muistaakseni arvoon 120 min 59 s. Tämän jälkeen 99 min levykin alkoi toimia.
Juhomanille: Tuo 800 megaa 700:n levyllä olikin mielenkiintoinen tieto. Mille levyille poltat?
DVD2SVCD näkyy käyttävän kahta vaihtoehtoista image-mokkulaa, joista ainakin toisen (VCD Imager) löysin itsenäisenäkin versiona. En tunne noita imager-ohjelmia ollenkaan, mutta pitänee tutustua aiheeseen tarkemmin.
|
Mainos
|
|
|
naamio
|
6. tammikuuta 2004 @ 10:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis (s)video cdt poltetaan mode2 joten sitä menee 700 megaselle levylle 800 megaa. Bin tiedostoissa on CDllä oleva virheenkorjausdata mukana. On myös olemassa rojekti jossa laitetaan normaali dataa (esim divx) mode2:sena, jolloin sitä myös saa sen melki 800 megaa (eli virheenkorjausdataa ei tule -> naarmu = goodbye). http://xcd.sourceforge.net/ sieltä katsomaan.
|