Elikkäs hommasin tossa vanhan AMD Sempron prosessorin tilalle AMD Athlon XP +3200 prossun, jota emolevy kyllä tukee. Ongelmat alkoivat kun ostin Scythe Katana Cu jäähdyttimen tuohon (kun tuo AMD Sempron +2800:en ei riittännyt jäähdyttämään prossua), ja näyttiksenä on ATI Radeon X1950 Pro, joka toimi moitteettomasti tuon Sempronin ollessa kiinni ja vielä ihmettelin sitä ettei pätkinnyt yhtään kun minulla oli 300W virtalähde vaikka tuo vaatii 450-550W virtalähteen. Mutta nyt jos laitan tuon näyttiksen kiinni (ja ilmeisesti minkä tahansa muunkin näyttiksen), niin kone ei pysy käynnissä kuin ehkä 5-10 minsaa ja sitt jumettuu ja saattaa ennen sitä nollata näytönohjaimen. Näyttiksen lämmöt on n. 60C ja prossun n. 45C.
Tähän mennessä olen kokeillut vanhaa virtalähdettä (eli sitä 300W) ja ATI Radeon X1050 näyttistä, eikä kumpikaan ole auttannut, ainoastaan sillein saan pidettyä koneen toiminnassa tuolla uudemmalla prossulla ja Scythen jäähdyllä, että käytän emolevyn integroitua näytönohjainta, mutta en viitsisi sitä käyttää, niin mikä avuksi? Ajattelin tilata uuden jäähdyttimen tuolle näyttökortille, mutta auttaisiko sekään...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BlacAngel: Elikkäs hommasin tossa vanhan AMD Sempron prosessorin tilalle AMD Athlon XP +3200 prossun, jota emolevy kyllä tukee. Ongelmat alkoivat kun ostin Scythe Katana Cu jäähdyttimen tuohon (kun tuo AMD Sempron +2800:en ei riittännyt jäähdyttämään prossua), ja näyttiksenä on ATI Radeon X1950 Pro, joka toimi moitteettomasti tuon Sempronin ollessa kiinni ja vielä ihmettelin sitä ettei pätkinnyt yhtään kun minulla oli 300W virtalähde vaikka tuo vaatii 450-550W virtalähteen. Mutta nyt jos laitan tuon näyttiksen kiinni (ja ilmeisesti minkä tahansa muunkin näyttiksen), niin kone ei pysy käynnissä kuin ehkä 5-10 minsaa ja sitt jumettuu ja saattaa ennen sitä nollata näytönohjaimen. Näyttiksen lämmöt on n. 60C ja prossun n. 45C.
Tähän mennessä olen kokeillut vanhaa virtalähdettä (eli sitä 300W) ja ATI Radeon X1050 näyttistä, eikä kumpikaan ole auttannut, ainoastaan sillein saan pidettyä koneen toiminnassa tuolla uudemmalla prossulla ja Scythen jäähdyllä, että käytän emolevyn integroitua näytönohjainta, mutta en viitsisi sitä käyttää, niin mikä avuksi? Ajattelin tilata uuden jäähdyttimen tuolle näyttökortille, mutta auttaisiko sekään...
Tuo ei ole kyllä totta, että ATI Radeon X1950 Pro muka vaatisi yli 400W. Tuo sinun kokoonpanosi vie korkeintaan sen 250W, jos edes sitäkään. Ylikuumeminen on tietysti yksi haitta tuossa, prosessori on aika korkeella jos idlessä 45c.
Tämän hetkinen tilanne on nyt se että jos kytken sempronin sen vakio jäähyllä lämmöt on 50-55 ja jos lisään sen ATI Sapphire Radeon X1950 Pro 512Mt näyttiksen kiinni sen lämmöt on jotain 62 ja prossun lämmöt pysyy samana ja kone toimii. jos vaihdan tuon Scythen jäähdyn tohon semproniin lämmöt on 38-40 ja näyttiksen 55 ja kone pelittää.
Sitten jos laitan koneeseen kiinni tuon Athlon XP +3200 prossun ja käytän scythen jäähyä, lämmöt on 41-44, koneessa ei ole kiinni näyttistä ja kone toimii.
Jos laitan tuon näyttiksen kiinni, lämmöt nousee prossussa 45-48 ja näyttiksen lännöt on siinä 56-60 välillä. Kone pysyy vähän aikaa päällä ja sitt puuttaa. Joten mikä mättää?
Kone ei pelitä vieläkään, epäilyksenä on edelleen toi virtalähde, kun näyttiksen olen vaihtannut sapphire HD 3850 512 mt ja boxin kylessä lukee että vaatii 450W powerin ja 30A +12V linjalta... ja mull toi poweri antaa 20A +12V linjalta... ja jos siihen viell mietitään kaikki noi lisähärpäkkeet mitä koneessa on ni ite kyll olisin sitä mieltä ett virtalähteessä ei riitä teho.
Oudointa on ett jos on asennettuna XP, niin kone pysyy päällä noin 5-10 minsaa ennen ku buuttaa, mutt jos laittaa vistan, ni ehkä pääsee kerran Windowsiin, sitt alkaa puuttailee ja sen jälkeen ei päästä windowsiin vaan buutaa ennen sinne pääsyä.