User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 15.1.2025 / 17:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > blu-ray -keskustelu > täysin hukassa blurayn kanssa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Täysin hukassa blurayn kanssa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
harmat
Newbie
_
20. maaliskuuta 2008 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otsikko jo kertookin kaiken muttei silti mitään. Eli tarkoituksena on rakentaa kotiteatteri johon liitän bluray-soittimen. Haluan saada kuuluviin sekä digitaaliset monikanavaäänet että 1080P-tason teräväpiirtokuvan. Jos olen oikein ymmärtänyt, läheskään kaikki vahvistimet eivät osaa välittää kuin ääntä HDMI:tä pitkin. Onko asia todellakin näin?

Toinen vaihtoehto olisi toki PC:n valjastaminen kotiteatterin sieluksi, mutta siinä tapauksessa tavallisen pc-äänikortin omistajana minun ei ole mahdollista kytkeä pc:täni kunnon äänentoistojärjestelmään. Myöskin kopiosuojausongelmat pelottavat.

Siis, suosituksia kehiin KOHTUUHINTAISISTA kotiteatterivahvistimista jotka välittävät digitaalista ääntä ja kuvaa HDMI:n kautta. Luonnollisesti saa myös suositella BluRay-soittimia.
creativeb
Member

5 tuotearviota
_
22. maaliskuuta 2008 @ 00:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikeastaan blu-ray sottimena ainoa kunnollinen on PS3. NOPEA!!! varmatoiminen ja päivittyy jatkuvasti. Nyt on tulossa esim. Profile 2.0 tuki tuki tässä kuussa. vahvistimista en osaa sanoa niitä ei ole tullut seurattua, mutta oikeasti ainoa varteenotettava soitin ainakin omassa mielessä on PS3. Myös itse sellaisen omistan ja kaverilla nähneenä mitä tuskaa se voi olla erillisen soittimen kanssa en mistään hinnasta vaihtaisi siihen. Oli hidas=elokuvan käynnistyminen voi kestää muutaman minuutin. Tilttailee paljon ja jää jumiin.
Senior Member

4 tuotearviota
_
22. maaliskuuta 2008 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos standalone soittimista puhutaan niin PS3 tällä hetkellä luultavasti paras. Mutta paras vaihtoehto olisi juurikin HTPC ja siihen blu-ray asema. Ei tule juurikaan PS3:a kalliimmaksikaan.
AnyDVD HD niin voit unohtaa kopiosuojaus ongelmat :)

edit: tossa vielä vahvistin http://www.mareksound.fi/?p=productsMore&iProduct=966 voin suositella :)

HTPC
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. maaliskuuta 2008 @ 15:21

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Eli tarkoituksena on rakentaa kotiteatteri johon liitän bluray-soittimen. Haluan saada kuuluviin sekä digitaaliset monikanavaäänet että 1080P-tason teräväpiirtokuvan.
itekkin mietin tota juttua aikoinaan

sitten päädyin että PS3 tai PC sisäinen asema ainoa järkevä ratkaisu

päädyin tähän laitteeseen tosin jos on heikko tehoinen PC niin PS3 ainut järkevä valinta
Lainaus:
Jos olen oikein ymmärtänyt, läheskään kaikki vahvistimet eivät osaa välittää kuin ääntä HDMI:tä pitkin. Onko asia todellakin näin?
miks ihmeessä sä haluat ketjuttaa sen vahvistimen kautta kun Optinen johto (toslink) ajaa saman asian

esim PS3 optinen johto vahvistimeen ja HDMI töllöön yksin kertaista

itellä PC ääni kortista optinen johto menee yamahan_vahvistimeen ja DVI johto PC näyttöön toinen DVI näytön ohjaimesta menee HDMI spliteriin yks sisään 2kpl ulos toimii hyvin toinen HDMI menee 40" taulu töllöön ja toinen video tykkiin

aluksi hieman säätämistä mut toimii kuin unelma

kävelen makuuniin vuokraan Blu-Ray leffan laitan sen PC:hen video tykki ja vahvistin päälle niin leffa alkaa
Lainaus:
PC:n valjastaminen kotiteatterin sieluksi

Myöskin kopiosuojausongelmat pelottavat
ei kopiointi suoja jutut haittaa jos vain katsot ainakaan niissä jotka olen vuokrannut makuunista
Lainaus:
suosituksia kehiin KOHTUUHINTAISISTA kotiteatterivahvistimista jotka välittävät digitaalista ääntä
Yamaha RX-V 461 ja PS3 + optinen johto + HDMI johto YHT = 925?

tai

Plextor PX-B300SA + Creative Labs Sound Blaster X-FI Xtreme + HDMi johto + Optinen johto + Yamaha RX-V461 = yht 770?

tosin jos budjetti antaa periksi niin tämä Yamaha RX-V1800 + optoma X800

tässä mun töllö .ja.tässä mun video tykin kuva

Leffa ilta

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > blu-ray -keskustelu > täysin hukassa blurayn kanssa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy