User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 7.9.2025 / 23:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei käytä kaikkia tehoja! miten saan tehot käyttöön???
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone ei käytä kaikkia tehoja! miten saan tehot käyttöön???
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
questo
Member

5 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2008 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miten saisin koneen tehoja ylös päin kun ne vaeltaa ylös alas ylös alas.
joskus jopa cs lagaa...

tässä koneen tiedot everestistä

Emolevy:
Suoritintyyppi Unknown, 2300 MHz
Emolevy ei tietoa
Piirisarja ei tietoa
Keskusmuisti 2048 MB
BIOS-tyyppi Award (05/04/07)
Liityntäportti Tietoliikenneportti (COM1)
Liityntäportti Tietoliikenneportti (COM2)
Liityntäportti Tulostinportti (LPT1)

Näyttö:
Näytönohjain GeForce 8600 GT
Näytönohjain GeForce 8600 GT
Näyttö Yleinen PnP-näyttölaite [NoDB] (L980B0503911)
Näyttö Yleinen PnP-näyttölaite [NoDB] (L980B0503911)

Multimedia:
Äänikortti Kaiuttimet (Realtek High Defini
Äänikortti Realtek Digital Output (Realtek

Massamuistit:
IDE-ohjain Standard Dual Channel PCI IDE Controller
IDE-ohjain Standard Dual Channel PCI IDE Controller
SCSI/RAID-ohjain MagicISO SCSI Host Controller
SCSI/RAID-ohjain Microsoft iSCSI -käynnistäjä
SCSI/RAID-ohjain SCSI/RAID Host Controller
SCSI/RAID-ohjain SCSI/RAID Host Controller
Levyasema ST3320820AS ATA Device
Levyasema Generic USB SD Reader USB Device
Levyasema Generic USB CF Reader USB Device
Levyasema Generic USB SM Reader USB Device
Levyasema Generic USB MS Reader USB Device
Optinen asema BE3485U PCO211F SCSI CdRom Device
Optinen asema HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H41N ATA Device
Optinen asema MagicISO Virtual DVD-ROM0000
SMART-kiintolevyn tila ei tietoa

Osiot:
C: (NTFS) 149299 MB (vapaana 48546 MB)
D: (NTFS) 148946 MB (vapaana 31933 MB)
Koko yhteensä 291.3 GB (vapaana 78.6 GB)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 02:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä oikein tiedoista ollut apua kun kaikki tärkeimmät "unknown".
Jos sinulla on AMD:n prosessori niin tuo tehojen vaihtelu saattaa johtua Cool 'n Quiet -toiminnosta, joka vaihtelee idletilassa kellotaajuutta. Ota se siis pois BIOS:ista.
Intelin prosessoreilla tuo vastaava ominaisuus on EIST.

Question everything
questo
Member

5 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 09:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
okei kokeilen ja eikös tuo cool 'n quiet tarkoita viileää ja hiljaista?
sillä minun koneestani kuuluu ainakin kaamea mölinä!
ja prossu on amd athlon 64 x2 4400+
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuon toiminnon tarkoitus on vähentää virrankulutusta kun koneella ei tehdä mitään. Kannattaisi ehkä puhdistaa se kone sisältä.

Question everything
questo
Member

5 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo pitäis kai mutta itse en voi koska 2 vuoden takuu ja kone alle puolivuotta vanha
en löytänyt biosista tuota cool 'n quiet toimintoa...
joten mitäs nyt?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 15:28

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti questo:
joo pitäis kai mutta itse en voi koska 2 vuoden takuu ja kone alle puolivuotta vanha
en löytänyt biosista tuota cool 'n quiet toimintoa...
joten mitäs nyt?
No tottakai voit pölyt sieltä sisältä putsata. Ei mikään takuu voi sitä estää. Voisit myös päivittää näytönohjaimen ajurit.

Question everything
questo
Member

5 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no mutta eikös putsaamiseen tarvitse avata koneen kuoret ja mulla on tossa sellaset tarrat jotka kun lähtee pois ni takuu raukee
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Järjetön takuu, jos se estää käyttäjää putsaamasta pölyjä kahteen vuoteen. Kannattaisi kysäistä kuluttajaneuvojalta onko tuollainen edes sallittua. Sehän voi vaikka syttyä tuleen.
Voithan tietysti viedä sen koneen sinne huoltoon ja kertoa että kone hidastelee vähän väliä. Näyttiksen ajurit kannattaa ainakin päivittää.

Question everything

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 18:26

questo
Member

5 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joops munkin mielestä älytöntä...
morotzky
Member

1 tuotearvio
_
24. maaliskuuta 2008 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei niinkään älytön sääntö kun muistaa millaisia juhlakäsiä ja säätäjiä maailma on täysi.

Mutta katso tiedot cpu-z-ohjelmalla tai Sisoftware Sandralla.

Ja cool and quiet ei aina tarvii bios asetusta mutta se löytyy yleensä PCHEALTH-osastolta.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no mutta eikös putsaamiseen tarvitse avata koneen kuoret ja mulla on tossa sellaset tarrat jotka kun lähtee pois ni takuu raukee

Missähän myydään niin täydellisiä koneita ettei niihin tarvitse kahteen vuoteen lisätä tai vaihtaa yhtään komponenttia.;)

Eli tuollainen tarra on täysin naurettava (tai paremminkin itkettävä) asia. Jotta myyjä voisi takuun voimassaoloaikana evätä sinulta takuun hän joutuisi todistamaan että syntynyt vika johtuu sinun tekemisistäsi. Siihen ei suinkaan riitä se että joku tarra on murrettu koska se ei vielä todista että olisit aiheuttanut omistamallesi laitteistolle mitään vauriota.

Mutta jos olet sellaisen kaupan tehnyt jonka sopimuksessa sanotaan takuun raukeavan jos kone on avattu niin tuo todistustaakka saatta tosiaan siirtyä sinulle, eli sinun pitäisi kyetä todistamaan ettet ole tehnyt mitään virhettä?

Kyllä tuollaiset kauppiaat pitäisi kiertää kaukaa...
etzka326
Senior Member
_
24. maaliskuuta 2008 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse löysin cool&quietin biosista ja käsitin että se kannattaa ottaa pois...otanko?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti etzka326:
Itse löysin cool&quietin biosista ja käsitin että se kannattaa ottaa pois...otanko?
Jos olet ylikellottanut prossua tai jos on ilmennyt kaatumisia ym. niin siinä tapauksessa sen voi disabloida.

Question everything
etzka326
Senior Member
_
25. maaliskuuta 2008 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No enpä ole kellotellut joten ei kai sillä sitten ole väliä
questo
Member

5 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 07:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vieläkään en oo saanu tehoja kuriin tai melua laantumaan kun ei tuota cool 'n quiet toimintoa ole tuolla pc health tai muissa osastoissa!
eikä pölyjä voi takuun takia ottaa pois!
kertokaas joku toinen tapa
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vieläkään en oo saanu tehoja kuriin tai melua laantumaan kun ei tuota cool 'n quiet toimintoa ole tuolla pc health tai muissa osastoissa!
eikä pölyjä voi takuun takia ottaa pois!
kertokaas joku toinen tapa
Näytönohjaimen ajurien päivitys ja windowsin uudelleenasennus.

Question everything
questo
Member

5 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
päivitys ei "onnaa" ja uudelleen asennusta en jaksa!
koneella on kaikki tärkeä tieto mutta ajattelin ostaa ulkoisen kovon niin voisin varmuus kopioida
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
päivitys ei "onnaa"
Miksei?

Question everything
questo
Member

5 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2008 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
toi asennus juttu ei toimi...

mulla kävi täs mieles et ku mulla on 2 asemaa c: ja d: niin mun kone käyttää c:tä yleisenä asemana mutta suurin osa peleistä on d: asemalla niin hidastuuko pelit sen takia että ne kiertää sieltä d: asemasta mun käyttöön?
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2008 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mikä siinä ei toimi, mistä se valittaa, ja miten yritit asentaa niitä ajureita?
C: ja D: ovat todennäköisesti saman kiintolevyn eri osioita, ei siis hidasta ollenkaan.

Question everything
Senior Member
_
27. maaliskuuta 2008 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Metelinkin saisit selville avaamalla kotelon ja painamalla tuulettimista varovasti keskeltä, niin että pysähtyy vähänajaksi ja jos meteli loppuu (on syypää löytynyt) vikiseekö se, voi johtua tällöin myös virtalähteestä. Fyysinen putsaus tekisi hyvää, pölyt pois emolevystä, tuulittimista yms.

questo
Member

5 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2008 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
se surisee ja pitää tuulettimen ääntä mutta ei sieltä vikinää kuulu. _effect_ lue aikaisemmat viestit ja kato myöhemmin mitä se sanokaan siinä päivityksessä
Mainos
_
__

_
Junior Member

5 tuotearviota
_
27. maaliskuuta 2008 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

mulla kävi täs mieles et ku mulla on 2 asemaa c: ja d: niin mun kone käyttää c:tä yleisenä asemana mutta suurin osa peleistä on d: asemalla niin hidastuuko pelit sen takia että ne kiertää sieltä d: asemasta mun käyttöön?
Ei hidasta, omistan itsekkin kaksi asemaa, C: (yleinen) ja D:. On tullut joskus testattua samaa peliä eri asemilla, mutta samaan tapaan ne pelittää.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei käytä kaikkia tehoja! miten saan tehot käyttöön???

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy