User Käyttäjä Salasana  

perjantai 5.9.2025 / 22:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > latenssien vaikutus muistien tehoon, kysymyksiä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
latenssien vaikutus muistien tehoon, kysymyksiä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Senior Member

4 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2008 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin eli nää tosiaan sano ettei vaikuta oikeestaan muistin nopeuteen ja eron vaikka 4-4-4-12 ja 5-5-5-15 latenssisien muuten samanlaisten muistien eron huomaa vaan testiohjelmilla

1. tämä on varmaan totta?

2.oonko ymmärtäny oikein, ku musta tuntuu että jenkkifoorumeilla ne laskee megahertsejä ja nostaa sitten latensseja (esim laskee 800mhz -> 677mhz ja sitte saa laitettuu latenssit 5-5-5-15 -> 3-3-3-9), tekeekö ne oikeesti näin vai oonko erehtyny?

3. miks ne tekee noi ^

4. kuinka paljon järkevämpää on ostaa muistit paremmalla kellotaajuudella kun paremmilla latensseilla, onko niissä kellotaajuuksissa sitte suurempi vaikutus tehoon

5. entäpä sitte jos latenssit alkaa kutosella, onko sillon muistit hitaat (tyyliin 6-6-6-24, tai jotai), tai jos ne alkaa kolmosella (3-3-3-9) niin onko sillon muistit oikeestikki tehokkaammat

6. sitte joku sano että ennen latensseilla oli suurempi vaikutus muistin tehoon, tämä on varmaan myös totta?

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
Senior Member
_
23. maaliskuuta 2008 @ 22:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1. Kyllä
2. Saattaapi tehdäkkin
3. Ketä kiinnostaa
4. On järkevämpää, mutta ei sitä tosielämässä juuri huomaa.
5. On
6. Kyllä

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
Senior Member

4 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2008 @ 23:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitti, siitä tuliki jo, mutta

3. mua kiinostaa, ku haluun tietää että saakone siitä paljonki etua, vai onko se ihan turhaa hommaa, kannattaako sitä itte harrastaa/kokeilla?

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

Senior Member

14 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 00:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minkäänlaista "näkyvää" hyötyä ei tule.

eron huomaan ainoastaan PCMarkeissa ja muissa vastaavissa benchmarkeissa.

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
24. maaliskuuta 2008 @ 00:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vanhemassa koneessa 200/266 muistit käy. 512MB 266MHz
Latenssit alkaa 2.5-
Ostettiin 1 GB DDR400, käy kyllä, mutta 3DMarkin tulokeset ei noussu.
Kamman latenssit alkoi 3-
266MHz tippuminen 200MHz vai latenssi 2,5 -> 3 syypää vai mikä.
Kun ei pelienkään suoritukset noussu, niin vaihtoon meni.
Nyt sentään näkee 1GB 266MHz 2.5- myynnissä taas. Ei tarvi 'tää nopeempi on yhteensopivaa alaspäin' tarinoita

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 01:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
4. kuinka paljon järkevämpää on ostaa muistit paremmalla kellotaajuudella kun paremmilla latensseilla, onko niissä kellotaajuuksissa sitte suurempi vaikutus tehoon

Suuremmasta kellotaajuudesta on hyötyä vain silloin jos hitaammilla muisteilla joutuisi käyttämään kellotustilanteessa jakajia.

Toisaalta sillä ei ole välttämättä juurikaan eroa että ostaako muistit korkeimmilla latensseilla vai suuremmalla kellotaajuudella.
Antamasi esimerkki toimii nimittäin toisinkin päin.
Lainaus:
esim laskee 800mhz -> 677mhz ja sitte saa laitettuu latenssit 5-5-5-15 -> 3-3-3-9

Eli jos sinä osaisit alunperin tuommoisilla tiukemmilla latensseilla ostetut 677Mhz muistit niin ne todennäköisesti venyvät löysemmillä latensseilla tuonne 800Mhz nopeuteen.

Sinällään kuitenkaan muisti jutuilla ei hirveästi kannata vaivata päätä nykyaikana. Nykyprosessorit kun on suunniteltu siten että ne eivät juurikaan huomioi muistien latensseja eikä ne ota paljoa takkiin vaikka muisteille joutuisi käyttää jakajia.
Senior Member

4 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 01:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo nyt alkaa selvetä. ostin tossa nimittäin 4-4-4-12 latenssiset muistit (siks kyselenki), ja maksoin jopa kolmekymppiä enemmän ku vastaavista latensseilla 5-5-5-15, mutta kannattaiskohan mun laittaa noi latenssit nyt sitte vitosee ja nostaa kellotaajuutta, joku on kylläkin joskus sanonut että muistien kanssa ei kannata rupeta leikkimään ku ne saa rikki helpommin. Eli kannattaako mun nyt sitte tehä mitään (vai kannattasko mun peräti laskee kelloa ja laittaa latenssit 3-3-3-9). Mun muistit on sigussa. Ku g.skillillä on vielä tommonen 1066mhz versio näistä "samoista" muisteista, niin oisko jopa että tosiaan samat muistit on kyseessä, ne on vaa laitettu tehtaalla toiset pienemmille latensseille ja toiset korkeemmalle kellotaajuudelle, sitte myydään eri muisteina?

...mun muistien malli on:DDR2-800 F2-6400CL4D-4GBPK
ja niiden 1066-muistien on:DDR2-1000 F2-8000CL5D-4GBPQ

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 01:46

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan se mahdollista että ovat samoja muisteja. En kuitenkaan mitään varmaa tuohon pysty sanomaan.
Ja jos et ole muisteille laittanut jakajia niin ei sinun muistien kanssa kannata säätää mitään.
Senior Member

4 tuotearviota
_
24. maaliskuuta 2008 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noi mun muistit on vaan 1:1 prosessoriin (tai siis FSB:hen), jota on vähän kellotettu. Kai mä sitte vaan annan olla, ärsyttää vaan aina tämmöset "virheostokset"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 19:05

Senior Member

4 tuotearviota
_
25. maaliskuuta 2008 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli pakkomielle, pakko nyt sittenki tehä jotai(vaikken tiä oisko näiden asetusten muuttamisesta mitään hyötyä). Itseasiassa mun emossa ei taida olla noita jakaja-asetuksia :O, vai mistä niiden pitäs löytyä (ei ainakaa tuolt kellotus-osiosta) Nii että jos nyt sitte laittasin latenssit vitosee ja säätäsin muistin kellon ylemmäs ni sillohan ne menis jo johonki 1100, paikkeille, vähä yli. Nää ei oo mitkää halpis-muistit, mutta en tiä kestääkö nää silti, mulla on nyt 2,0 volteilla ja g.skillin mukaan vois kymmenyksellä nostaa, sehän vois vähä kai auttaa. Mulla on nyt muistin kello 846, ku fsb on 423, eli ei oo kauheen turvallista lähtee säätää suoraa?, entäpä jos laskis kelloo ja tiukentas latensseja, ensinnäki onkohan siitä edes mitään hyötyä? ja kestäsköhän muistit sitä sitte yhtää paremmin ku kellon nostoa? ja kuinka äkkiä nää muistit saa hajalle oikeestaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. maaliskuuta 2008 @ 08:01

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. maaliskuuta 2008 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:
Tuli pakkomielle, pakko nyt sittenki tehä jotai(vaikken tiä oisko näiden asetusten muuttamisesta mitään hyötyä). Itseasiassa mun emossa ei taida olla noita jakaja-asetuksia :O, vai mistä niiden pitäs löytyä (ei ainakaa tuolt kellotus-osiosta) Nii että jos nyt sitte laittasin latenssit vitosee ja säätäsin muistin kellon ylemmäs ni sillohan ne menis jo johonki 1100, paikkeille, vähä yli. Nää ei oo mitkää halpis-muistit, mutta en tiä kestääkö nää silti, mulla on nyt 2,0 volteilla ja g.skillin mukaan vois kymmenyksellä nostaa, sehän vois vähä kai auttaa. Mulla on nyt muistin kello 846, ku fsb on 423, eli ei oo kauheen turvallista lähtee säätää suoraa?, entäpä jos laskis kelloo ja tiukentas latensseja, ensinnäki onkohan siitä edes mitään hyötyä? ja kestäsköhän muistit sitä sitte yhtää paremmin ku kellon nostoa? ja kuinka äkkiä nää muistit saa hajalle oikeestaa?

Eli sulla on nyt muistit ja prosessorin FSB ihan samassa suhteessa niinkuin pitääkin. Jos tuota alat säätää vielä korkeammalle niin prosessori kellottuu samalla, jos siis kellottuu. Aika korkeilla taajuuksilla kuitenkin jo mennään.
Muistitkin on korkeammilla taajuuksilla kun niille luvataan suoriltaan toimivuus joten ihan hyvällehhän tuo vaikuttaa :)
Eli jos laitat muisteille jakajia niin voit saada ne toimimaan korkeammilla taajuuksilla. Toisaalta voisit yrittää saada sinne tiukempia latensseja ihan noillakin kelloilla ja mahdollisesti nostaa voltteja että saisit sen helpommin onnistumaan.
Lopputulos on kuitenkin sama.
TÄYSIN HYÖDYTÖNTÄ! Eroa et huomaa muuta kuin tietyillä testiohjelmilla.
Senior Member

4 tuotearviota
_
25. maaliskuuta 2008 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:

Eli sulla on nyt muistit ja prosessorin FSB ihan samassa suhteessa niinkuin pitääkin. Jos tuota alat säätää vielä korkeammalle niin prosessori kellottuu samalla, jos siis kellottuu. Aika korkeilla taajuuksilla kuitenkin jo mennään.
Muistitkin on korkeammilla taajuuksilla kun niille luvataan suoriltaan toimivuus joten ihan hyvällehhän tuo vaikuttaa :)
Eli jos laitat muisteille jakajia niin voit saada ne toimimaan korkeammilla taajuuksilla. Toisaalta voisit yrittää saada sinne tiukempia latensseja ihan noillakin kelloilla ja mahdollisesti nostaa voltteja että saisit sen helpommin onnistumaan.
Lopputulos on kuitenkin sama.
TÄYSIN HYÖDYTÖNTÄ! Eroa et huomaa muuta kuin tietyillä testiohjelmilla.
eiku siis en ajatellu kellottaa sitä FSB kautta vaan suoraa pistää DRAM Freguency > 1016, eihän se sillon se prossu kellotu, vai kellottuuko? osaatko ihan suoralta kädeltä sanoa että kuinka todennäkösesti saan muistit rikki jos nostan latenssit viiteen ja sitte ton kellotaajuuden tonne 1016 (sillonhan se olis kai 1016 + FSB:lle asetetut kellot?). Koska turhan takia ei ehkä kannata rupeta kauheeta riskiä ottamaan, nää mun touhut kuulostaa varmaan älyttömän typeriltä ja turhamaisilta, mutta pakkohan sitä on kaikkea päästä kokeilemaan =D

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole mikään pro noissa muistiasioissa niin en osaa niissä kovin hyvin neuvoa. Muisteja ei yleensä saa rikki muuta kuin siten että antaa niille liikaa voltteja.
Voithan sää niitä yrittää säätää mutta kuten sanottua, mitään hyötyä siitä et tule saamaan.
Demus
Member
_
26. maaliskuuta 2008 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietääkseni muistien taajuutta ei pysty erikseen säätämään, vaan se tulee aina suoraan jakajan kautta. Eli jos yrität nostaa muistien taajuutta se onnistuu joko muuttamalla jakajaa tai sitten nostamalla prosessorin taajuutta, jolloin muistit säätyy mukana.

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
Senior Member

4 tuotearviota
_
26. maaliskuuta 2008 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aijaa, mitenköhän tää sit ku mulla on kumminki ihan semmonen valikko ku "DRAM Freguency" ja siinä on siis noita taajuuksia, niinku mitä muisteilla yleensä on, esim. 677, 800 (käytössä nyt, eli koska on kellotettu ni toi on nyt oikeesti 846), 1016... niin ihan jos siitä säädän pykälän ylöspäin ni nouseeko prossu mukana. Mulla on erikseen valikko FSB, jossa on sitte sen yksikkä (mulla 423). Mulla ei kyllä oo must mitään jakajia BIOS säädöissä, voisko olla, että ku tosta valitsee vaikka 1016 ni se säätää jakajat automaattisesti semmosiks että päästään siihen. No mutta jos ois silleen että volttien antamisella vaan saa rikki ni mikäpä siinä sitte (eli muuten kone ei vaan buuttaa)?

TheKicker
Member

5 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2008 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten säädetään ja millä lailla kannattaisi säätää noita latensseja? Emolevy on MSI KT4V ja AMIBIOS ja DDR400 kaksi 1 gigan kampaa, Buffaloa.

Emolevy: ASUS P5Q Pro | Prossa: Intel Core 2 Duo E8500 (3,6 GHz) | Muisti: 2x2Gb DDR2 800 Mhz Kingston HyperX | Kiintolevy: Samsung F1 750 Gb 7200 rpm | Näyttis: Asus Radeon HD 4800 512 Mb | Äänikortti: E-MU 0404 PCI | Wintoosa Vista Home Premium 64-bit | Muuta paskaa...
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2008 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en tiedä ddr1 muisteista, mutta pääsääntösesti emoista löytyy biosissa jonkinlainen kellotus-, tai advanced- välilehti, jossa on valinnat noille latensseille, "dram timings", tai jotain vastaavaa. Lataa SuperPi, uusin versio ja testaa aluks sillä että kauan kestää laskee vaikka 4M desimaalia (jos on vähä vanhempi kone). Sitte lasket latensseja alaspäin . Latenssit on tyyliin 3-3-3-9, ensimmäinen numero on merkittävä, toinen taitaa olla myös, kolmas mulla ainakin vaan huonontaa yksin alaspäin laitettaessa suorituskykyä ja sitte neljättä en osaa kunnolla käyttää =D. Se on ilmeisesti aina noiden muiden arvojen yhteenlaskettu määrä, eikä sitä tule alentaa jos ei alenna muitakin. Mä alottaisin laskemalla ekaa arvoa yhellä pykälällä. Jos kone boottaa latenssien laskemisen jälkeen ni kato superPillä paraneeko tulos, jos paranee, laske lisää latensseja (mä laskisin tässä vaiheessa neljättä,eli vikaa arvoa vähän, tai tokaa arvoa vähän), tai pidä samana, jos taas tulos huononee laita takas vanhat latenssit

TheKicker
Member

5 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ei tuossa näyttäisi olevan ollenkaan latenssien säätöä kuin vain tuommoinen yhden numeron säätö. (1.5, 2, 2.5, 3 jne.) Mikä nyt neuvoksi?

Emolevy: ASUS P5Q Pro | Prossa: Intel Core 2 Duo E8500 (3,6 GHz) | Muisti: 2x2Gb DDR2 800 Mhz Kingston HyperX | Kiintolevy: Samsung F1 750 Gb 7200 rpm | Näyttis: Asus Radeon HD 4800 512 Mb | Äänikortti: E-MU 0404 PCI | Wintoosa Vista Home Premium 64-bit | Muuta paskaa...
Senior Member

4 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä tossa näyttäs olevan, jos noita "auto" -asetuksia vaan voi muuttaa, tosta "SDRAM CAS# Latency" alaspäin noi neljä on niinku niitä arvoja, eli siis esim "SDRAM CAS# Latency" on ensimmäinen arvo, eli tämä 3-3-3-9 (paksunnettu siis). Sitte alempi on seuraava ja taas alempi seuraava. Viimeinen arvo on "RAS to CAS Delay". Mutta sun pitäs tietää nyt mitkä on sun latenssien normi-arvot, koska tossa on vaan auto, eli et saa sitä tosta vielä selville

TheKicker
Member

5 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 21:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo tässä on vielä vaihtoehdot, mitkä aukeaa tuosta SDRAM CAS Latencystä:

Eli se ei näytä tuollaisia mainitsemiasi lukujonoja. :O

Vai onko se noin, että jokaiselle numerolle latenssinlukujonossa on omat kohtansa tuossa BIOSissa: esim. sitten tuo Row Precharge Time olisi tuon jonon toinen numero???

Jokaisessa AUTO-kohdassa voi muokata käsin.

Tuossa ROW Precharge Time -kohdassa (latenssilukujonon toinen numero??) on kaksi vaihtaria: 2T ja 3T.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2008 @ 21:50

Senior Member

4 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei se lukujonoja näytäkkään, se näyttää sen yhen asetuksen numeron, sitte säädät ne kaikki erikseen

Lainaus:
Vai onko se noin, että jokaiselle numerolle latenssinlukujonossa on omat kohtansa tuossa BIOSissa: esim. sitten tuo Row Precharge Time olisi tuon jonon toinen numero???

on, juuri noin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. huhtikuuta 2008 @ 22:01

TheKicker
Member

5 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 22:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SuperPI lyö erroria sanoen "Not convergent in SQR5". Se 4M kalkulaatio pysähtyy kahdeksanteentoista looppiin ja tuo errori tulee. Mikä neuvoksi?

Senior Member

4 tuotearviota
_
6. huhtikuuta 2008 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanoko se sitä ennen latenssien muuttamista

TheKicker
Member

5 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2008 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiennyt, miten sitä olisi tarkoitus käyttää niin tarkoituksella pysäytin sen ennen latennien muokkausta siihen olisko 8:teen looppiin. Latenssi siis on nytten 2.5 elikä emolevyn ohjeen mukaan 2 antaa parhaimman suorituskyvyn kun taas 3 parhaimman stabiilisuuden (vakauden). 2.5 siis on siinä välissä! :)

Mainos
_
__

_
Senior Member

4 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2008 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ne latenssit mitkä sulla pitäs laittaa on lähinnä kii sitä, että mitkä muistit sulla on, esim mulla on vanhassa koneessa crossairin muistit kakkosen latensseilla, mut ei se tarkota että esim. kingstonin muistit ois cl2-asetuksella toiminu. Kannattaa yrittää ottaa selvää, etää mitkä latenssit noissa on ollu ku ne on myyty, eli vaikkapa jos valmistaja ilmottaa että 3, ni 2,5 voi tosiaan vielä toimia, mutta 2 ei välttämättä toimikkaan. Kannattaa kumminkin ensalkuun koittaa lataa toinen varsio siitä SuperPistä, jos sulla on varmasti uusin versio, ni voit koittaa lataa vanhempaa, jos et oo varma ni tarkista viel. Jos ei sillä selviä, ni kokeile ajaa memtest86+ (varmista uusin versio), joka tarkistaa muistien toimimisen, ajetaan useampi tunti, ois ihanteelinen jos ajasit sen vaika yön yli n. 8h. Se poltetaan muistaakseni levykuvana cd levylle ja käynistetään kone cd-levyltä, varmaan tiätki.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > latenssien vaikutus muistien tehoon, kysymyksiä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy