|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
150gt kovolla näkyy vain 15gt?
|
|
D00mer
Member
27 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2008 @ 19:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli, tossa eilen(ja tänään) asentelin windowssin uudestaan, mutta ongelmia tuli koska olin asentanut joskus eaz-fix nimisen ohjelman, ja backard bellin smart restore looppas tyhjää, mutta loppejenlopuksi sain asennettua käyttiksen uudelleen master cd levy(jen) avulla uudestaan, ja samalla hävisi kaikki backard bellin mukana tulleet ohjelmat, kuten "valmiit" ajurit ja backard bellin ohjelmat, mutta googlella löysin näyttiksen ja äänikortin ajurit lopulta...
Mutta äsken huomasin että kovalevyllä on vain yhteensä 14,9gt tilaa, ja ennen tätä operaatiota tilaa oli yhteensä 150gt (tai 160gt) , eli wtf?
Eli miten saan loputkin käyttöön? *lataa PartitionMagic8.0*
EDIT:
http://img218.imageshack.us/img218/7749/nimetnfc3.png
Ton ei pitäisi olla normaalia?
Vai onko nyt vaan järkevintä muttaa ton ohjelman avulla tää C: asema taas 150gt kokoseksi, vai jättää toi 15gt ja tehä uus osio johon sitten laittaa kaikki muu?
EDIT:
Onko kellään kokemusta suurentaa tuota NTFS osiota? Läppärillä oon muuntanut fat16 -> fat32 ja vaihellut kokoja jne, mutta jos teen NTFS osiosta isomman, niin kuinkamonen prosentin todenäköisyydellä voin hävittää tiedostoja?
EDIT:
Jos joku ihmettelee mikä toi "disk 2" on, niin se on toi mun 700mt kovo ide->usb härvelin kautta (olishan mulla mahdollisuus vaihaa toi 3gt, mutta en silloin viimeksi tajunnut että olisin saanut sen wörkkimään tpssa paration magic mikälie ohjelmalla :-).
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 20:36
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2008 @ 20:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Partition Magicilla (minun tietääkseni) pystyy yhdistämään kaksi osiota yhdeksi. En tosin tiedä, miten homma menee tässä tapauksessa, kun on kyseessä järjestelmäosio (c-asema ja windows on käynnissä). Mutta jos kelpaa se vaihtoehto, että teet vaan tuosta jäljelläolevasta osasta yhden ison osion, niin sittenhän homma on helppo.
EDIT:
ääh, katsoin, että tuo kuvankaappaus oli levynhallinnasta, mutta se olikin Partition magicista.
Tee siitä tyhjänä olevasta osasta osio (käytä kaikki lopputila siihen osioon) ja sitten valitse siitä sivusta merge partitions. Kaipa se partition magic sitte ilmoittaa, jos ei pysty järjestelmäosiota yhdistämään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2008 @ 20:56
|
D00mer
Member
27 tuotearviota
|
25. maaliskuuta 2008 @ 07:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565: Partition Magicilla (minun tietääkseni) pystyy yhdistämään kaksi osiota yhdeksi. En tosin tiedä, miten homma menee tässä tapauksessa, kun on kyseessä järjestelmäosio (c-asema ja windows on käynnissä). Mutta jos kelpaa se vaihtoehto, että teet vaan tuosta jäljelläolevasta osasta yhden ison osion, niin sittenhän homma on helppo.
EDIT:
ääh, katsoin, että tuo kuvankaappaus oli levynhallinnasta, mutta se olikin Partition magicista.
Tee siitä tyhjänä olevasta osasta osio (käytä kaikki lopputila siihen osioon) ja sitten valitse siitä sivusta merge partitions. Kaipa se partition magic sitte ilmoittaa, jos ei pysty järjestelmäosiota yhdistämään.
Mutta jos se ei pystykkään yhistämään niitä, niin onko mahdollisuus menettää tiedostoja? Tai sitten teen vaan osion johon laitan loput tyhjästä tilasta ja jätän windowssin tohon 15gt:le (pitäs riittää?)
EDIT:
Huomasin että toi partitionMagic käyttäytyy windows xp:ssä rillä tavalla kuin windows 98se, kun ysikasissa se tekee muutokset rebootissa...
Nyt tuli toinen osio, anto errorin #702, mutta itse osio tuntuu toimivan OK, mutta miten kovolla voi olla ~38mt tiedostoja jos se on tyhjä? Vai onko sielä jotn windowssin omia piilotiedostoja?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. maaliskuuta 2008 @ 07:49
|
Mainos
|
  |
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
25. maaliskuuta 2008 @ 15:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Tyhmipänä vaihtoehtona pitäisin, että yhdistäisit 150GB osioksi. Mihin laitat säilytettävät, kun on tarve format c: - uudelleenasennukseen.
PM:llä voi tehdä ihan mitä vaan. Voit antaa toisesta osiosta tyhjää tilaa toiselle, siirtää osan osiosta toiseen osioon, suurentaa kokoa, pienentää kokoa, yhdistää jne. Ilman datan häviämistä.
Sä voisit lisätä hieman c:n kokoa, mutta 15GB on tarpeeksi käyttikselle, kun näyttäis olevan 5GB tyhjää. Mahtuu monta "elintärkeää", jotka haluaa asentaa c:lle. Ohjelmat toimii aivan mainiosti toiseen osioon asennetuna, kuin käyttis.
On aina mahdollista, että joku häiriö tulee ja ....
Sähkökatkos.
Jotain häikkiä PM osaa korjata, jatkaa siitä mihin jäätiin.
Turvallisempaa on antaa c:n olla, jos virheitä tulee PM:llä, niin se pitäis säilyä. Joskus siirsin f:stä c:lle, niin kaikkia osioitahan PM joutui käsittelemään, siirtämmän hieman.
Kansiorakenteillakin selviät mutta voisit luoda d: ja e: osiot tuosta 137GB. Toiseen datat, asennus palikat, toiseen ohjelmat.
Googlaa Partition magic error 702
Tota 137GB osaa sä voit käsitellä xp:n Tietokoneen hallinta Levynhallinta kohdassa. c:lle et mitään, kun käyttis on siinä, xp ei anna vetää jalkoja alta. Poistat osion d:, luot uuden osion käyttämättömästä ja määrität paljonko. Voit luoda useamman.
Jos error poistuis.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. maaliskuuta 2008 @ 15:59
|
|