Mutta en saa mitään ääntä tällä tavalla ulos SPDIF:stä, Missähän olisi vika?
Olen poistanut ja asentanut uudestaan noita yllämainitsemiani ajureita, ei auta. Onko nuo ajurit oikeat? Mielestäni ovat.
Realtekin soundmanagerin olen mielestäni konffannut oikein. Ja siellä itse asiassa näkyykin "OK" digital output liitännän ja mikrofonin liitännän kohdalla. Lisäksi kun soundmanagerista testaan digital outia, niin volumepalkit liikkuu soundmanagerissa, eli hyvältä näyttää, mutta ei ääniä kuulu.
Olen myös tarkistanut optisen toslink-toslink kaapelin siten, että kun kytken sen tietokoneeseeni, niin toisessa päässä syttyy punainen valo, eli vissiin toimii?
Olisko jollain jotain ideaa mikähän tässä mahtaa olla vikana? Alkaa hermo meneen, kun koko viime yön tätä pähkäilin ja värkkäilin.
Kysyisin tässä välissä, että toimiiko sinulla standby tila oikein tuon abitin ja E8400 prossun kanssa? Eli hiljeneekö tuulettimet kokonaan ja käynnistyykö windows valmiustilasta palatessa?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti paaton: Kysyisin tässä välissä, että toimiiko sinulla standby tila oikein tuon abitin ja E8400 prossun kanssa? Eli hiljeneekö tuulettimet kokonaan ja käynnistyykö windows valmiustilasta palatessa?
Mielestäni kyllä. Mitä ongelmaa hait tällä?
Tähän ehkä hieman liittyen mulla on toinenkin ongelma. Pähkinänkuoressa: kun koneen buuttaa uusimmilla Nvidian ajureilla, niin monitori jää aina standby tilaan ja sitten joutuu safe modessa ottaan takaisin toimivaan restore pointtiin, jotta homma taas toimisi. Yhtä vanhemmalla versiolla buuttaa normaalisti. (linkki toisen ongelmani threadiin).