User Käyttäjä Salasana  

lauantai 12.7.2025 / 17:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > vlc media player
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
VLC Media Player
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AapeliAna
Junior Member
_
28. maaliskuuta 2008 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pystyykö VLC :ssä isontamaan tekstin kokoa katselutilassa?
Noranti
Member
_
29. maaliskuuta 2008 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ennen filmin pyörimään pistämistä ja "Use a subtitles file" ruudun ruksattuasi avaa "advanced settings". Kohdasta "relative font size" valitse Large tai Larger. - Sitten kun filmi jo pyörii niin (tietääkseni) fonttikoon muuttaminen ei enää onnistu jos tätä tarkoitit.
AapeliAna
Junior Member
_
29. maaliskuuta 2008 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, oikeillä jäljillä olet. Valikoissa tuli tenkkapoo! Olisikohan eri versiot, minulla 0.8.6e
Noranti
Member
_
29. maaliskuuta 2008 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama versio munullakin nyt mutta ei siinä uutta. Avaa VLC - File - use a subtitles file jne. Onnistuiko ja jos ei, nin mitä tulee teen kun aloitat?
AapeliAna
Junior Member
_
29. maaliskuuta 2008 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tota, nyt ei mene minulla jakeluun, file valikko löytyy mutta siitä eteenpäin ei.
Minulla on siis audio_ts ja video_ts kansiot josta käynnistän videopätkän. File => open directory =>
Pitäisikö filu muuttaa toiseen muotoon ja siittä heräsikin uusi kysymys, mitenkä helposti saa muutettua vaiks *mpg muotoon?
Tämän jälkeenhän toisto-ohjelma esim. bsplayer toistaa videon ja sitä kautta pystyy helpommin muuttamaan fontin kokoa..
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. maaliskuuta 2008 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pikasella vilkasulla näytti löytyvän tuolta:

Settings -> Preferences -> + Subtitles/OSD
Mainos
_
__

_
Noranti
Member
_
30. maaliskuuta 2008 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emmä kyllä tuosta kohden fonttikoon säätöä löydä. - Pulma onkin näköjään siinä, että minä olen puhunut koko ajan .avi tiedostojen katsomisesta ja sinä video_ts kansiosta.
Tilanteessasi homma hoituu siten, ettet teekään avausta open directory-kohdasta vaan aloitat avaamisen open file - browse ja klikkaa auki kyseinen video_ts kansio - pyyhkäise kaikki sen sisältö kerralla open-lokeroon. Sitten avaat subtitles omaan lokeroonsa ja tässä yhteydessä advanced-lokerosta tekstikoon määritys. Nyt pitäisi toimia.
P.S. Jos tekstit on alunperin vob-tiedostoissa "kiinni" (esim levyltä ripattuna) niin koon muuttaminen ei tietääkseni onnistu, toimii vain irtoteksteissä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. maaliskuuta 2008 @ 11:26

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > vlc media player

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy