Kuuluukohan tämä aihe nyt tänne, mutta laitoin nyt sen kuitenkin esille..
Eli siis ongelmana on se, että tietokoneeni muistinvaraus on mielestäni aivan liian suuri. Se on viimeaikoina ollut heti käynnistyksenkin jälkeen yli 700 M luokkaa, nyt se pyörii siellä 750 paikkeilla, vaikka ei ole juurikaan ohjelmia käytössä, ainakaan minun tietääkseni.. Ainoa, jota nyt käytän on tämä firefox ja lisäksi on vielä avastin virustarkistuksen tulokset.. Ne jätin päälle, koska niistäkin olisi kysymys jonka laitan tuohon loppuun.. Muistinvaraus oli tuossa jotain viikkoja tai kuukausia sitten normaalisti noin 200-300 luokkaa, mutta nyt se viimeaikoina jossakin välissä alkoi kasvamaan noin hurjaksi. Muistia koneessani on 1 GB DDR2.. Niin ja sitä mietin, että mitäköhän kaikki prosessit joita tehtävien hallinnassa näkyy voivat olla, niitä on sitten normaalisti yli 60. En nyt itse osaa oikein kertoa mitään tärkeää tietoa enempää niin esittäkää vain kysymyksiä, jotta voin selventää asiaa.. Olisiko teillä mitään neuvoja tämän muistinvarauksen suhteen?
Niin siitä piti vielä kysyä, jos saan tässä samassa aiheessa kysäistä niin mitäköhän nuo tarkoittavat, kun tein äsken avastilla virustarkisttuksen jonka tuloksessa lukee monessä kymmenessä tiedostossa, että "ei voi tarkistaa syy: (näistä kolmesta jokin vaihtoehto) CAB-, OLE- tai GZIP-paketti on vahingoittunut" Kahdessa lukee syynä, että "ei voi tarkistaa, syy: paketti sisältää vaarallisen paljon tiedostoja. Ja osassa vielä lukee, että suojattu salasanalla.. Ne mitkä ovat suojattuja ovat jotain pelin tiedostoja..
Toisaalta, eikös se muisti ole tehty käytettäväksi, ei siitä tyhjänä makuuttamisesta mitään iloa ole :)
Noh, kannattaa tietenkin aloittaa siitä, käynnistyykö Windowsin mukana turhia ylimääräisiä ohjelmia mitä et oikeasti tarvitse. Edistyneemmälle käyttäjälle käy Järjestelmän kokoonpanosovellus (Vistassa Järjestelmän määritykset), eli msconfig.
Mutta sellaisille jotka eivät kenties tiedä mitä poistaa käynnistymästä, on StartUpLite oiva valinta. Se on aloittelijaystävällinen ohjelma, joka ehdottaa käynnistymästä poistettavat ohjelmat. Se ei edes näytä tärkeiksi katsomia ohjelmia.
Kun sulla on ne prosessit näkyvissä, niin paina funktionäppäinten vierestä näppäintä jossa viivan yllä Print Scrn. Se kaappaa näytöstä kuvan. Sitten piirto-ohjelma käyntiin, vaikka winukan paint ja Liitä komennolla liität kaapatun kuvan siihen. Rajaat Tehtävienhallinan siitä, talletat kuvana ja johonkin netin kuvapalveluun, (aijaa, imageshack näkyy olevan täällä käyteettyinä).
Näin ei tarvi käsin kopsata ja kirjoitella 60 prosessin nimeä. Ja tietäväiset osaavat niistä jotain sanoa.
Olen ollut melko kiireinen viime aikoina niin enpä ole kerinnyt tännekään vastaamaan.. Kiitoksia vastauksistanne..
Laitan tähän sen kuvan tehtävien hallinnasta, niin jos joku osaisi sanoa mitä kaikkea turhaa siellä oikein on. Yritän kuitenkin itse käyttää tuota StartUpLitea jos saisin sillä jotain tehtyä. Nyt koitin sitä niin eihän siinä ollut kuin kaksi ohjelmaa joista toinen oli joku ihme (luki alapuolella jotain mikrosoft officesta..) jonka sitten poistin, vai mitä siinä nyt sitten kävikään, kun painoin sitä nappia.. ;)