BitTorrentin eri versiot (modit)
|
|
Junior Member
|
6. tammikuuta 2004 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Päätin kokeilin BitTorrentia, ABC modin. Onko tämä hyvä modi vai kannattaisiko kokeilla jotain muuta? Suositelkaa jotain hyvää, onko yleensä näissä mitään muuta eroa kuin ulkokuori? Jostain luin että itse ohjelma ei vaikuta siihen kuinka nopeesti tulee tavaraa. Itsellä on 1m/512k adsl ja esim nyt on 4 tiedostoa latauksesta ja keskimääräinen vauhti 13kt/s :/
|
YaRi
Member
|
7. tammikuuta 2004 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki varteenotettavat BitTorrent-modit perustuvat Shad0w's clientin runkoon. (http://bt.degreez.net)
Pääosin nämä modit ovat vain graafisia käyttöliittymiä saman rungon päällä. Ominaisuuksissa ei suuria eroja ole.
ABC on yksi suosituimmista clienteistä tällä hetkellä.
http://Azureus.sf.net on javalla toteutettu clientti, joka myös kehittyy aika ripeästi ja tuo jopa uusia ominaisuuksia aika ajoin: clientin tunnistus, saman palan lataaminen usealta käyttäjältä yms. Tämä nopeuttaa mm. ensimmäisen palan valmiiksi saamista, jonka jälkeen sitä voi alkaa lähettää eteenpäin muillekin ja he taas siitä kiitokseksi antavat sinulle enemmän kaistaa/dataa.
|
Member
1 tuotearvio
|
7. tammikuuta 2004 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä, naulan kantaan. lähinnä clienttien erot ovat sellaista "tämä pienentyy taskbariin ja tämä ei" - luokkaa, mutta uusinta uutta on juuri tuo peerin tunnistus jonka yari jo esille toi (vrt. edonkeyn credit-systeemi).
"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."
- Bjarne Stroustrup
|
migge77
Member
|
7. tammikuuta 2004 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
No jaa... Mä olen huomannut suuriakin eroja eri clienttejen nopeudessa... Kokeillut tosi montaa eri clienttiä, mutta yksi on ylitse muiden. Burst!. Tämäkin perustuu tuohon Shad0w's runkoon. Muilla clienteillä tulee tuollaista 5 - 15 kt/s, mutta tuolla saa kaistan täyteen (1/0.5 Mbit). Eli iloisesti tulee sellaista 95 - 105 kt/s. Suosittelen!
http://krypt.dyndns.org:81/torrent/download.phtml
Muuten: kun lueskelee tuon ohjelman kotisivua, niin huomaa, että ohjelman tekijä suosittelee net limitterin tai vastaavan käyttöä tuon kanssa. Tarkoituksena olisi siis rajoittaa upload nopeutta. Sellainen 35 - 40 kt/s on hyvä raja (siis 512 upille). Missään nimessä ei kannata alkaa laittaa tuota rajaa pienemmäksi. Kahdesta syystä: 1. p2p verkon nopeus kärsii 2. saat itse ladattua hitaammin (kaikki kai tietää jo, että BT:ssä upload nopeus vaikuttaa download nopeuteen).
|
migge77
Member
|
7. tammikuuta 2004 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Tulipa kokeiltua tuota Azureus:ta, sillä nopeudet olivan 40 - 60 kt/s (edelleen 1/0.5 yhteydellä). Ei se hirvittävän huono ollut, mutta Burst! on kaksi kertaa nopeampi...
|
Zorlim
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Herää kysymys onko Burst! ns L33CH client? Periaatteessa jos ylimääräistä kapasiteettia ei ole P2P:ssä pitäisi aina noudattaa 1:1 periaatetta. Sitten jos ylimääräistä kapasiteettia on tuosta suhteesta voidaan tinkiä.
Tämä on se hankaluus joka ei millään tunnu menevän ihmisten kalloon.
|
migge77
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tuo sen kummemmin kuin muutkaan clientit... Antaa kaistanleveydeltä tavaraa pihalle ja latauksen jälkeen jää seedaamaan. Tuo vain tuntuu olevan tehokkain. Ainoa miinuspointti on se, että ei voi pelata pelejä latauksen aikana. Kun latausnopeus tippuu parin kilotavun paikkeille. Mutta muuten loistava softa...
|
Zorlim
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Monesti kun pyritään tehostamaan jotain toimintaa yli luonnollisten rajojen se perustuu muiden riistämiseen.
Esimerkki, normaalisti clientti imee yhdestä sourcesta ja jakaa toiselle. (1:1) suhde.
Sitten joku tehee "tehokkaan clientin" joka imeekin 10 sourcesta ja jakaa vain yhdelle. Näin saadaan 10x download nopeus, mutta verkko kärsii. Client vaikuttaa tehokkaalta, kunnes muut siirtyvät käyttämään myös sitä ja hyöty on menetetty täysin.
|
migge77
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tuo vielä mitään... Yks kaveri imuttaa sillä ns. virallisella versiolla (experiemental) 200 kt/s sisään ja 25 kt/s ulos (2/0.5 yhteydellä).
Tuo mun 100/35 kt/s ei ole ollenkaan hassumpi. Aina sitä voi jäädä seedaamaan latauksen loputtua, jota kyllä harrastan itsekkin. Ei sitä oikein tuollaista 1:1 nopeutta saa tämmöisellä yhteydellä...
|
tennari
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 16:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilin tuota Burstia ja voin sanoa että petyin pahasti... Yhteyteni(512/512). Upload oli kyl korkea eli n. 60, mutta sisään sain parhaimmillaan vaan 40-50.
ABC:llä lähtee ja tulee koko ajan 60 eli jatkan sen käyttöä.
|
migge77
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 16:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuntuu kovasti siltä, että kun jokun clientti toimii toisella todella hyvin, niin toisella huonommin... Kannattaa kokeilla eri clienttejä, sillä millä saa hyvän nopeuden niin käyttää sitä. Mulla taas tuo ABC ei anna kaistaa täyteen...
|
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
olenkos mä jäänyt jo junasta ,kun käytän tota 3.2.1 ,vai onkos se sama kun toi abc ? ei silti hyvin sekin toimii välillä yli 75kt (1024/512 linja)
Ei tiedolla,eikä taidolla,vaan pelkällä tuurilla !
|
migge77
Member
|
12. tammikuuta 2004 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
LukeWader: voithan sä kokeilla tuota burstia. Tuntuu toimivan tuolla megasella yhteydellä hyvin.
|
Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2004 @ 23:01 |
Linkki tähän viestiin
|
meikäläisellä on myöskin tuo waka wanha experimental 3.2.1 yhä käytössä ja linja on kovilla..
"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."
- Bjarne Stroustrup
|
Junior Member
3 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2004 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Mullakin OLI toi: experimental 3.2.1. Mutt sen mä poistin kun se puolen vuoden jälkén rupes imemään KAIKKI CPU tehot koneesta noin puolen tunnin latauksen jälkén. Ei enään kannattanu jättää yön yli lataamaan sillä se jumitti koneen täysin jonkin ajan kuluttua. Siihen asti tykkäsin sitä kyllä käyttää.
|
darthmake
Suspended due to non-functional email address
|
14. tammikuuta 2004 @ 15:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Mul on toi abc toiminu tähän asti hyvin
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
16. tammikuuta 2004 @ 03:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on kanssa toi ABC toiminut loistavasti.
|
darthmake
Suspended due to non-functional email address
|
16. tammikuuta 2004 @ 04:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyyks tohon abc:n jotain apuohjelmia??
|
Mainos
|
|
|
Member
1 tuotearvio
|
16. tammikuuta 2004 @ 08:31 |
Linkki tähän viestiin
|
@ brasse : ei torrakat prossulta aikaa tarvi, pikemminkin kyse on useimmiten siitä että kovalevy joutuu varsinkin nopeammilla yhteyksillä aika koville perinteisten BT-clienttien kanssa johtuen kirjoitusmetodista, tai toinen vaihtoehto on se, että experimentalisi oli jotenkin korruptoitunut ja vaati siten enemmän tehoa.. (?)
|