Prossun lämpötila pomppii
|
|
foolbar2k
Newbie
|
5. huhtikuuta 2008 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Prosessori on Intelin Core 2 Duo E6750, tuulettimena sen mukana tuleva. Normaalikäytössä lämpötila pysyy kiltisti 38-45 celsiusasteessa, tiettyjä pelejä pelatessa lämpötila saattaa nousta 55-67 asteeseen, emolevyn lämpötilan ollessa koko ajan 34-38 astetta. (Lämpötilat Asuksen oman PC Proben ilmoittamia.)
Viime aikoina prosessorin lämpötila on alkanut ottaa outoja piikkejä, pompaten toisinaan hetkeksi jopa 65-80 asteeseen, tätä tapahtuu varsinkin ohjelmia sulkiessa. Jouduin taannoin irrottamaan tuulettimen, joten onkohan olisikohan väliin pitänyt laittaa uutta tahnaa?
Kiitoksia avusta jo etukäteen!
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2008 @ 15:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkista että coolerin kiinnittimet on varmasti kaikki paikoillaan.
♫ HTPC ♫
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
|
foolbar2k
Newbie
|
5. huhtikuuta 2008 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ovat paikoillaan, tarkastettu on.
|
kkuula
Senior Member
6 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2008 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Susittelisin coolerin ja prosessorin puhdistamista+uusia tahnoja väliin, koska ne vakiomönjät siellä välissä on aika tahmeaa tavaraa ja ei uudelleenkäytettynä oikein leviä enää sinne väliin kunnolla.
|
foolbar2k
Newbie
|
5. huhtikuuta 2008 @ 19:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Milläs/mitenkä tuollainen puhdistus tulisi suorittaa ja mistä näitä tahnoja saa?
|
dillon81
Newbie
5 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2008 @ 20:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Milläs/mitenkä tuollainen puhdistus tulisi suorittaa ja mistä näitä tahnoja saa?
Vanhat tahna lähtee yleensä talouspaperilla. Mitään aineita en ainakaan itse ole joutunut käyttämään, mutta sellaisenkin coolerin olen nähnyt, jota oli raavittu jollain veitsellä tms. En suosittele. :)
Uutta tahnaa (Arctic Silver 5 tai jotain parempaa) löytyy mistä tahansa tietokoneen komponentteja myyvästä kaupasta. Enempi ei ole parempi, vaan tahnan tarkoitus on tasoittaa prosessorin ja coolerin pinnoissa olevat epätasaisuudet. Levitä vaikka luottokortilla tai sormella. Näppärä kikka on laittaa sormen päähän pala muovipussia tai elmukelmua, niin ei sotke turhaan itseään.
|
Mainos
|
  |
|
Member
2 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2008 @ 20:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Alkuun enimmät kannattaa poistaa vaikkapa talouspaperin kanssa. Itse olen monesti pyyhkinyt loput vielä vanupuikoilla ja alkoholilla(esim. Sinol). Pii- tai hopeatahnaa löytyy varmastikkin jokaisesta tietotekniikkaan erikoistuneesta liikkeestä.
EDIT:olimpa hidas
#afterdawn.com @quakenet
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2008 @ 20:42
|