User Käyttäjä Salasana  

maanantai 4.8.2025 / 13:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > miekan osto
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miekan osto
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Ryanir
Member
_
14. huhtikuuta 2008 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä jo pitkän aikaa himoillut miekkaa/katanaa, jolla voisi vähän huotoakin oksia yms muovipulloja ja pahvilaatikoita.

Teräasekeskuksesta olen katsellut mutta en osaa valita!
Että jos jollain olisi omaa kokemusta niin vinkkejä kaipaisin

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.as...set=all&lan=fin

Tuolta olen miettinyt
Paul Chen Practical Katana PC-1070 199e
Paul Chen Practical Plus Katana PC-2073 289e
Dragon Spring Handmade Bushido Katana 299e
Handmade Masahiro Katana 159e

Hintaa se 200-300

P5K/Q6600/8800GT/4GB800mhz DDR2/Vista Ultimate:)/
AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
25. huhtikuuta 2008 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisit pistäny suorat linkit noihin miekkoihin, kun niitä on tuolla niin paljon ettei jaksa etsiä...

Mutta nuo on kyllä kaikki todella hienoja, että valinta on kyl vaikeaa ;)

Mutta tollanen vois olla aika siisti ;D -> Masahiro Hand Forged Warrior Katana

Tai -> Masahiro Hand Forged Battle Katana

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
25. huhtikuuta 2008 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ryanir:
Olen tässä jo pitkän aikaa himoillut miekkaa/katanaa, jolla voisi vähän huotoakin oksia yms muovipulloja ja pahvilaatikoita.

Teräasekeskuksesta olen katsellut mutta en osaa valita!
Että jos jollain olisi omaa kokemusta niin vinkkejä kaipaisin

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.as...set=all&lan=fin

Tuolta olen miettinyt
Paul Chen Practical Katana PC-1070 199e
Paul Chen Practical Plus Katana PC-2073 289e
Dragon Spring Handmade Bushido Katana 299e
Handmade Masahiro Katana 159e

Hintaa se 200-300
aidon katanan terää ei edes saisi koskea sormin.. Sitä pitää "puuteroida" päivittäin että se pitää kiiltonsa ja terävyytensä. Lisäksi ne halonhakkaaja katanat maksaa 1000-3000e. Parin sadan katanat ovat vain hylly koristeita

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

frenzyone
Member

2 tuotearviota
_
26. huhtikuuta 2008 @ 01:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep,aitoa kunnon terässä olevaa katanaa ei pikku rahalla löydy.Luulisin että edellä mainituissa miekoissa on jonkin moinen terä,mutta teroittaminen?
Teraasekeskus on kuitenkin loistava paikka ostaa ja tuotteet on laadukkaita,ainakin omat ostokset on palvellut tarkoitustaan moitteettomasti.
Jos päädyt hankkimaan miekan/katanan,pistäisitkö tietoa terän laadusta ja kuinka terävä se on.
RaakaLiha
Newbie

1 tuotearvio
_
26. huhtikuuta 2008 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on tuo Full Tang Ninja Katana UC-1130

Se ON terävä, tuntuu kestävältä ja lujatekoiselta, tosin en ole sillä mitään puita alkanu pilkkomaan ;) Painava se on. Jos meinaat huitoa oksia sillä tai jotain, niin se ehkä kannattaisi olla nimenomaan full tang, eli se terä on sinne kahvaan asti samaa terästä.
Mainos
_
__

_
Member

5 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2008 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on Paul Chen Practical Pro-malli, eli Matrixista tuttu "Morpheusmiekka". Ihan ok kepukka, mutta turhankin iso.
Paul Chenit ovat käsittääkseni (omat kokemukseni myös vahvistavat sen) enemmänkin edullisia leikkausharjoitusmiekkoja kuin koristeaseita, eli työn jälki ei ole erityisen nättiä.

Miekkani terä ei ole mitenkään partaveitsenterävä, vaikka sitä jossain niinkin mainostetaan. Kolmisenttinen nuorempi puu nöyrtyi silti, huonommallakin miekkailutaidolla. Oksien katkominen on kuitenkin tyhmää sillä se pilaa terän kuulemani mukaan aika nopeasti, esimerkiksi supisuomalainen mänty on suhteellisen kova vastus.

Jos olisin nyt ostamassa miekkaa, olisi valintani Cold Steel Gim Sword. Mielestäni nätimpi kuin katana, ja http://www.youtube.com/watch?v=cESCkMdY_aQ saattaa vaikuttaa valintaan myös hieman. Kannattaa myös katsoa läpi tuo full review.

Intel X3220 & Apogee GTZ | Asus P5E X38 | 4GB DDR2 HyperX | Sapphire HD4850x2 & XSPC | 2.9TB HDDs | Zalman ZM-600HP | Lian Li PC-A10 | 2x Thermochill PA120.3 | 2x HP ZR2740w | Kensington Expert Mouse | Topre Realforce 105UFB
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > miekan osto

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy