Kuka korjaa kiintolevyjä?
|
|
Member
|
17. huhtikuuta 2008 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Valokuvat tarvis saada talteen rikkinäiseltä kovolta. Kotikonstein ei taida olla mitään tehtävissä? Kun liitän kyseisen kovon(ide) koneeseen windows ei käynnisty. Biossissa kovo näkyy. Käynnistysjärjestys on oikea. Olen kokeillut myös vaihdella "slavesta" "cable selectiin".
Onko vielä joku asia, joka vois auttaa?
Mihin vois lähettää, että sais tiedot kovolta talteen? Hyvä ja halpa tietysti kiinnostaa.
What if there is no tomorrow? There wasnt one today!
Bill Murray - Groundhog Day
|
tmm68
Senior Member
1 tuotearvio
|
17. huhtikuuta 2008 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla hieman vastaava ongelma hajonneen koneeni kanssa. Itse tekisin niin, että liitäisin tämän kovalevyn toiseen koneeseen ja yrittäisin sitten ottaa tiedot talteen. PC Inspector on hyvä ilmainen ohjelma tähän.
Onko sinulla toista konetta? Tai pääsetkö kaverin kanssa tekemään ko. temput. Helpointa on, jos voit kovalevyn laittaa vain toiseen koneeseen sisään. Hieman hankalammaksi menee, jos tarvitset USB-kovalevykotelon, jolla teet kovostasi ulkoisen aseman.
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. huhtikuuta 2008 @ 23:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Ibas pystyy pelastamaan tiedot, muutaman tonnin maksanee.
Tehomylly.
|
Member
|
18. huhtikuuta 2008 @ 00:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tmm68: Minulla hieman vastaava ongelma hajonneen koneeni kanssa. Itse tekisin niin, että liitäisin tämän kovalevyn toiseen koneeseen ja yrittäisin sitten ottaa tiedot talteen. PC Inspector on hyvä ilmainen ohjelma tähän.
Onko sinulla toista konetta? Tai pääsetkö kaverin kanssa tekemään ko. temput. Helpointa on, jos voit kovalevyn laittaa vain toiseen koneeseen sisään. Hieman hankalammaksi menee, jos tarvitset USB-kovalevykotelon, jolla teet kovostasi ulkoisen aseman.
Oon siis kokeillut juuri tätä rikkinäistä kovoa kunnossa olevalla koneella. Ongelmana on, että kunnossa oleva konekaan ei käynnisty, kun kovo on siinä kiinni. Sori, kun jäi vähän epäselväksi...
|
tmm68
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. huhtikuuta 2008 @ 00:34 |
Linkki tähän viestiin
|
kytke se risa kovo toiseen koneeseen vasta kun se kone on ylhäällä.
|
Member
|
18. huhtikuuta 2008 @ 02:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tmm68: kytke se risa kovo toiseen koneeseen vasta kun se kone on ylhäällä.
Jaaha? Ja ei kipinöi mistään?
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2008 @ 07:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos on sata kovalevy, niin voit laittaa sen lennosta kiinni.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2008 @ 11:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmeiseti IDE-levy, kun kerran jumppereita löyty.
Tuota noin, voi olla ihan normaalia, että Windows ei suostu käynnistymään, jos lisäät koneeseen uuden levyn, jossa on aktiivinen buuttiosio. Silloin Windows nimittäin järjestelee osionsa uusiksi ja koittaa ehkä käynnistyä väärältä osiolta ("kirjaimelta").
Sen perusteella ei siis vielä tiedä, onko levy luettavissa vai ei.
Mielestäni helpoin tapa olisi kokeilla koneessa, johon "risa" levy on kiinnitetty, jotain linux-levyä, josta linuxin voi käynnistää asentamatta sitä kovolle - siis esim. Ubuntu - ja kopioida siellä tärkeät tiedot talteen, mikäli rikkinäinen levy toimii.
Windowsinkin asennuksen voi korjata vastaamaan uutta levykokoonpanoa (Recovery-konsolilla), mutta se on luultavasti tehtävä uudestaan taas kun risa levy poistetaan.
|
Member
|
18. huhtikuuta 2008 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy: Jos on sata kovalevy, niin voit laittaa sen lennosta kiinni.
Juu. Se on ide...
|
Mainos
|
  |
|
tmm68
Senior Member
1 tuotearvio
|
18. huhtikuuta 2008 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
IDEstä voi tehdä ulkoisen USB-levyn ja sen voi kytkeä lennossa sen jälkeen kun kone on ylhäällä. Jos omistat valmiiksi ulkoisen USB-kovalevyn, niin et tarvitse muuta kuin vaihtaa kovalevyt. Jos tällaista ulkoista kovoa sinulla ei ole, niin sellaisen tarvitset jatkossa varmuuskopiointiin. Kotelo kaikkine kilkkeineen ja virtalähteineen maksaa 30?.
|