User Käyttäjä Salasana  

lauantai 6.9.2025 / 06:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > boxed-siilin tahnatarran irroitus? ensikertalainen vauhdissa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Boxed-siilin tahnatarran irroitus? Ensikertalainen vauhdissa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Anni_M
Newbie
_
17. huhtikuuta 2008 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heip.
Olen huomenissa tai lauantaina ryhtymässä ensimmäistä kertaa kokoamaan konetta. Olen kuullut, että vakio-siilin pohjassa valmiiksi oleva "tahna"tarra aiheuttaa melkoisen liimaefektin prosessorin ja siilin välille, joten olen ostanut Nexuksen tahnaa sen tilalle. Toistaiseksi aion käyttää vakiocooleria, mutta saatan myöhemmin vaihtaa laadukkaampaan cooleriin, enkä halua särkeä kallista emolevyä tai prosessoria (E8200) irrotushötäkässä.

Minua kiinnostaisikin näin ensikertalaisena, onko boxed-coolerin tarra kovin tiukasti kiinni? Lähteekö se käsin repimällä vai pitäisikö käväistä ostamassa elektroniikan puhdistusainetta? Auttaako sekään? Toimisiko esim. haavanpuhdistusaine irroitusaineena?

Jos joku tietävä jaksaisi vastata pikaisesti! *viano hymy*

"Yoda needs to give some better advice or Yoda needs to shut the f*ck up!"
Senior Member

5 tuotearviota
_
17. huhtikuuta 2008 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarratahna? Omassa boxed 6750 mukana tulleessa oli vain tahnat kiinni pohjassa, eikä mitään tarraa ollut kiinni.

Ei minulla ollut mitään ongelmia ottaa sitä irti muutaman kuukauden käytön jälkeen. Tahna lähtee ihan paperilla pyyhkimällä pois. Jos ei niin juoksuvan veden alla harjalla lähtee. Muista kuivata sitten kunnolla se cooleri :) Ei kannata laittaa sitä kiinni muutamaan tuntiin pesemisen jälkeen ihan varmuuden vuoksi.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Anni_M
Newbie
_
17. huhtikuuta 2008 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No hyvä kuulla! Kuvista olen vain päätellyt, että vaikuttaa tarralta tjsp.

Turha topic (TM).

"Yoda needs to give some better advice or Yoda needs to shut the f*ck up!"
Mainos
_
__

_
Member

5 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2008 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saattaisin suositella jonkin puhdistusalkoholin käyttöä veden sijaan, etenkin prosessorin puhdistukseen. Tahna lähtee sillä kuin ajatus. Mikä tahansa ei käy, mutta elektroniikkaliikket usein myyvät erityisiä aineita tuohon tarkoitukseen. Itsellä on jotakin Taerosol-ainetta tms, joka haihtuu ilmaan joitakin sekunteja suihkutuksen jälkeen jotta prosessorin pintaan ei jäisi mitään jäämiä.

Intel X3220 & Apogee GTZ | Asus P5E X38 | 4GB DDR2 HyperX | Sapphire HD4850x2 & XSPC | 2.9TB HDDs | Zalman ZM-600HP | Lian Li PC-A10 | 2x Thermochill PA120.3 | 2x HP ZR2740w | Kensington Expert Mouse | Topre Realforce 105UFB
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > boxed-siilin tahnatarran irroitus? ensikertalainen vauhdissa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy