User Käyttäjä Salasana  

lauantai 6.9.2025 / 06:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 8600gt - kellotuksia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
8600GT - kellotuksia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
20. huhtikuuta 2008 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli paljonko olette saanet kellotettua kyseistä näytönohjainta. Minulla taitaa olla 162.18 versio ajuresita (DVD-levyltä asenettuna...)
Näytönohjain = ASUS EN8600GT (video-muistista en osaa sanoa, koska kaikki pelit, ohjelmat, yms näyttävät että minulla on 512MB vaikka paketissa on 256MB ja 256MB:nein tilattiin... en tiedä mikä on totta, mutta kuitenkin:

Core = 600 MHz.
Memory = 700 MHz.
Paljon olette saanet, ja miten sen saatte... näytönohjain on joskus todella tehoton ja nyt tarvitaan paljon lisää tehoa? Voiko se olla jopa ajureista kiinni. Kun esim. Atitool sillä nostan yli 610MHz coren, niin tulee keltasia täpliä ja läikkiä siihen noppaan... mutta se ei ilmoita virheistä tai muutenkaan tilttaa, eli voiko siitä vaan mennä huoletta ylöspäin?
Idle lämmöt on alle 50`C, mutta kun pelaan (tuuletin on ~75% nopeudella) niin lämmöt menee 50-60`C`.
Jos saisin esim. Coren 700 MHz, mutta sehän on jo sitten 8800GT:n tasoa??

E: Sori tämä kuuluisi varmaankin tuonne Näytönohjain -keskusteluun...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2008 @ 09:44

Junior Member

12 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2008 @ 09:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kelloiltaan on ehkä sitä 8800gt:n tasoa, mutta ei pärjää silti 8800gt:lle. Päivitä ajurit uusimpiin, vaikutusta on varmasti. Enempää en uskalla neuvoo, koska en ole perhtynyt kummemmin kellotukseen tai Atitooliin. :D
Senior Member
_
20. huhtikuuta 2008 @ 09:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jokujaska:
Kelloiltaan on ehkä sitä 8800gt:n tasoa, mutta ei pärjää silti 8800gt:lle. Päivitä ajurit uusimpiin, vaikutusta on varmasti. Enempää en uskalla neuvoo, koska en ole perhtynyt kummemmin kellotukseen tai Atitooliin. :D
Eli saisin paremmin kellotettua, jos uusimmat ajurit. Mutta jos mä poistan ne tuolta Lisää tai poista -sovellus, niin sitten se poistaa ASUS GamerOSD:n, DirectX:n, jne... kaikki lähtee ja sitten ei toimi.

E: Tiedän, mutta ainakin "core" olisi samaa tasoa silloin. Muuten 8800GT voittaa reilusti nopeuksissa, jne...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2008 @ 09:54

Junior Member

12 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2008 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asenna ne ajurit vanhojen päälle se kyllä osaa sen homman...

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us tuosta valitset mallin ja muut
Senior Member
_
20. huhtikuuta 2008 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us tuosta valitset mallin ja muut

Mä latasin jo NVIDIA:n sivuilta 8600GT:seen ajurit... haittaako se, ainakin pelasin tuossa Airbornea ilman ongelmia niin tuskinpaa...

Tässä linkki, minkälaisilla kellotuksilla pelasin Airbornea...
Asetukset:
Kaikki oli "HIGH" ja resoluutio 1280 x 1024, johtuuko se siitä että tuo 8600GT ei vain pysymukana ? vaikka kellottaakiin.

E: Onko se niin noiden näytönohjaimien kellotuksessa, että niin paljon voi kellottaa kunnes lämmöt ottaa vastaan ? mulla lämmöt on 40-50c.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. huhtikuuta 2008 @ 11:03

Mainos
_
__

_
Junior Member
_
20. huhtikuuta 2008 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _EffEcT_:

Mä latasin jo NVIDIA:n sivuilta 8600GT:seen ajurit... haittaako se, ainakin pelasin tuossa Airbornea ilman ongelmia niin tuskinpaa...

Tässä linkki, minkälaisilla kellotuksilla pelasin Airbornea...
Asetukset:
Kaikki oli "HIGH" ja resoluutio 1280 x 1024, johtuuko se siitä että tuo 8600GT ei vain pysymukana ? vaikka kellottaakiin.

E: Onko se niin noiden näytönohjaimien kellotuksessa, että niin paljon voi kellottaa kunnes lämmöt ottaa vastaan ? mulla lämmöt on 40-50c.
Ei minulla ainakaan ole koskaan lämmöt noussut juuri mitään näytönohjainta kellottaessa. Tietenkin jos volttimodin tekee niin sitten varmasti lämmötkin nousee. Kyllä kai sitä näyttistä voi niin pitkälle kellottaa kun pysyy vain vakaana. Jos/kun näkyy jotain grafiikka virhettä tai epävakaa niin kelloja 10-15 MHz alaspäin.

Asus Rampage Formula | Q6600 (G0) @ 3,6 GHz (jäähtyy vedellä) | Leadtek 8800GT 512MB | Corsair 4GB DDR2 | Lian Li PC-A71 B |
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 8600gt - kellotuksia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy