User Käyttäjä Salasana  

torstai 26.12.2024 / 16:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > 8.04 päivitys ei onnistunut
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
8.04 päivitys ei onnistunut
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pisberg
Suspended due to non-functional email address
_
1. toukokuuta 2008 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu12)Built-in shell (ash)
Enter help for a list of built-in commands

(initrams)"

eli tollaseen se jää kun yrittää käynnistää ja ei noi helpistä löytyvät komennot auta mua lainkaan=)jos joku viitsii heittää viknkiä mitä lähtee tekemään, huom rautalanka malli=)

Abit ip35, core 2 quad 6600@3.0Ghz + apogee GT,Msi GF 8800GTS Oc + zalman ZM-GWB8800 GT/GTS(G92),
8GB DDR2 800+ MHz Extreme Edition, samsung sata2 320GB+ 750GB, 2x zalman reserator 1, 2x240 ja 2x120 black ice gt
Senior Member
_
1. toukokuuta 2008 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=776693

Tuolla on annettu samaiseen ongelmaan tuollaiset ohjeet, niitä voit kokeilla.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
1. toukokuuta 2008 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivityksen jälkeen ei toimi? Toimiko se ennen päivitystä? Mulla on IP35-E emo joka antaa samoja ilmoituksia jatkuvasti. Ongelman syy on SATA väylissä. IP35 sarjan emoissa SATA väylät on saman IRQ:n takana ja se on nopan heittoa, että bootissa juuri oikea SATA portti osuu kohdalle kun IRQ:ta pollataan. Siksi linux käynnistyy joskus ekalla, joskus tarvii useamman bootin.

IP35 emo on siitä parempi, että siinä SATA:n saa ACHI tilaan jossa ongelma on tietääkseni poistunut. Muistaakseni myös puhetta isoimman SATA portin käytöstä on ollut..taitaa olla SATA6 IP35 emolla.

Jos koneelle on asennettu XP ja meinaat vaihtaa väylän ACHI tilaan joudut asentamaan XP:hen ensin ACHI ajurit. Toimenpiteistä minulla ei ole kokemusta, kun IP35-E ei tarjoa ACHI:a.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
pisberg
Suspended due to non-functional email address
_
2. toukokuuta 2008 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juuh siis toimi ennen ja ei ole abitin emo kyseessä vai asuksen,
olin epäselvä....
eli otin uuden levykuvan ubuntun sivuilta mutta ei toiminut ekalla vain oli pakko asentaa "altenate" levyllä ja sitten sain pyörimään ,mutta tunnisti nyt vain 6 kovoa, 11 kovosta=) ennen on ollut 9 käytössä ja toiminut...mutta saan selvitellä sitä vielä lisää..

Abit ip35, core 2 quad 6600@3.0Ghz + apogee GT,Msi GF 8800GTS Oc + zalman ZM-GWB8800 GT/GTS(G92),
8GB DDR2 800+ MHz Extreme Edition, samsung sata2 320GB+ 750GB, 2x zalman reserator 1, 2x240 ja 2x120 black ice gt
flipperi
Newbie
_
11. kesäkuuta 2008 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LaLLi80, Mulla on ihan sama ongelma tän abitin ip35-e emon kanssa. Oletko keksinyt tuohon mitään ratkaisua tai onko tohon tulossa jotain muutosta päivitysten yhteydessä? Ärsyttää kun saa välillä todella monta kertaa bootata koneen ennenkuin käynnistyy eikä se taida tehdä koneellekkaan hirveän hyvää.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
11. kesäkuuta 2008 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo itse asiassa olen ratkaissut ongelman..aina käynnistyy ekalla :)

1. siirsin vain kovon SATA1 -> SATA6 väylään.
2. Boottasin Ubuntu LiveCD:n
3. Asensin GRUB:n uudestaan.
Terminaalissa:
sudo grub
find /boot/grub/stage1
root (hd?,?) #tähän kys.merkkien kohdalle tulee ton find komennon löytämä levy/osio.
setup (hd0)
quit

EDIT: Ongelman syyhän on siinä, että SATA1 ja SATA2 jakaa IRQ:n, mutta SATA5 ja SATA6 ei.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2008 @ 21:04

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > 8.04 päivitys ei onnistunut

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy