Hyvä kotelo (uutta konetta kasaamassa), max 150??
|
|
Member
2 tuotearviota
|
3. toukokuuta 2008 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun uuden koneen osat hankin, aloin miettimään ja katsomaan vanhaa koppaa tarkemmin, ja mielestäni se on liian pieni, jos pistäisin siihen Noctuan prossu jäähdyttimen siihen pistää (johto helvetti mm. on tiellä...) ja päätinkin miettiä uutta koteloa itselleni. Budjetti on max 150?. Kotelo saisi olla vähän erilaisempi kuin normi (tyylin näin)
Mitä suosittelisitte?
I just need more money, my friends...
|
impulssi
Newbie
|
3. toukokuuta 2008 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämmöinen löytyy itseltäni
Kotelo tulee palasina postissa ja joudut ite kasaamaan sen. Itse en viittinyt ruveta sitä kasaamaan vaan vein sen suoraan kaupaan ja siellä se sitten kasattiin
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
3. toukokuuta 2008 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
antecin p180 tai p182 jos laatu kiinnostaa
ja jos joku teini-ikkuna pitää olla niin modaa sitten vaikka itse.
(Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä.)
|
ITSipuli
Junior Member
|
6. toukokuuta 2008 @ 19:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: antecin p180 tai p182 jos laatu kiinnostaa
toi lihavoitu kotelo painaa 14kg ja risat. onks se jostai lyijystä valettu?
Sonata III Silent ********* HAF-X
P5Q-PRO ******************* RoG Croshair V Formula
4GT DDR2 ****************** 32Gt DDR3
Ati Radeon HD 4890 ******* ATI Radeon 7970
CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ *** AMD FX-8 4.25GHz
************** Win 7 Ultimate 64-bit
|
Member
22 tuotearviota
|
6. toukokuuta 2008 @ 20:25 |
Linkki tähän viestiin
|
kun ilmeisesti ei tartte olla virta lähdettä koneessa niin sitten kävis toi mikä minulla on eli Antec Nine Hundred, nätti (paremman näkönen kun kuvassa on), hyvin tuuletettu kotelo (4 tuuletinta valmiina ei kuumene mikkään osa liikaa), muuta suht iso. Tähän olen kuitenkin itte ollu ihan tyytyväinen.
Ei tarvitse olla hyvä jossain, riittää että on paras paikallaolijoista.
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
6. toukokuuta 2008 @ 21:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ITSipuli: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: antecin p180 tai p182 jos laatu kiinnostaa
toi lihavoitu kotelo painaa 14kg ja risat. onks se jostai lyijystä valettu?
ei kyllä se on vaan ihan teräksestä tehty ja oikeen kaunis tuossa lattialla pöydän vieressä. ;)
(material: 0.8mm cold rolled steel)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26: Antec Nine Hundred, nätti (paremman näkönen kun kuvassa on), hyvin tuuletettu kotelo (4 tuuletinta valmiina ei kuumene mikkään osa liikaa), muuta suht iso. Tähän olen kuitenkin itte ollu ihan tyytyväinen.
Ja jos ei satu imuria omistamaan tai kotona on muuten vaan pölyistä,
niin tuo ninehundred kyllä imasee ne pölyt sinne komponenttien joukkoon oikeen sutjakasti.
muistaakseni siitä puuttuu ne pölysuojat etumaskista,
mitkä kyllä löytyvät antecin p18x sarjan koteloista.
vai onkohan uusimpiin revikoihin tuosta kopasta jo lisätty ne?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2008 @ 22:00
|
MurO
Junior Member
6 tuotearviota
|
6. toukokuuta 2008 @ 22:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26: kun ilmeisesti ei tartte olla virta lähdettä koneessa niin sitten kävis toi mikä minulla on eli Antec Nine Hundred, nätti (paremman näkönen kun kuvassa on), hyvin tuuletettu kotelo (4 tuuletinta valmiina ei kuumene mikkään osa liikaa), muuta suht iso. Tähän olen kuitenkin itte ollu ihan tyytyväinen.
Iso plussa tälle. Tuuletus on aivan omaa luokkaansa, kiintolevykelkat toimii, virtalähde alapuolella joten asennus on helpompaa ja siistimpää. +etupaneelin härpäkkeet yläpuolella joten kuulokepiuhaa ei potki rikki vahingossa. Säilytysloota pikkutavaralle havaittu myös toimivaksi.
|
Newbie
|
6. toukokuuta 2008 @ 22:29 |
Linkki tähän viestiin
|
NZXT Lexa Blackline on hyvä
|
Member
22 tuotearviota
|
7. toukokuuta 2008 @ 07:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: Ja jos ei satu imuria omistamaan tai kotona on muuten vaan pölyistä,
niin tuo ninehundred kyllä imasee ne pölyt sinne komponenttien joukkoon oikeen sutjakasti. muistaakseni siitä puuttuu ne pölysuojat etumaskista,
mitkä kyllä löytyvät antecin p18x sarjan koteloista. vai onkohan uusimpiin revikoihin tuosta kopasta jo lisätty ne?
Tuossa olet oikeassa että imurista käy, viikon kun on käyttänyt niin etumaski on aika kivasti pölyn peitossa, mutta ei sitä tuonne sisälle mene kuitenkaan niin hirveän paljoa, ja kyllä tässä ainakin jonkunlaiset pölysuojat siis on, paremmat vois tietenkin aina olla, mutta ei tuo minusta ongelma ole, täyden kympin kotelo mielestäni.
Ei tarvitse olla hyvä jossain, riittää että on paras paikallaolijoista.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
7. toukokuuta 2008 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Itteltä löytyy NZXT Nemesis Elite koppa tosta jalkojen juuresta. Tyytyväinen olen ollut. Ei ole tullut toista samanlaista viellä laneilla vastaan. Enkä nyt menis sanomaan että ihan normikotelon näköinenkään olisi.
Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
|
Mainos
|
  |
|
Member
4 tuotearviota
|
7. toukokuuta 2008 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mikaeli26: Tuossa olet oikeassa että imurista käy, viikon kun on käyttänyt niin etumaski on aika kivasti pölyn peitossa, mutta ei sitä tuonne sisälle mene kuitenkaan niin hirveän paljoa, ja kyllä tässä ainakin jonkunlaiset pölysuojat siis on, paremmat vois tietenkin aina olla, mutta ei tuo minusta ongelma ole, täyden kympin kotelo mielestäni.
Ei siinä kotelossa ritilää isompaa pölyfiltteriä oo. Pari kuukautta kun antais olla ilman imurointia niin alkais pölypallot tuulen mukana rullata.
Itse suunnitellut omaan koteloon että jos vaikka etu- ja sivuritilän eteen laittaisi siistiä mustaa kangasta (esim bilteman kaiutinkangasta tjsp) niin estäis jo pölyn pääsyn koneeseen aika hyvin.
Muuten olen hyvin tyytyväinen koteloon. Sellainen 5-10cm pidempi (edestä taakse mitattuna) ja ehkä pari 5,25" korkeampi niin olisi ihan 10+ koppa. (3kpl kiintolevyt, SB X-fi etupaneeli ja 2kpl dvd-asemia tuo aika paljon jo johtoa piilotettavaksi.)
Viileydestä sen verran että vanha P4 3,2ghz Prescott vakioboxedilla kellotettuna 3,9ghz pysyy idlessä noin 40c kotelon sisällä. Vanhalla kotelolla ei ollu toivoakaan saada prossun idlelämpöä alle 45c edes vakiona.
[Antec Nine Hundred | Nexus 600W NX-8060 | Asus P5Q | Intel Core2 Q9450 @ 2,66 Ghz + Noctua NH-U12P | 2x Kingston 800Mhz 2048mb]
[Leadtek PX8800GTS 512mb @ 740/1850/1020 | SB X-fi Platinum | 2x Samsung 1tb + 2x WD Caviar 640gb + WD Caviar 250gb ]

|