Mozilla Firefox Ongelma
|
|
andelin
Senior Member
|
4. toukokuuta 2008 @ 10:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Moikka gurut !
Olen yrittänyt saada firefoxin selainta nopeammaksi kaiken maailman virityksillä.
Olen tehnyt seuraavia virityksiä:
1. Erilaisia about:config asetuksia
2. Kokeillut fasterfox, firetune, firefox preloader
3. Laittanut Prefetch - toiminnon päälle
Kuten varmaan arvasitte niin selain on mennyt melkein hitaamaksi eikä mikään ihme kun liikaa virityksiä on kokeillut.
Sivu kyllä latautuu suht. nopeasti mutta viimeiset 5 % sivusta voi mennä parikin minuuttia ennen kun se on valmis, ihan kuin kone ei jaksaisi ladata sivua loppuun asti.
Nyt olisi varmaan paras saada viritykset " nollattua " mutta miten teen sen ?
Auttaako jos mozillan poistaa ja lataa uudestaan koneelle ?
Palautuspisteetkin on otettu pois käytöstä jostain kumman syystä niin en pääse myöskään siirtää konetta ajassa taaksepäin ennen näitä asetuksia.
Kiitos kun jaksoitte lukea !!
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
4. toukokuuta 2008 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Nyt olisi varmaan paras saada viritykset " nollattua " mutta miten teen sen ?
Varmaan luomalla uuden profiilin. Lisää tietoa profiileista: Profiili FAQ
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Auttaako jos mozillan poistaa ja lataa uudestaan koneelle ?
Ei auta, johtuen juuri tuosta että vanha profiili kuitenkin säilyy.
|
andelin
Senior Member
|
5. toukokuuta 2008 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos linkistä, mutta pakko taas kysellä kun olen niin huono näitten koneitten kanssa.
Viitsiikö joku kertoa miten luon uuden profiilin ?
Nykyinen profiili pitää varmasti poistaa mutta menetänkö jotain tärkeätä silloin ?
Suosikkisivut tietenkin häviää mutta onko jotain muuta ? Pakko kysyä etten tee mitään typerää...
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
5. toukokuuta 2008 @ 17:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Viitsiikö joku kertoa miten luon uuden profiilin ?
Nykyinen profiili pitää varmasti poistaa mutta menetänkö jotain tärkeätä silloin ?
No en itse Firefoxia käytä, mutta aika suoraan tuossa FAQ:ssa olevassa ohjeen kuvassa näkyisi olevan painikkeet Luo profiili ja Poista profiili.
Profiili sisältää tosiaan kirjanmerkit yms. asetukset ja laajennukset yms.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. toukokuuta 2008 @ 17:50
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
6. toukokuuta 2008 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Tosiaan kun nuita virityksiä laitat liikaa niin firefoxista tulee raskas. Esim. firefox preloader käynnistyy taustalle koneen käynnistyksen aikana. Nopeentaa firefoxin käynnistystä, hidastaa koneen käynnistystä. Firetune tekee samat asiat kuin fasterfox. Itse en käytä edes fasterfoxia turhien animaatioiden takia vaan: http://www.bitstorm.org/extensions/tweak/ <-- Tweak Network ohjelmaa ja siitä tuo Power asetukset niin ajaa saman asian ilman mitään ylimääräistä.
Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
|
Member
|
6. toukokuuta 2008 @ 10:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Tai sitten poistaa firefoxin ja tämän jälkeen poistaa %userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox kansion tai nimeää kansion esim Firefox_old. Jolloin profiilit, asetukset yms. häviävät.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2008 @ 11:01
|
andelin
Senior Member
|
7. toukokuuta 2008 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
7. toukokuuta 2008 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Onko se todella niin helppoa että tuon oppaan mukaan http://www.mozilla.fi/wiki/UKK_profiileista painat vaan Poista Profiili ja sen jälkeen Luo Profiili ja sitten homma on valmis ? Vai onko jotain muuta vielä mitä pitää tehdä ?
Voisi oikeastaan kysyä, onko se niin vaikea itse kokeilla? :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. toukokuuta 2008 @ 13:59
|
Senior Member
|
7. toukokuuta 2008 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosikit tietysti kannattaa tallentaa: kirjamerkit>muokkaa kirjamerkkejä>tiedosto> vie...
CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.
|
andelin
Senior Member
|
7. toukokuuta 2008 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin, poistin profiilin ja loin uuden, toivottavasti kaikki vanhat viritykset hävisi.
En varmaan taas tajua, mulla ei nimittäin toimi tuo tweak ohjelma http://www.bitstorm.org/extensions/tweak/.
Kyllä se lataa sen ohjelman mutta ei tule sellaista ikkunaa missä voi valita se Power asetukset ?
|
andelin
Senior Member
|
7. toukokuuta 2008 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on Mozilla versio 2.0.0.14 ja sillä pitäisi tuo tweak ohjelma toimia.
Kiitollinen avusta !
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
7. toukokuuta 2008 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Kyllä se lataa sen ohjelman mutta ei tule sellaista ikkunaa missä voi valita se Power asetukset ?
Se pitää itse avata Tools (työkalut) -valikosta. Tuolla selvästi sanotaan että
Lainaus: You can find Tweak Network in the Tools menu.
Hieman omaakin yritystä niin onnistuu paljon helpommin :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. toukokuuta 2008 @ 21:10
|
andelin
Senior Member
|
7. toukokuuta 2008 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Löytyi :o)
|
W.A.R.
Member
2 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2008 @ 09:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Moicca ATK-gurut.
Latasin tuon Moz FF #3-version, ja eihän se tukenut mm. oikolukua, Media Player Connectivityä jne, joten:MISTÄ LÖYDÄN VANHAN KUNNON Mozilla Firefox 2.0.0.14, tai edes jonkun 2.0-version, kunhan se ei ole kovin vanha 2-versio!!
Etsin kuin piru Jerusalemia GOOGLElla, mut aina se tyrkytti tota pirun #3-versiota.:=(
LIFE IS WHAT HAPPENS TO YOU WHILE YOURE BUSY MAKING OTHER PLANS.
-John Lennon-
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2008 @ 09:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
  |
|
W.A.R.
Member
2 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2008 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti tosi nopiasta avusta.:=)
Nyt on vanha kunnon versio ja pelittää oikoluvut ja mpc.t sun muut.:=)
3-versioo en haje ennenko sekin tukee ko palikoita!
LIFE IS WHAT HAPPENS TO YOU WHILE YOURE BUSY MAKING OTHER PLANS.
-John Lennon-
|