User Käyttäjä Salasana  

tiistai 2.9.2025 / 22:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > liian pieni järjestelmä osio...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Liian pieni järjestelmä osio...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2008 @ 21:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen asentanut Vista 64bit Business version 28 gigaselle kovalevyosiolle. Vapaana on enää 3,7 gigaa. Onko keinoa lisätä kovalevyosion kokoa ilman että joutuu asentamaan Vistan uudestaan? Tietääkö kukaan...?
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2008 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voit saada lisä tilaa siivoamalla.
Kokeillut jo windowssin järjestäuudelleen toimintoa?
http://windowshelp.microsoft.com/Windows...7139d91035.mspx
vanhat palautus pisteet poistamalla voit saada usean gigan lisää tilaa.
Osion koon muutos onnistuu esim. Partition reziser:llä
http://www.zeleps.com/
ohjelma ilmainen, lataat ja purat sisällön boottaavalle korpulle.
ja boottaat sitten siltä.
Tai
lataat Ultimateboot cd:n http://www.ultimatebootcd.com/
poltat sen ja sitten boottaat siltä, siinä useitakin partition softia.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2008 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uudelleen järjestäminen oli kyllä kokeiltu, ei auttanut hirveästi.
Täytyypä kokeilla noita partitiointiohjelmia... Ilmeisesti se partitio josta tilaa siirretään tuolle C-asemalle täytyy olla tyhjä??
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2008 @ 15:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ultimate boot CD ei oikein toiminut mun koneella. Itse CD:n menu avautui, mutta juuri mikään halutuista ohjelmista ei käynnistynyt.

Partition Magic 8.0 ei tunnistanut kovalevyjä oikein. Antoi jokaisesta kovalevystä error-ilmoituksen (olisiko ollut error 101 vai 105??)

Nyt kokeillaan tuota zeleps.com -ohjelmaa...
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
7. toukokuuta 2008 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Partition Magic on ehkä eniten vinkkinä annettu osiointi ohjelma. Maksullinen. Siitä on kait joku kokeiluversiokin.
En muista onko siinä 'siirrä osion X käyttämätön tila osioon Y' vaihtoehtokin vai miten.

GParted on opensource ja ehkä eniten täällä ilmisista mainittu dataa hukkaamaton osiointi ohjelma.
LaLLi80 on tehtnyt käytöstä kuvallisen oppaan.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/503987
Lue ainakin mun vika äskettäin lisätty kommentti (nyt viimeinen). Ennen kuin lähdet eheytystä tekemään.
Toisin sä olet lisäämässä c:hen, joten sieltä mistä lisäät ei välttämättä kiinteitä tiedostoja ole.

Vaikka käyttäisit muuta osioijaa, niin lue toi ohje. Ja eheytä ennen kuin lohkaiset tyhjä tilan osiosta c:lle, muualle tai käyttämättömäksi, osioimattomaksi.

Nyt kun katsoin GPartedia, niin en näe Partition Magicin tyyppistä toiminatvalikkoa, jossa saattoi saada suoraan 'puolet tyhjästa tilasta osiosta f ossioon c:' Tosin tuo joutui siirtelemään osiot e: ja d:. eli aikaa mennee vaiheittain.

Näyttäis, että osiota, jossa tilaa on eheytä, pienennä, ja siirrät vapautuneen, harmaan tilan c:lle suurentamalla C:tä (Päinvastoin vetäen kuin tuolla ohjeessa).

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2008 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gozamite:
Ultimate boot CD ei oikein toiminut mun koneella. Itse CD:n menu avautui, mutta juuri mikään halutuista ohjelmista ei käynnistynyt.

Partition Magic 8.0 ei tunnistanut kovalevyjä oikein. Antoi jokaisesta kovalevystä error-ilmoituksen (olisiko ollut error 101 vai 105??)

Nyt kokeillaan tuota zeleps.com -ohjelmaa...
Niin kuin arvelinkin ei tuokaan annettu ohjelma toiminut laisinkaan...
Ilmoitti kaikista kovalevyasioista seuraavaa:
"Overlapping partitions found offending partitions 1 and 2..."
Nyt täytyy alkaa tutustumaan tuohon uuteen annettuun vastaukseen.
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
7. toukokuuta 2008 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

GParted on opensource ja ehkä eniten täällä ilmisista mainittu dataa hukkaamaton osiointi ohjelma.
LaLLi80 on tehtnyt käytöstä kuvallisen oppaan.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/503987
Lue ainakin mun vika äskettäin lisätty kommentti (nyt viimeinen). Ennen kuin lähdet eheytystä tekemään.

Tuossakin ohjelmassa luki että "GParted LiveCD runs on most x86 machines..." ELi ilmeisesti ei toimi 64bit käyttiksen alla??!!
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
8. toukokuuta 2008 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vain kaikille vastaajille... mutta asensin käyttiksen nyt uudestaan kun ei näyttänyt löytyvän ratkaisua ongelmaan.

Nyt C:n koko on 41 gigaa... toivotaan että riittää joksikin aikaa!
kilokeijo
Member
_
8. toukokuuta 2008 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös vistassa saa levynhallinnasta noita kokoja muutettua ihan lennosta?

Keijo tietää.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2008 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
gozamite:
Lainaus:

Käynnistithän koneen bootcd:ltä? etkä windowssista?
Levyn ohjelmat toimivat ilman käyttöjärjestelmää eli kone käynnistetään sille.

kilokeijo: Saa mutta järjestelmä osiota ei voi muuttaa.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2008 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käynnistin boot-cd:ltä. Olen käyttänyt sitä ennenkin.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2008 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kilokeijo:
eikös vistassa saa levynhallinnasta noita kokoja muutettua ihan lennosta?

Ei ihan mutta melkein. Eli minulla oli levy jaettu C ja D-osioihin.
Jossain vaiheessa huomasin että C-osio alkaa jäädä pieneksi ja tyhjensin D-osion ja Vistan Levyn hallinnassa poistin sen kokonaan.
Nyt kun minulla oli C-osio sekä loput levystä varaamatonta tilaa niin Levyn hallinnassa C-osion kohdalta tuli mahdolliseksi käyttää "Laajenna asema"-käskyä. Tämä optio ei ollut käytettävissä niin kauan kun D-osio oli olemassa. Tämän tarkemmin en yksityiskohtia muista mutta nyt minulla ainakin on C-asema puolet suurempana kuin ennen operaatiota eikä Windowsia tarvinnut asentaa uusiksi. Eli Windows oli minulla Vista Home Premium 32-bit.

Minulla oli myös vanhastaan PartitionMagic ohjelma joka XP:ssä toimi hyvin mutta luin jostakin ettei se toimi Vistassa joten en uskaltanut sitä edes kokeilla. Nyt minulla on D-osiolla pelkästään valokuvia ja datatiedostoja ja näistä säännölliset varmuuskopiot joten voin tarvittaessa helposti toistaa tuon suurennosoperaation.;)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti (NGN)TUFF:
kilokeijo: Saa mutta järjestelmä osiota ei voi muuttaa.

Yllämainitulla tavalla sekin näköjään onnistuu.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2008 @ 14:52

gozamite
Junior Member

11 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2008 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huomasin itsekin tuon vaihtoehdon... mutta vasta kun olin jo asentanut käyttiksen uudestaan... Täytyypä muistaa ensi kerralla!
Smoke
Member
_
9. toukokuuta 2008 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma ratkaistu mutta lisäänpä nyt kuitenkin että Acronis Disk Director Suite 10 v2160 toimii ainakin 32-bit Vistassa,on tosin
maksullinen.
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
9. toukokuuta 2008 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ketjun aloittajan ongelma on ratkennut.
Kommenttia vaan jatkoa varten.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gozamite:
Tuossakin ohjelmassa luki että "GParted LiveCD runs on most x86 machines..." ELi ilmeisesti ei toimi 64bit käyttiksen alla??!!

Kyllähän 32-bittiset ohjemat 64-bittisessä käyttiksessä pyörii. Eihän sovelluksia kauheasti ole 64-biittisinä, jotta ne parhaimmat hyödyt saisi.

Onko GParted jotenkin vajaa, ettei se pyöri LiveCD:näkään, jos prossu on 64-bit?
Vai onko viesti muihin järjestelmävaatimuksiin. Minimi MHz, RAM jne.

Lainaus:

Jos osa käynnistyi, niin 64-bit prossu ei ole este.
Loitko md5sums ohjelmalla koodin imuroidusta iso:sta ja katsoit lataussivulta, että filu ei ole matkalla vioittunut. Silloin poltaa sutta ja sekundaa, jos koodi ei täsmää.

CD:n käyttö ei ole helppoa bootin jälkeen, jos ekan valitun ohjelman lopettaa. Se ei mene takas siniseen alkuvalikkoon. Dos komennoin pitäisi käynnistää seuraava ohjelma, mutta kansio nimet ei ole kuvaavia.
Itse boottaan koneen uudestaan, kun haluan eri ohjelman käyntiin.

Ja kovalevyhän on ntfs? Ei pitäis olla mitään merkitystä moniko bittinen käyttis sen on ntfsksi tehnyt. Kuten ei sitä lukevalla ja kirjoittavlla käyttikselläkään.
dosntfs ohjelmalla saa dossinki tajuamaan ko. kovoa.

Ja partitiointiohjelmasta on kiinni mitä kaikkia formaatteja tukee ja mitä se niille osaa tehdä.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2008 @ 17:13

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > liian pieni järjestelmä osio...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy