Pelikone jolla pärjäisi hyvin tulevaisuudessakin n. 1000e
|
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
20. toukokuuta 2008 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli kysyisin hyvää kokoonpanoa tietokoneeksi jolla pystyisi pelaamaan pelejä hyvinkin tulevaisuudessakin. En nyt mitään parasta kuitenkaan hae vaan tarpeeksi hyvää. Olen miettinyt tällaisen kasaamista mutta hinta ei edes sisällä näyttöä, ja hintaa karsisin mieluusti. Tarvitsisin todella apua tämän kanssa joten jos on parannusehdotuksia niin kertokaa ihmeessä, arvostan todella kaikkia apuja.
|
Skebab
Suspended permanently
|
21. toukokuuta 2008 @ 10:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Edullisempaa konetta kun, etsit niin tässä olis yksi ehdotus.
* Intel Dual Core 2,0 Ghz
* GeForce 8800Gt 512Mb
* Elitegroup P35T-A
* 320Gt SATA II Kiintolevy
* Nexus 500W Virtalähde
* Kingston 3 GB 800Mhz DDR II
* DVD RW+/-
599
Tuohon kun saa vielä mahtumaan,käyttöjärjestelmän +87?
yhteishintaan 686?. Eikös siihen saa vielä mahtumaan 22" näytönkin? Niin hinta menis korkeintaan tohon 900?.
Liikkeessä tais olla yks mallikappale tuosta koneesta, niin sitä voi käydä testaamassakin. Ja ymmärsin, että jos vaikka tarvii isomman kiintolevyn tai paremman prossun niin, komponenttien vaihtaminen kyllä onnistuu.
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
21. toukokuuta 2008 @ 18:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä liikkeestä on kysymys? Ja tehokkaamman prossun kyllä tuohon haluan. Ja kyse ei siis ole siitä että kone maksaisi näytön kanssa yhteensä alle 1000e, vaan että kone maksaisi alle 1000e, näyttö maksaa mitä maksaa siihen päälle. Muuten kyllä kiinnostava ehdotus.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
21. toukokuuta 2008 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos tulevaisuuteen haluat sijoittaa on tietotekniikka huonoin mahdollinen.
Näyttiksen nähtävästi saa 50e halvemmalla verkkokaupasta. Jos haluat aftermarket prossucoolerin, joka ei ole tarpeellinen ellet kellota, ota parempi. Noctuan NH12 tai NH9 on toimiva vaihtoehto. Ja miksi SLI emo?
Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. toukokuuta 2008 @ 18:38
|
Skebab
Suspended permanently
|
21. toukokuuta 2008 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
No henkilökohtaisesti voin sanoa, että mitään tarvetta ei ole tuotakaan konetta muutella, kun se mallikappale pyöritti crysistä High graffoilla kuin leijaa.
Mutta jos kerta itse kone saa maksaa sen 1000? niin sit ihmeessä
etsiskelemään tuolta mieleistä.
Kerralla kannattaa panostaa, ettei joudu piakkoin taas uusimaan osia!
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
21. toukokuuta 2008 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kokemusta arnadasta henk.koht. mutta hieman vanhaa rautaa esim prossut kuitenkin ovat huippukoneissa. Tuleehan tuohon yksi välikäsi lisää kuitenkin kun joku kokoaa koneen tuossa välissä.
Yksi amerikan mantereelta kotoisin oleva kaveri sanoi, ettei kannata high end kamaan panostaa. Lienee suhteellisen viisas kaveri kuitenkin, kun noita geforce näyttiksiä duunikseen kehittää. Mid range on kuulemma paljon pienemmällä voitolla myytävää tavaraa kuitenkin. Korvaa tuo myyntivolyymi sen hinnan.
Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
21. toukokuuta 2008 @ 19:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos neuvoista, mutta tarkoitan nyt kasaavani ihan sellaista tietokonetta, joka pyörittää suurinta osaa nykypeleistä täysillä grafiikoilla, tai ainakin lähes, ja tulevaisuuden pelejä, oletettavasti vaativampia, vaikka keskiasetuksilla. Tuolta Arnadasta ei huvita lähteä ostamaan, vaan kasaan itse kun tavallaan halvemmaksi tulee. Sillä osista saisin n. 900e maksavan koneen, joka on kuitenkin tehokkaampi kuin arnadassa myytävä 1000e maksava kone. Muuten kyllä ottaisin tuon Arnadassa myytävän Turbo Power koneen, mutta prosessoriksi ottaisin mieluummin neliytimisen tai tehokkaamman kaksiytimisen.
Mutta sanokaa, onko tuossa jo ehdottamassani konepaketissa parannettavaa? tai jotain jonka voisi saada edullisemminkin? Ja tuo SLI-emolevy on sitä varten, että jos haluaa jatkossa enemmän tehoa voi ostaa toisen näyttiksen. Ja totta, että noctuan prossu cooleri olisi parempi, mutta taas hinta nousee. :/ Ja ostan kaikki komponentit tuolta jimmsistä joten minua ei haittaa vaikka onkin halvempi verkkokaupassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. toukokuuta 2008 @ 20:09
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
21. toukokuuta 2008 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kannata ottaa erillistä prossucooleria, jos et kellottele hirveästi. Sli yhdistelmät ovat vähän kyseenalaisia, koska ei hirveästi kuitenkaan ekstra tehoa irtoa. Varmista että toinen PCI-E paikka ei sitten ole 4x vaan 16x. 4x toimii paljon hitaammin ja syö hyötyä ennestään.
Miljardi karkkimarkkia:
|
ATKNord
Suspended permanently
|
21. toukokuuta 2008 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen itse ymmärtänyt, että tuolla Arnadassa he kasaavat koneet itse, elikkä kasaus sisältyy tuohon hintaan ja koneen kokoonpanoa voi muuttaa mielensä mukaan. Jotkut koneet on liikkeessä näytillä, jotta niitä voi testailla.
Sinuna santsaisin rahaa tuohon 1150? pakettiin ( Arnada Elite ). Sillä varmasti pyörii vielä pidemmänkin aikaa nuo pelit high asetuksilla.
Tein vähän hintavertailuja ja tuskin saat halvemmalla vaikka, itse kasaisit. Sen verran edullinen paketti tuo.
Mutta jos nyt välttämättä haluat kasata koneen itse, niin suosittelen käyttöjärjestelmäksi Windows XP:tä. Ihan vain jo sen takia kun vista syö hirveästi ja itse kadun joka päivä yhä enemmän Vistan ostamista. Se kun tykkää kaatuilla jo muuten vain.
Muuten näin äkkiseltään katsottuna, kokoamasi paketti on ihan pelattavaa materiaalia, vaikkakin pistäisin vielä mielen lämmikkeeksi enemmän muistia ja vaikka halvemman kotelon.
Suosittelen!
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
22. toukokuuta 2008 @ 10:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Arnadan koneissa EI tule näyttöä mukaan, eikä tuo paketti nyt hirveän tehokas ole hintaansa nähden. Tässä on kasaamani paketti tuohon arnadan elite koneen hintaan. Eroina eri kotelo/poweri yhdistelmä ja paljon tehokkaampi näyttis. Onhan tuo 970e halvempi kuin tuo arnadan 1150e ;) Mikäs tässä nyt on kun kaikki arnadaa mainostavat? Itse kokoan mielummin itse.
EDIT: yhdestä kaupasta ostettuna hinta siis on 1010e.
Miljardi karkkimarkkia:
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. toukokuuta 2008 @ 10:14
|
Euphemos
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
22. toukokuuta 2008 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sanzu: Mikäs tässä nyt on kun kaikki arnadaa mainostavat? Itse kokoan mielummin itse.
Ei kaikki, vaan yksi henkilö markkinoi brute force -menetelmällä.
"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
22. toukokuuta 2008 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan noita muutama ainakin ollut tuota arnadaa mainostamassa. Lienee joku puljun miehistä.
Miljardi karkkimarkkia:
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
22. toukokuuta 2008 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos neuvoista, ja tuo arnada nyt ei ole minulle vaihtoehto vaikka hyvä olisikin ja hinta edullinen, kasaan vain mieluummin itse valituista osista niin saa juuri sellaisen kuin haluaa. Ja tuo kotelo on tuossa siksi että säästän ostamalla sen, kun en joudu virtalähdettä erikseen ostamaan. Ja tuo SLI on siinä vain varmuudeksi, että jos haluaa vielä lisätehoa tulevaisuudessa pelejä varten voi sen toisen näyttiksen ostaa ilman että emoa joutuu vaihtamaan. Ja kyllä minun tietääkseni on tehokkaampaa olla kaksi näyttistä kuin yksi ;) Ja tuossa emolevyn kuvauksessa lukee, että kaksi PCI-Express x16 liitäntää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. toukokuuta 2008 @ 13:04
|
Skebab
Suspended permanently
|
22. toukokuuta 2008 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin,tuosta paketistashan tuli hyvä? Itse vain tuli ostettua Arnadalta kone ja tykkään kovasti. Henkilökounta muutenkin tosi mukava. Mut kyllä mä sitä mieltä olen, että kannattaa ite kone kasata, kun tulee halvemmaksi. Meinasitko osat tilata, vai löytyykö läheltäkin?
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
22. toukokuuta 2008 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jimm's PC storesta ostan osat, he kokoavat, ja haen sen koska asun lähellä. :) Ja kyllä tuo luultavasti sitten on ihan hyvä.
|