Suosittenen ( ja niin muuten suosittelee mikroPC lehtikin) Avast!:ia, tai aviraa. AVG:kin on hyvä. Mutta älä unohda palomuuria! Sellaiseen on hyviä vaihtoehtoina: Comodo Firewall pro, ja Online Armor firewall. Kumpikin on ilmaisia, tai niistä on ainakin saatavana ilmaiset versiot. Ja jotta koneeseen ei varmasti pääse pesiintymään mitään, niin siitä Avast!:ista voi laittaa sen taustasuojauksen korkealle tasolle, ja siinä sen pitäiskin olla.
p.s. Yks juttu vielä. Hommaa sellanen jälkitarkistusohjelmakin. Sellasia on monia, mutta yks tosi hyvä on BitDefender. Joku malwarekin oli, mutta sen nimee en muista. mutta huomaa että tuo BitDefender ei toimi vikasietotilassa, mutta muuten on kuulemma erinomainen ohjelma. Kannattaa googlata, että mitä ohjelmaa päivitetään ja mitä ei.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xenico: Suosittenen ( ja niin muuten suosittelee mikroPC lehtikin) Avast!:ia, tai aviraa. AVG:kin on hyvä. Mutta älä unohda palomuuria! Sellaiseen on hyviä vaihtoehtoina: Comodo Firewall pro, ja Online Armor firewall. Kumpikin on ilmaisia, tai niistä on ainakin saatavana ilmaiset versiot. Ja jotta koneeseen ei varmasti pääse pesiintymään mitään, niin siitä Avast!:ista voi laittaa sen taustasuojauksen korkealle tasolle, ja siinä sen pitäiskin olla.
p.s. Yks juttu vielä. Hommaa sellanen jälkitarkistusohjelmakin. Sellasia on monia, mutta yks tosi hyvä on BitDefender. Joku malwarekin oli, mutta sen nimee en muista. mutta huomaa että tuo BitDefender ei toimi vikasietotilassa, mutta muuten on kuulemma erinomainen ohjelma. Kannattaa googlata, että mitä ohjelmaa päivitetään ja mitä ei.
Okei, kiitos=). Kuinkas usein pc tools antivirus päivittyy? Mulla se ei oo päivittyny 2 päivään vaikka painan smart update niin tulee että ohjelma on ajantasalla.
Sitten toinen. Testasin pari viikkoa sitten antiviriä, vaikutti hyvältä, mutta mulla on vista. Joka kerta skannauksessa tulee 7 warnings. Master boot sector: Pitäis käynnistää ohjelma järjestelmänvalvojana. Olen tehnyt niin, muttei auta, mikä on vikana?
No mulla no ittellä tällänen kombinaatio: Avast! ja Comodo uusin. Ja hyvin pyörii. Avast! hakee joka päivä uusia päivityksiä ihan ittestään. Suosittelen.
p.s. Mulla on itteläni Vista Premium
p.p.s. Niin mikä antivir?? Meinaakko Aviraa, vai mitä?