Käynnitysongelmia ja jumittaa
|
|
fraidei13
Suspended due to non-functional email address
|
6. kesäkuuta 2008 @ 19:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mulla on tommone 3v vanha fujitsun scaleo T. Koneessa ilmeni semmonen vika, että se ei meinaa millään lähteä käyntiin. Tuulettimet ainakin alkaa pyöriä kun ääni kuuluu mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu. Hyvällä tuurilla kone lähtee käyntiin ja pääsee windowsiin asti, mutta pian kone jumittaa täysin, mikään näytöllä ei liiku ja hiiri ja näppäimistö eivät toimi.
Järjestelmän palautusta koitin pari päivää aikaisempaan kohtaan, mutta se ei auttanut. Joskus konetta käynnistäessä se päästää semmosen piippaussarjan. Tietäiskö kukaan mistä näkis "selityksiä" näille koodeille? Hieman ennen vian ensimmäistä ilmenemiskertaa etsin yhtä leffaa netistä, joten oisko joku virus voinut saada tämän aikaan? Koitin myös imuroida koneen pölystä, mutta eroa aiempaan ei ilmennyt. Semmonen outo juttu kävi myös, että kun koitin kahdesti kopsauttaa nyrkillä aika kevyesti tuohon koneen päälle niin se käynnistyi uudestaan.. Helppiä!!
En ole tyhmä, olen vain yksinkertainen..
|
WezqApe
Member
6 tuotearviota
|
6. kesäkuuta 2008 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Alota perinteisillä, kokeile muistikampoja eri aikaan eri paikkoihin tai kaverin koneeseen jos mahollista.
Käy kaikki virta- ja muut liittimet läpi ettei oo löysällä.
Kokeile irrottaa käynnistyksen kannalta turhia laitteita. Anopilla esim. auttoi kun irroitti levykeaseman piuhan. Siinä oli joku vika joka aiheutti vastaavat oireet bootissa.
Jos ei noilla tokene, niin saattaa olla emolevy tai prossu hajalla. Seki selviää kokeilemalla toiseen koneeseen.
Johonki kosketusvikaan tuo viittais jos lyöminen vaikuttaa.
Asus M4A77 | AMD Phenom II 965BE | Asus HD4870 512MB | 4Gb DDR2 800Mhz | Seagate Barracuda 160Gb SATAII | Corsair VX550W
|
fraidei13
|
7. kesäkuuta 2008 @ 21:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu joka osaa on putsailtu ja laiteltu uudestaan paikoilleen, eli tuskin mikään ainakaan on vaan huonosti kiinni. Maanantaina yks äidin työkaveri lupas kokeilla siihen siellä työpaikalla muista koneista vähä osia. Mutta onko kellään muita ideoita?
|
Junior Member
|
8. kesäkuuta 2008 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on samantapanen ongelma yhellä koneella, mutta en oo vaan kertaakaan päässyt edes siihen asti että näyttöön tulisi mitään taikka hiiri/näppis toimisi.
Tämä ilmeni sillain, että kun olin normaalisti koneella dataamassa yhtäkkiä äänet tippuivat pois, sen jälkeen näppis ja hiiri kunnes näytöllä ei mikään enään toiminut. Sammutin koneen ja käynnistin uudestaan eikä siinä vaiheessa enään mitään tapahtunut.
Emolevyn valo kyllä palaa ja kaikki tuulettimet käynnistyy, mutta muuta ei tapahdu. Kokeilen kyllä kaverin prosessoria tuohon, mutta entä jos se ei auta? Vai kannattaisiko vain koko kone pistää vaihtoon, se on nyt 4v vanharotisko.
|
WezqApe
Member
6 tuotearviota
|
8. kesäkuuta 2008 @ 21:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Haiskahtais hajonneelta emolevyltä.. Koita vaikka ostaa käytetty tai lainata kaverilta, jos et halua koko konetta uusia.
Asus M4A77 | AMD Phenom II 965BE | Asus HD4870 512MB | 4Gb DDR2 800Mhz | Seagate Barracuda 160Gb SATAII | Corsair VX550W
|
fraidei13
|
8. kesäkuuta 2008 @ 22:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Jooh, pitää kattoa mitä huomenna ilmenee kun se äidin työkaveri kattoo tota konetta. Emolevyn hajoaminen on kyllä mahdollista, mutta ihmettelen vaan sitä että se on jo toinen emolevy. Syksyllä nimittäin hajos viimeks emolevy ja virtalähde, onneks pari viikkoa ennen takuun umpeutumista. :D
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
9. kesäkuuta 2008 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
:ASD
Tänää duunipäivän jälkee kokeilen tota prosessorin vaihtoo jos se mitään auttas... Jos ei muuta nii se o sit vaa pakko vaihtaa toi emo :ASD Kyllä se tekniikka on perseestä kun se ei toimi
|