User Käyttäjä Salasana  

torstai 22.5.2025 / 01:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > kiintolevytila pienenee.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kiintolevytila pienenee.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
zsto20
Newbie
_
8. kesäkuuta 2008 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on pari viikkoa vanha hp pavilion dv9888 läppäri. c: aseman kiintolevytila pienenee itsestää vaikka en ole asentanut koneeseen vielä mitään ohjelmia. Ainoastaan elisan mobiililaajakaista "mokkulan". Olen käyttänyt konetta toistaiseksi vain netissä surffailuun ja dvd:n katseluun.

Vapaata kiintolevytilaa oli vistan asentamisen jälkeen n. 200gigaa ja nyt kone näyttää että c: asemalla olisi vapaata tilaa 182 gigaa. Huom! eilen vielä oli esim. 185 gigaa. Enkä ole tallentanut/asentanut koneelle mitään uutta...

Olen aivan ymmälläni, miten näin voi tapahtua?
julio88
Junior Member
_
10. kesäkuuta 2008 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla aivan sama juttu. Mitä ihmettä?
razer321
Junior Member

5 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2008 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
WinDirStat:lla näkee hyvin mitkä tiedostot sitä tilaa vievät. Mielestäni erittäin hyödyllinen ohjelma, jota kannattaa kokeilla.

Ohjelman voi ladata täältä
julio88
Junior Member
_
10. kesäkuuta 2008 @ 21:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttäis olevan Winsxs-kansio, pagefile.sys ja hiberfil.sys, jotka tuota tilaa on vienyt. Saavat mun puolesta olla ihan rauhassa.
razer321
Junior Member

5 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2008 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän muutaman gigan "häviämistä" kannata kauhistella, mutta jos monet kymmenet gigat alkavat katoilla yhtäkkiä niin kannattaisi selvittää minne ne tosiaan menevätkään.
Senior Member

10 tuotearviota
_
11. kesäkuuta 2008 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla selitystä asiaan.

julio88
Junior Member
_
12. kesäkuuta 2008 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt löyty tuohonki selitys. Windows teki ennen jokaista päivitystä palautuspisteen ja nämä veivät tilaa noin 30 gigaa.
Valitsu91
Junior Member
_
12. kesäkuuta 2008 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisko ton kansion sisällön poistaa?

Terveisin Valtsu
Junior Member

1 tuotearvio
_
12. kesäkuuta 2008 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Voisko ton kansion sisällön poistaa?
Ei voi poistaa, niinkuin tuolla sivustolla jonne Miitti linkin teki, sanotaan. Eli jos poistat, saatat samalla saada käyttöjärjestelmäsi sekaisin...

Life is like a card game. If you play your cards well, you will be rewarded, with a good life...
Keep this in mind when making big decisions!!
zsto20
Newbie
_
22. kesäkuuta 2008 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon ollu vähän reissussa, joten on vähän kestänyt tän ongelman selvittely...
Kiitoksia neuvoista!

julio88 - Miten sen windowsin palautuspisteiden tekemisen saa loppumaan? Ja mihin se tekee ne?
julio88
Junior Member
_
23. kesäkuuta 2008 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zsto20:
Oon ollu vähän reissussa, joten on vähän kestänyt tän ongelman selvittely...
Kiitoksia neuvoista!

julio88 - Miten sen windowsin palautuspisteiden tekemisen saa loppumaan? Ja mihin se tekee ne?
Ohjauspaneeli->järjestelmä->järjestelmän lisäasetukset->järjestelmän suojaus ja sitte raksi vaan pois C-aseman kohdalta. Mutta ite annan koneen tehdä noita pisteitä, koska ei se sitä tilaa loputtomasti vie. Muistaakseni vain 15% koko tilasta.
Mainos
_
__

_
zsto20
Newbie
_
23. kesäkuuta 2008 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asia selvä. Eipä se muakaan häiritse, ellei sitten syö liikaa vapaata tilaa...

Kiitos!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > kiintolevytila pienenee.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy