kiintolevytila pienenee.
|
|
zsto20
Newbie
|
8. kesäkuuta 2008 @ 12:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on pari viikkoa vanha hp pavilion dv9888 läppäri. c: aseman kiintolevytila pienenee itsestää vaikka en ole asentanut koneeseen vielä mitään ohjelmia. Ainoastaan elisan mobiililaajakaista "mokkulan". Olen käyttänyt konetta toistaiseksi vain netissä surffailuun ja dvd:n katseluun.
Vapaata kiintolevytilaa oli vistan asentamisen jälkeen n. 200gigaa ja nyt kone näyttää että c: asemalla olisi vapaata tilaa 182 gigaa. Huom! eilen vielä oli esim. 185 gigaa. Enkä ole tallentanut/asentanut koneelle mitään uutta...
Olen aivan ymmälläni, miten näin voi tapahtua?
|
julio88
Junior Member
|
10. kesäkuuta 2008 @ 14:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla aivan sama juttu. Mitä ihmettä?
|
razer321
Junior Member
5 tuotearviota
|
10. kesäkuuta 2008 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
WinDirStat:lla näkee hyvin mitkä tiedostot sitä tilaa vievät. Mielestäni erittäin hyödyllinen ohjelma, jota kannattaa kokeilla.
Ohjelman voi ladata täältä
|
julio88
Junior Member
|
10. kesäkuuta 2008 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttäis olevan Winsxs-kansio, pagefile.sys ja hiberfil.sys, jotka tuota tilaa on vienyt. Saavat mun puolesta olla ihan rauhassa.
|
razer321
Junior Member
5 tuotearviota
|
10. kesäkuuta 2008 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Eihän muutaman gigan "häviämistä" kannata kauhistella, mutta jos monet kymmenet gigat alkavat katoilla yhtäkkiä niin kannattaisi selvittää minne ne tosiaan menevätkään.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2008 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
julio88
Junior Member
|
12. kesäkuuta 2008 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
No nyt löyty tuohonki selitys. Windows teki ennen jokaista päivitystä palautuspisteen ja nämä veivät tilaa noin 30 gigaa.
|
Valitsu91
Junior Member
|
12. kesäkuuta 2008 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisko ton kansion sisällön poistaa?
Terveisin Valtsu
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
12. kesäkuuta 2008 @ 21:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Voisko ton kansion sisällön poistaa?
Ei voi poistaa, niinkuin tuolla sivustolla jonne Miitti linkin teki, sanotaan. Eli jos poistat, saatat samalla saada käyttöjärjestelmäsi sekaisin...
Life is like a card game. If you play your cards well, you will be rewarded, with a good life...
Keep this in mind when making big decisions!!
|
zsto20
Newbie
|
22. kesäkuuta 2008 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon ollu vähän reissussa, joten on vähän kestänyt tän ongelman selvittely...
Kiitoksia neuvoista!
julio88 - Miten sen windowsin palautuspisteiden tekemisen saa loppumaan? Ja mihin se tekee ne?
|
julio88
Junior Member
|
23. kesäkuuta 2008 @ 18:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zsto20: Oon ollu vähän reissussa, joten on vähän kestänyt tän ongelman selvittely...
Kiitoksia neuvoista!
julio88 - Miten sen windowsin palautuspisteiden tekemisen saa loppumaan? Ja mihin se tekee ne?
Ohjauspaneeli->järjestelmä->järjestelmän lisäasetukset->järjestelmän suojaus ja sitte raksi vaan pois C-aseman kohdalta. Mutta ite annan koneen tehdä noita pisteitä, koska ei se sitä tilaa loputtomasti vie. Muistaakseni vain 15% koko tilasta.
|
Mainos
|
  |
|
zsto20
Newbie
|
23. kesäkuuta 2008 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Asia selvä. Eipä se muakaan häiritse, ellei sitten syö liikaa vapaata tilaa...
Kiitos!
|