User Käyttäjä Salasana  

maanantai 20.1.2025 / 06:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > digitaalivideokameran kuvan tallentaminen dvd-levylle?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Digitaalivideokameran kuvan tallentaminen dvd-levylle?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
virgo
Suspended due to non-functional email address
_
21. tammikuuta 2004 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tätä on varmasti kysytty täällä monta kertaa mutta kysyn taas kerran ..

Olen täysin noviisi kaikessa mikä koskee digitaalivideokameraa eli olen aivan äsken vasta hankkinut ko. laitteen ja jos yhtään osaan arvata niin Nero 6.0 versiolla ei tuo suoraan polttaminen onnistu digitaalivideokameran materiaalista joka on tallennettu tietokoneelle? Vai onnistuuko?

Onko olemassa mitään yksinkertaista ohjelmaa jolla tallennus sitten onnistuisi freeware tai shareware?

Tämä kysymys on sellainen ennakkokysymys eli en ole vielä yrittänyt mitään edes tallentaa dvd+rw levylle mutta jotenkin minusta tuntuu että siinä tule sama tenkkapoo eteen kun yritin tallentaa avi-tiedostoa dvd muotoon..
Naisen logiigalla tästä ei selviä ilman että kysyy..
Kiitos jos joku viitsii vastata.
Staff Member

32 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2004 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.dvdrhelp.com/tools.php?tool=193#comments
jos koneella ei ole dv avi codecia.
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm
tuon mukaan, mutta ton tekstityskohdan voit unohtaa ja tuosta tmpgenc asetuksista valitset DVD(pal)
pjh
Member
_
21. tammikuuta 2004 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yksi helppo tapa aloitella on käyttää XP;n omaa MovieMakeria videon kaappaukseen. Valitset kaappauslaaduksi DV-AVI (Pal). Se pitäisi sitten onnistua myös Nerolla vääntää DVD muotoon.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2004 @ 20:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, ilman muuta MovieMaker on noista ohjeista se järkevin. Tosin XP:n perusversio ei vielä toimi vaan se pitää päivittää (ilmaiseksi) Movie Maker 2-versioksi täältä:
http://www.microsoft.com/finland/products/windowsxp/moviemaker/default.asp

Movie Maker 2:ssa sitten editoinnin jälkeen tallennat "Muut asetukset"-kohdasta DV-AVI(Pal) muotoon niin laatu säilyy. Tuon pystynee ainakin NeroVision Express 2:lla sitten "koostamaan" DVD:ksi. Itse asiassa sillä pitäisi jopa siirto kamerasta firewirellä onnistua ja "kevyt editointi" ellei kyse ole SE-versiosta...?

Mainos
_
__

_
virgo
Suspended due to non-functional email address
_
22. tammikuuta 2004 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos teille neuvoista ja uskon että saan homman pelaamaan kunhan minulla löytyy aikaa perehtyä asiaan.(Tai ainakin toivon että saan homman pelaamaan,ja jotenkin se on saatava pelaamaan koska videokameran olen hankkinut niin TÄYTYYHÄN ne saada dvd-levylle!Levyjäkin kun olen saksasta tilannut ison nipun.)

Latasin sen Movie Maker 2 ohjelman ja se vaikutti ihan toimivalta,enpä todellakaan tiennyt tuollaistakaan olevan.

Tuohon DivX elokuvien kääntämiseen vcd muotoon olen jo tutustunut silloin kun meinasin perseeni repiä kun tuskailin noiden avi-leffojen kääntämisessä,aikaa kului hommaan todella paljon ja ääni jäi loppujen lopuksi pois vaikka kahlasin ohjeistoa läpi ,eli tässä taas naisen logiikka petti :-((.

No ratkaisin sitten koko homman niin että ostin tallentavan dvd soittimen,eli mulla oli noita vanhoja vhs videoita tallennettava dvd-levylle ..
Tallentavalla dvd soittimella homma pelaa nopeasti eli muuta ei tarvita kuin scarttijohto videoiden ja dvd-soittimen väliin ja play ja rec...Eli tässä menin siitä kohtaa mistä aita on matalin ;-).
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > digitaalivideokameran kuvan tallentaminen dvd-levylle?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy