"Acer Aspire One" ostamassa!!!
|
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. kesäkuuta 2008 @ 22:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro, olen tässä etsinyt uutta konetta mieluiten kannettavaa ja tämä tuntuisi täydelliseltä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5687 tossa on tuo linkki.
Prossu näyttää olevan ihan hyvä? Että pelit pyörii ihan ok?
Ja näyttiksestä en tiedä? Mutta mulle riittäis että jos toimis: WoW ja Css ja tf2 jne? Ton tyyppistä Age of Conan ei varmaan pyöri ees ultra loweilla vaikka kuinka pinnistäis vai? :P Jos toimis sais tosi ison boonuksen. Mutta taidan ostaa WoW:in enkä Conan:ia...
No voisitteko kertoa minulle tästä koneesta jotain viisaammat? :)
Ja hei jos viittitte niin voitteko selittää mulle tuota netti yhteyttä? Että paljon se "mokkula" tuohon maksais joku 1mb nopeudella?
KIITOS JO ETUKÄTEEN!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2008 @ 22:49
|
piiska
Senior Member
|
16. kesäkuuta 2008 @ 00:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis tuossaha on 8gb kovalevylla.. Ei tuohon edes pysty asentamaan wowia tai age of conania kun ei tila riitä :D eikä muutenkaa kyllä tehot riitä jos aikoo pelattavalla FPS:llä wowia pelailla.. Kannettavalla jos aijot pelailla ni osta iha kunnollinen eikä mitään tuollaista miniversioo, jolla en edes tiedä mihin käyttöön sitä on tarkoitettu. Itse en tiedä kannettavien päälle niin hyvin, mutta laitan jonkun esimerkin tähän:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LX.TKT0X.133?t=false
Tommosella toimii ainaki WoW low krafiikoilla :P
Asus M4A87TD-EVO | AMD Phenom II X6 1055T + Noctua NH-C12P SE14 | 2x2GB A-Data 1600MHz CL 9 | Vertex3D HD5870 1GB | 1TB Samsung SpinPoint F3 | 500W SilverStone Strider Essential | CM Storm Sniper Black Edition
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2008 @ 00:22
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 01:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo peliteho riippuu näyttiksestä, ei prosessorista niinkään. Eli ei kannata ostaa tota minikonetta, jossa näyttiksen ainoo tarkotus on saada 2D-grafiikka piirrettyä. Jos haluat kannettavalla pelata niin saat kyllä maksaa ihan kunnon rahat. Makukysymys, mutta minusta pätee sellanen ohje, että pelaa pöytäkoneella ja kannettavalla voi puuhastella muuta (paikkariippumattomasti)
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. kesäkuuta 2008 @ 10:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö tolla pienellä toimi ees WoW:i loweilla? Se riittäis ja WoW:i mahtuu tohon helposti? 8 G muistia tossa? WoW:i ottaa 6 G? Ja tohon saa muisti kortteja? Siinä tais olla 5 paikkaa? Ja jos toimii GeForce 5200 joku tollanen mun nykynen pöytä koneessa niin eikö toimi tolla mini kannettavalla? Se ois niin kätevä..
Mutta jos tolla ei pelitä niin pitää hankkia joku toinen mutta ei ois enempää ku joku 500 e laittaa.. :S
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
käyttis vie oman tilansa, jos wowi meniski tonne ni käyttikselle ei jäis tilaa, eikä se varmaan tossa loweilla pyöri. Jos sulla vaan on näyttö ja käyttis, niin kyllä me sulle saadaan semmonen 450e sun tarkotuksiin kelpo paketti kasaan.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
|
Craphe
Suspended due to non-functional email address
|
16. kesäkuuta 2008 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä kyllä nopealla katsauksella n.500€ hintaluokassa näyttäisi yhdessäkään läppärissä olevan edes välttävää näytönohjainta.
Itse kyllä välttäisin suurista merkeistä ainakin Packard Belliä, Aceria, Hp:ta ja Compaq:ia kuin ruttoa, yleensä todella kalliita laatuun nähden.
Tarvitko todella läppäriä, vai haluaisitko "huvikseen" ostaa sellaisen? Jos syy on jälkimmäinen, saattaa mukavalta tuntuva ostos osoittautua loppujen lopuksi virhe ostokseksi koneen hitauden takia.
Edit: Näköjään yllättävän paljon parempi tuo Jimm's:in Acerin näyttis, kuin Intelin integroidut, mutta silti melkoisen hidas. Mutta jos olet varma, että et tule kyllästymään WoW:iin, niin tuo taitaa olla paras vaihtoehto. Tuossa vielä Ati radeonin X1250 benchmark http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-Xpress-X1250.6946.0.html
XfX GeForce 7800 gtx
Athlon 3800 64
2048 Mt
Asus A8N-Sli
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2008 @ 11:53
|
deadflame
Junior Member
15 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 12:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2008 @ 12:29
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. kesäkuuta 2008 @ 12:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo deadflame:n läppäri näytti mainiolta! Hakkaa omani mennen tullen(pöytäkoneen) omassani on GeForce 5200 (FX en ole varma) näyttis ja sillä wowi ja cee ässät toimii.
Mutta tuo kannettava näytti todelta hyvältä saakos esim tuohon joskus jos haluaa niin vaihtaa prossua/näyttistä?
Tollakaan ei varmaan age of conan toimi vaikka ylittääkin minimit(Paitsi prossu ei taida ylittää?) Mulle kelpais low graffat.
Mutta tollahan pyörii WoW:i jopa medium:eilla? :D
Näyttää loistavalta.. Mutta entäs kun mennään hintaan? :S Hintaa sais olla alle 400 e :P
Taitaa mennä 500-800? Vai jopa 1000?
Edit. Mutta jos joku löytää jonkun tosi hyvän pöntön tolla 300-400 e hinnalla niin saa pistää linkin voishan sitäkin harkita. :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2008 @ 12:36
|
MaMaDoG
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 13:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Etsi jokin vähän käytetty läppäri, jos meinaa alle 400? hommata jolla pyörisi WoW jne.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2008 @ 13:04
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. kesäkuuta 2008 @ 13:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin kai pitäs.. :S
Meinaan ei mulla olis kun joku 400 e varaa laittaa vaikka kuinka pinnistäs. :S
|
ExogenBoy
Member
2 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Acer Aspire One on tarkoitettu kilpailemaan Asus Eee Pc:n kanssa, ja voi jopa pärjätä siinä kisassa. Hieno kone, arvon sen ja Eee:n välillä. Mutta en aio käyttääkään pelailuun, vaan netin käyttöön, kirjoittamiseen, etätyöpöytäyhteyksiin, musiikin kuunteluun, leffojen katseluun (riittänee, jos ei hd-matskua) reissun päällä ja sohvalla. Tai no kait sillä pasianssi, miinaharava ja freeciv pyörii.
|
deadflame
Junior Member
15 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu tosiaan kannattaa vilkuilla käytettyjä läppäreitä.
Minä voin luopua omastani 550e :)
Muistia ostanut 2 gigaa. Muuten samat tiedot kuin laitevertailussa.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. kesäkuuta 2008 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei oikein ois 550 laittaa :D Ehkä 400 vois olla.. :P
Mutta voiskohan joku kattoo mulle huuto.net:istä jonkun ihan hyvän ja halvan kannettavan ite oon niitä kattonu muttaku en tajuu muista näyttiksistä ku GeForce ja prossuista en oikein mitään tiiä... Ois hyvä jos siinä ois "Osta heti" että sen vois heti ostaa...
|
koponennn
Junior Member
|
16. kesäkuuta 2008 @ 17:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyseisestä Aspire Onesta on tulossa myös versiot 3G:llä ja 80GB kovalevyllä. Ja kyllä tuolla resoluutiolla WoW minimeillä pyörii ihan pelattavasti. Jos se kerran pyöri Eee700:llakin. :)
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. kesäkuuta 2008 @ 22:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Njoo... Mutta taidan ostaa pöntön sellasella teho prossulla ja kattoo tota GrForce 9600 näyttistä.. :D
Sillä pitäs conani pyöriä.. Nyt vaan päässä pyörii Conan vai WoW?
Ollakko vai eikö olla? :D
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2008 @ 22:50 |
Linkki tähän viestiin
|
kun sanoin että 450 eurolla saadaan sulle kunnon paketti kasaan, niin tarkotin kyllä pöytäkonetta (luulin meinaan että läppärin kaveriks), muttamutta multa lähtis vähän yli satasella vanha ibari (t32), jossa on näyttiksessä jotain vikaa, patteri latautuu vaan puoleen väliin ja prossun lämmöt on loadissa yheksässäkympissä =D. Toisaalta kyllä voi olla että low-asetuksilla tällä pyöris wowi
|
Member
2 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
kosvi
Member
1 tuotearvio
|
17. kesäkuuta 2008 @ 10:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Tossa alkuperäisessä ehdotetussa kannettavassa on linux, ei windowsia. Eikös tämä ole jo eka este pelaamiselle?
Itse en tota Aceria ostais. Tai Aceria ylipäänsä. Tuntuu, että sekundaksi haukutaan jokapaikassa kyseistä merkkiä.
Tosta Intel Atom prosessorista sen verran, että häviää 900MHz Celeron M prosessorillekin. (linkki: http://laptoping.com/intel-atom-benchmark.html)
Itse odotan tuota MSI Wind U100 kannettavaa parhaillaan ;)
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kosvi: Tossa alkuperäisessä ehdotetussa kannettavassa on linux, ei windowsia. Eikös tämä ole jo eka este pelaamiselle?
Itse en tota Aceria ostais. Tai Aceria ylipäänsä. Tuntuu, että sekundaksi haukutaan jokapaikassa kyseistä merkkiä.
Tosta Intel Atom prosessorista sen verran, että häviää 900MHz Celeron M prosessorillekin. (linkki: http://laptoping.com/intel-atom-benchmark.html)
Itse odotan tuota MSI Wind U100 kannettavaa parhaillaan ;)
minä myös, mutta atom siinäkin on sisällä
|
kosvi
Member
1 tuotearvio
|
17. kesäkuuta 2008 @ 12:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, niin on. Mutta en minä sitä pelikoneeksi ostakaan :) eikä noita Atom koneita tosiaan kannata kenenkään muunkaan ostaa.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kosvi: Joo, niin on. Mutta en minä sitä pelikoneeksi ostakaan :) eikä noita Atom koneita tosiaan kannata kenenkään muunkaan ostaa.
atom on tietyn alan teknologian huippu, joku kaipaa tehoa, toinen taas haluaa että kannettavan akku kestää mahdollisimman kauan, näistä miniläppäreistä osalle on luvattu yli viiden tunnin akunkestoa, joka on mielestäni kyllä melkoisen hyvä aika. Atom tukee erinomaisen hyvin näitä pitkiä akunkestoja ja vähäistä virrankulutusta. Pelaajille tämä ei ehkä ole se paras prosessori (eikä ole ainakaan vielä tullut kunnon näyttiksellä varusettuja läppäreitä joissa olisi atom), mutta jos haluaa vaikkapa selata nettiä tai kirjoitella, niin seitsemän tunnin työpäivä (miinus lounastauko) saattaa mennä ihan nätisti edes koskematta AC-johtoon
|
kosvi
Member
1 tuotearvio
|
17. kesäkuuta 2008 @ 13:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo. Atomin erinomaisuutta en todellakaan halua kiistää, mutta peli-prosessori se ei ole, eikä tule ikinä olemaankaan. Surffailu / toimistotyöskentelykäytössä se on mitä mainioin juurikin tuon älyttömän alhaisen virrankulutuksen ansiosta. En jaksa uskoa että tuota mihinkään tehonäyttikseen tullaan ikinä liittämään, se vesittäisi koko pointin virtapihiydestä.
Tuon U100 koneen akun luvataan kestävän 3 tuntia, koska 6-kennoakkua ei saadakaan mukaan tehdaspalon vuoksi. Näin tilalle tulee 3-kennoinen akku. Varmaan tosin tuon isomman akun saa jälkeenpäin tarvikkeena, jos kaipaa tuota 7h kestoa. (epäilen 7 tuntia, ehkä 5-6 tuntia riippuen käytöstä)
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
jepjep, jälkeenpäin pitäisi vielä tulla tuosta se versio myyntiin jossa on se kuuskennoinen akku valmiina ja toivottavasti linux käyttiksenä
|