User Käyttäjä Salasana  

lauantai 30.8.2025 / 01:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhan pakettikoneen päivitys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vanhan pakettikoneen päivitys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
16. kesäkuuta 2008 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneesta alkaa tehot loppumaan, tai itseasiassa varmaan loppuivat jo ennen kun ostin sen vajaa kolme vuotta sitten pakettina. Itse olen aika tietämätön koneiden kasaamisista tai lähinnä komponenttien yhteensopivuuksista, joten tartteisin hieman vinkkejä viisaammilta. Tarkoituksena on siis kasata kohtuullisen tehokas kone, jolla voi pelailla vaativampiakin pelejä. Tämä nykyinen paketti on Fujitsu Siemens Scaleo L edition. 3000+ sempron prosessori, nvidian geforce 6200SE näytönohjain, 1 gt keskusmuistia. Aattelin, että tästä vanhasta koneesta käyttökelpoista on dvd/cd-asema, näyttö 17" 12ms vasteaika, muistikortinlukijat, virtalähde ja kovalevy (200gt) ja tietty näppis ja hiiri. Mitenhän tuon kotelon kanssa, voiko sitä käyttää vielä? Sopiiko nykyajan vempaimet sisään? Eli ostolistalla olis uus prossu (ja sille tuuletin), näytönohjain, 2-4gigaa muistia. Mitä vielä? Emolevy varmaan, mutta minkälainen? Vai kannattaako myydä tämä paketti pois ja ostaa tilalle osina kokonaan uutta? ei tästä varmaan paljoa rahaa saa, joten sen puoleen mielellään käyttäisin mahdollisuuksien mukaan näitäkin osia.
Senior Member

5 tuotearviota
_
16. kesäkuuta 2008 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä kannata tuohon vanhaan kasata enää vaan kerralla kunnon hyvin hengittävä hiljainen kotelo myös. Ei tule kauheata lisäkustannusta. Paljon ajattelit budjetiksi? Ja näytön kyllä vaihtaisin myös. Onko kyseessä kenties jopa putki? Joku 22" laajakuva kannattaa mahduttaa budjettiin. Pelikoneeksi kuitenkin tulossa? Joku Core 2 duo (tai budjetista riippuen quad) ja jokin 8xxx-sarjalaisista tai uutta hd4xxx-sarjaa, 4 gigaa muistia.

Newbie
_
16. kesäkuuta 2008 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Budjetiksi ajattelin jotain 500-700e. Ei sentään putkinäyttöä ole, kyllä ajattelin tolla pärjätä sen aikaa kun se kestää. Tehoja pitäs olla sen verran, et toimis cod 4 moitteetta, ja joskus tuleva gta4. Vähän aattelinkin, ettei tosta vanhasta läjästä paljon iloa ole. Oon kattellu noita keskustelupalstan n.1000e pelikonepaketteja, niistä kun jätän näytön, cd/dvd-aseman, kovalevyn ja käyttiksen pois niin hinta vaikuttaa sopivalta. Niin ja kasaamisenkin ajattelin tehdä ite, koska luulen sen onnistuvan. Vai onko jotain hyvää syytä minkä takia ei kannata koittaa? en siis ole aiemmin konetta kasannu, mut mitä nyt tän koneen oon avannu ni ei se kovin mahdottomalta vaikuta. Käsittääkseni ei kannata kalleinta näyttistä ostaa, eli riittäs joku Geforce 8800 GT? ja prossuks E7200 core 2 duo vai oletko ehdottomasti sitä mieltä et kannattaa joku quad ostaa? Suurin probleema täs ois et mistä tietää mikä komponentti on yhteensopiva? 4gt DDR2 muistia ajattelin ostaa. Kannettavasta löytyy vista home premium, joten se kannattaa varmaan laittaa tähänkin? oon kyllä tästä xp:stä tykänny.
Senior Member

5 tuotearviota
_
16. kesäkuuta 2008 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarmomaki:
Budjetiksi ajattelin jotain 500-700e. Ei sentään putkinäyttöä ole, kyllä ajattelin tolla pärjätä sen aikaa kun se kestää. Tehoja pitäs olla sen verran, et toimis cod 4 moitteetta, ja joskus tuleva gta4. Vähän aattelinkin, ettei tosta vanhasta läjästä paljon iloa ole. Oon kattellu noita keskustelupalstan n.1000e pelikonepaketteja, niistä kun jätän näytön, cd/dvd-aseman, kovalevyn ja käyttiksen pois niin hinta vaikuttaa sopivalta. Niin ja kasaamisenkin ajattelin tehdä ite, koska luulen sen onnistuvan. Vai onko jotain hyvää syytä minkä takia ei kannata koittaa? en siis ole aiemmin konetta kasannu, mut mitä nyt tän koneen oon avannu ni ei se kovin mahdottomalta vaikuta. Käsittääkseni ei kannata kalleinta näyttistä ostaa, eli riittäs joku Geforce 8800 GT? ja prossuks E7200 core 2 duo vai oletko ehdottomasti sitä mieltä et kannattaa joku quad ostaa? Suurin probleema täs ois et mistä tietää mikä komponentti on yhteensopiva? 4gt DDR2 muistia ajattelin ostaa. Kannettavasta löytyy vista home premium, joten se kannattaa varmaan laittaa tähänkin? oon kyllä tästä xp:stä tykänny.
TOlla budjetilla E7200 + 8800gt ovat hyviä valintoja. Muistia se 4g jos meinaat Vistaa käytellä. Emoksi emolevyjen Toyota Corolla eli Abit IP35-E. Jos budjetti venyy niin E8400 prossuksi ja näyttikseksi 8800GTS. Yksi vaihtoehto on myös odottaa HD4850:siä jotka ilmestyvät kesän aikana. Hinta halpa (alustavasti) ja tehoa piisaa (alustavasti).

Mainos
_
__

_
Newbie
_
16. kesäkuuta 2008 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, suuri kiitos vinkeistä, tulin hieman viisaammaksi. Taidankin oottaa, että tulee tuo HD4850 tulee ja kattoo sit tilannetta jos siihen mennessä tulee vielä jotain muitakin muutoksia hankittavaan kokoonpanoon.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhan pakettikoneen päivitys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy