|
fssm32
|
|
|
godbubble
Member
|
16. kesäkuuta 2008 @ 21:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eli kun olen vähä lueskellu näitä topicceja niin oon saanu sellasen kuvan, että kyseinen proesessi on f-securen tarkastaja? olenko edes vähän oikeassa. JA nyt kun se joku päivä käyttää muistia ihan perkuleesti niin voinko ihan kylmänviileästi vaan lopettaa prosessin? Tuleeko prosessi takaisin kun vain käynnistää tietokoneen uusiksi vai mitä
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Luultavasti kone pikkuhiljaa jumittuu tuon prosessin tappamisen jälkeen. Ja tulee uudestaan tietenkin. Ainoa keino on vaihtaa johonkin kevyempään softaan.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 08:34 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Fssm on käsittääkseni F-securen käytönaikainen tarkistus, joka siis tarkastelee tiedostoja pikkuhiljaa taustalla. Eihän sulla vaan ole toista virustorjuntaohjelmaa samaan aikaan päällä tekemässä samoja tarkistuksia? Sotkee vaan toistensa toimintaa.
EDIT. Tuossa juuri vilkaisin oman järjestelmän res.valvonnasta, fssm32.exe käytää about saman verran muistia kuin iexplore.exe. Kohtuullisen paljon mutta kyllä tällä ruoskalla on voinu tähänkin asti esim. leffoja katsoa ilman ongelmia. Mutta jos se hirveästi häiritsee, toiminnon voi varmaankin myös lopettaa F-securen asetuksista? Elisan Tietoturva ei ainakaan mulla anna tälläistä tehdä... Mutta onpahan suojaus kunnossa, mahd. virukset kun on joskus todella hankalia tapettavia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. kesäkuuta 2008 @ 08:53
|
|
godbubble
Member
|
17. kesäkuuta 2008 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo ei ole toista virustorjuntaa, mutta ei tuo nyt niin hirveästi haittaa..
|
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Virustorjuntaohjelmat ovat turhia, jos tietää, mitä tekee.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 21:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MattiMies: Virustorjuntaohjelmat ovat turhia, jos tietää, mitä tekee.
Just, onneksi on näitä positiivisia ihmisiä (virus)positiivisine koneineen
|
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2008 @ 23:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olen tosissani, nimittäin viimeiset puoli vuotta(ehkä enemmänkin) olen ollut ilman reaaliaikaista virustorjuntaa, ja hyvin olen pärjännyt. Toki kone tulee skannattua säännöllisesti.
|
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2008 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä MattiMiehen puheessa perää on. Esim. pelkällä Windowsin palomuurillakin tulee toimeen, kun tosiaan tietää mitä tekee. Esim. rajoitettu/normaali käyttäjätili auttaa estämään jo suuren osan tartunnoista (varsinkin Vistassa kun otetaan vielä DEP/ASLR käyttöön). Toki tähän kuuluu vaikkapa selaimen virittely turvalliseksi yms. mutta rajoitettu käyttäjätili on hyvä perusta.
Totta on myös se etten moista suosittelisi tavalliselle käyttäjälle, jos kohta mikään äfsekure tms. ei mahda ihmisen tyhmyydelle mitään. Asian voi tarkistaa vaikkapa lukemalla Hjt -lokeja, kyllä siellä ns. tietoturvaohjelmistot ovat käytössä.
|