User Käyttäjä Salasana  

torstai 28.8.2025 / 01:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tehoton vesijäähy?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tehoton vesijäähy?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
masa92
Suspended due to non-functional email address
_
20. kesäkuuta 2008 @ 00:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

Minulla on ollut puolisen vuotta nykyinen koneeni, ja vesijäähdytys on toiminnut moitteetta. Mutta nyt kun kone oli puolisen kuukautta käyttämättä, niin etenkin prosessorin lämmöt ovat nousseet pelottavan korkeiksi. Tyhjäkäynnillä 45-53, joskus hyppää jopa kuuteenkymmeneen. Ja rasituksessa jopa 70.

Jäähdytyksessä on kovalevyt ennen prosessoria, mutta tuskin ne niin paljon lämpöä tuottavat että vesi ei CPU:ta jäähdyttäisi. Siis rakennelma on:
pumppu>kovalevyt>prosessori>näytönohjain>emolevy>jäähdytys

CPU:n blokki on Thermaltake Aqua RX UFO, pumppu on thermaltake P500 ja jäähdyttiminä on 2 kpl Balck Ice 120 GT. Nesteenä järjestelmässä kiertää puolivuotta vanhaa veden ja jäähdytysnesteen sekotusta. Alunperin nestettä ei olisi pitänyt sekoittaa veteen mutta koska sitä oli liian vähän, sekotin siihen n. 1/4 osan vettä mukaan.

Valheellisia arvailuja jo vuodesta 2007
valokaari
Member

5 tuotearviota
_
20. kesäkuuta 2008 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saattaa olla tarve nesteiden vaihtoon, joka tapauksessa jos blokki on sellainen jonka saa auki, kannattaa tarkistaa. Mulla teki glygoolin ja veden seos sinisen kalvon blokin pinnoille joka heikensi jäähdytystä. Pesin ja huuhtelin koko systeemin ja nyt on lisänä pelkästään tuota http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=170
ITSipuli
Junior Member
_
18. heinäkuuta 2008 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti valokaari:
Mulla teki glygoolin ja veden seos sinisen kalvon blokin pinnoille joka heikensi jäähdytystä. Pesin ja huuhtelin koko systeemin ja nyt on lisänä pelkästään tuota http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Prod...idx=170

Kannattaus lukea käyttö-ohjeet. Jos lukee että: Do not mix with water, niin siinä on omat syynsä. Ja pitääkös tohon Zalman:iin lisätä tislattua vettä? (Distilled water)

Sonata III Silent ********* HAF-X
P5Q-PRO ******************* RoG Croshair V Formula
4GT DDR2 ****************** 32Gt DDR3
Ati Radeon HD 4890 ******* ATI Radeon 7970
CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ *** AMD FX-8 4.25GHz
************** Win 7 Ultimate 64-bit
valokaari
Member

5 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2008 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ITSipuli:
Mulla teki glygoolin ja veden seos sinisen kalvon blokin pinnoille joka heikensi jäähdytystä. Pesin ja huuhtelin koko systeemin ja nyt on lisänä pelkästään tuota http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Prod...idx=170

Kannattaus lukea käyttö-ohjeet. Jos lukee että: Do not mix with water, niin siinä on omat syynsä. Ja pitääkös tohon Zalman:iin lisätä tislattua vettä? (Distilled water)
Tietokoneen vesijäähyyn en ikinä ole käyttänyt muuta kuin tislattua vettä, mihinkäs se glygoli laimennetaan jos ei veteen? Eipä ole koskaan tullut mainitsemaasi tekstiä vastaan minkään tavalliseen jäähdytysjärjestelmään tarkoitetun glygolipurkin kyljessä.
Senior Member

3 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2008 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saattaa olla tarve nesteiden vaihtoon, joka tapauksessa jos blokki on sellainen jonka saa auki, kannattaa tarkistaa. Mulla teki glygoolin ja veden seos sinisen kalvon blokin pinnoille joka heikensi jäähdytystä. Pesin ja huuhtelin koko systeemin ja nyt on lisänä pelkästään tuota http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Prod...idx=170

Mulla teki samaa juuri zalmanin neste, epäilen että se johtui systeemin liiasta kuumenemisesta kun oli pariin kertaan pumppu pysähtynyt ja neste ei kiertänyt. Nyt laitoin vaan tavallista vettä ja pakkasnestettä jotta ei levää kasvaisi joka paikkaan.
Senior Member

6 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2008 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä ei kokemusta oo vesijäähystä, mutta eikö olisi suositeltavaa vetää letku ensimmäisenä prossulle? Ja sen jälkeen muut komponentit. Tai näin ainakin kuvittelisin...
Korjatkaa jos olen väärässä
Senior Member

3 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2008 @ 22:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EeroKakko:
Itellä ei kokemusta oo vesijäähystä, mutta eikö olisi suositeltavaa vetää letku ensimmäisenä prossulle? Ja sen jälkeen muut komponentit. Tai näin ainakin kuvittelisin...
Korjatkaa jos olen väärässä
Niin ne useimmissa asennusohjeissa taitaa suositella..
PeteTK
AfterDawn Addict
_
19. heinäkuuta 2008 @ 00:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tietokoneen vesijäähyyn en ikinä ole käyttänyt muuta kuin tislattua vettä, mihinkäs se glygoli laimennetaan jos ei veteen? Eipä ole koskaan tullut mainitsemaasi tekstiä vastaan minkään tavalliseen jäähdytysjärjestelmään tarkoitetun glygolipurkin kyljessä.

Glykoli laitetaan autoon, ei tietokoneeseen, tislattu vesikin on siinä rajoilla onko mitään mieltä.
Normi hanavesi ja akvaarion levänesto hakkaa glykolit mennen tullen.

Tehomylly.
Mainos
_
__

_
ITSipuli
Junior Member
_
19. heinäkuuta 2008 @ 00:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ITSipuli:

no meijän vanhassa koneessa on jotain UFO nestettä. Se kiertää ilman pumppua. Ei mun muistaakseni ollu tät glykolia

Sonata III Silent ********* HAF-X
P5Q-PRO ******************* RoG Croshair V Formula
4GT DDR2 ****************** 32Gt DDR3
Ati Radeon HD 4890 ******* ATI Radeon 7970
CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ *** AMD FX-8 4.25GHz
************** Win 7 Ultimate 64-bit
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tehoton vesijäähy?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy