User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 16:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vista ja service pack 1
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vista ja Service Pack 1
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
kmhr72
Suspended due to non-functional email address
_
24. kesäkuuta 2008 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuinkahan tärkeä toi päivitys oikein on? Mulla on Vista kertaalleen mennyt jumiin ko. päivityksen takia ja nyt Windows Update ehdottelee taas asennukseen SP 1:stä ja mietin, josko jättäisin sen asentamatta, ainakin toistaiseksi.
Koneessa meni Java-sovellukset totaalisesti solmuun edellisen päivityskerran jälkeen ja Vista piti asentaa uusiks.
Kertokaapa te viisaammat, että voinko jättää ton Service Packin vielä lataamatta?
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2008 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän noi Windowsin päivitykset kannattaa asentaa aina, ihan vaan tietoturvan vuoksi. Jos jätät sp:n asentamatta, et voi jatkossa asentaa todennäköisesti muita vista päivityksiä, koska ne ovat tarkoitettu vain vista+sp1.
kmhr72
_
27. kesäkuuta 2008 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai mun on sitten pakko se asentaa. Harmittaa vaan jos se taas saa Java sovellukset tilttiin ja koko hemmetin Vista pitää asentaa uusiks.
jasse78
Newbie
_
28. kesäkuuta 2008 @ 23:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla meni kans Vista jumiin Service Pack 1:n latauksen yhteydessä.

Nyt kone ei suostu käynnistymään.

Mitä voin tehdä?
kmhr72
_
29. kesäkuuta 2008 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saatko sen käynnistymään edes vikasietotilaan?
Mulla toi Service Pack teki sen, että se latas itsensä, lataus löytyi palautuspisteestä, mutta ei Lisää/Poista-sovelluksesta, eli ilmeisesti se ei ollutkaan lataantunut oikein. Ainoa, millä kone saatiin toimimaan oli käyttöjärjestelmän asennus uudestaan.
Sen takia mua nyt arveluttaa koko sovelluksen lataaminen. En halua, että kone menee taas solmuun...
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. kesäkuuta 2008 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis eihän se mikään sovellus ole, vaan Vistan päivitys. Ainoa paikka mistä sen voi löytää on "asennetut päivitykset". Ei sen kuulukaan ilmestyä "sovelluksiin". Eli jos se näkyy tuolla "asennetuissa päivityksissä" on se mitä todennäköisemmin asentunut oikein!

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
kmhr72
_
29. kesäkuuta 2008 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi väärät termit=) Keltanokka pyytää anteeksi. SP1:nen ei ollut asentunut oikein koneelle, koska sitä ei löytynyt koneelta mistään muualta paitsi merkkinä palautuspisteessä. Näin ainakin se korjaaja mulle sanoi. Ja kun Vistan käyttis ajettiin koneelle uudestaan, on kone toiminut ihan moitteettomasti. Ainakin toistaiseksi annan SP1:sen olla ihan rauhassa enkä sitä koneelleni päivitä. Enkä näköjään ole ainoa, jolle tuo päivitys tuottaa tuskaa...
jasse78
Newbie
_
29. kesäkuuta 2008 @ 21:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse sain koneen pois jumista käyttämällä
"Windows Vista Home Premium Express Upgrade" -levyä.

Nyt kone toimii, mutta SP1 ei ole asennettuna, enkä uskalla enää asentaa.

Miten minun kannattaa menetellä tuon SP1:n kanssa?
Miten saan hoidettua asennuksen varmuudella?
Senior Member

3 tuotearviota
_
30. kesäkuuta 2008 @ 01:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen verran mitä koneista jotain ymmärrän ja mitä olen asiasta lukenut tai kuullut, ongelma taitaa liittyä jonkinlaisiin rekisterivirheisiin. Eli jos ennen SP1:n asentamista koneelle on asennettu ohjelmia, jotka muokkaavat rekisteriä jollain tietyllä tavalla (kuten esim. µTorrent?) saattavat aiheuttaa (vakavankin?) asennusvirheen ja tämän jälkeen kone ei välttämättä toimi... Itselläni asennus onneksi sujui kivuttomasti.

Näiden tietojen paikkaansapitävyydestä ei ole tietoa, suurin osa löytyi googlettamalla.

Mutta jos SP1:n asennus menee pahasti vituiks ja joutuu asentamaan käyttiksen uusiksi, suosittelisin asentamaan kaikki Visvan päivitykset ennen mitään muita asennuksia.

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
kmhr72
_
30. kesäkuuta 2008 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitään ihmeempiä en ole tälle koneelle itse lataillut QuickTime Playeria lukuunottamatta. Ei kai MS Office-pakettikaan rekistereitä mitenkään muokkaa?
Jos mä ton SP1:sen koneelle päivitän, niin kannattaiskohan mun ennen päivitystä tehdä palautuspiste koneelle? Jos käy niin, että alkaa Javat kettuileen, niin pääsisin palautuspisteen kautta kivuttomammin palaamaan aikaan ennen SP1:stä.
Senior Member

3 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 05:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps. Eli aina ennen ison päivityksen asentamista kannattaa luoda p.piste kaiken varalta. Ja sitten tietysti Javan saa asennettua uusiksi, vanha ensin alta pois...

Vigilante
_
1. heinäkuuta 2008 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannattaahan se tehdä, vaikka se tekis sen kyllä itekin pyytämättä

Nainen tulee ennen konetta!
jasse78
Newbie
_
2. heinäkuuta 2008 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä palatakseni kysymykseen...

Kuinka saan SP1:n asennettua, kun itse en sitä osaa asentaa?
(ilman, että kone menee jumiin)
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2008 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jostain kumman syystä tuli mieleen kysyä että miten noi päivitykset lataatte ja asennatte, Ohjauspaneelin Windows Updatetilla vai asennustiedosto nettiselaimella Microsoftin sivuilta? (ihan kuin täällä nyt olisi välttämättä mitään väliä?) Itselläni kaikki päivitykset onnistunut tähän asti ilman ongelmia ja joka kerralla käyttänyt Windows Updatea...

kmhr72
_
2. heinäkuuta 2008 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle Windows Update ilmoittaa, että uusia pävityksiä saatavilla ja ne voipi tuolta Updatesta käydä lataamassa. SP1:nen nyt on ilmoitellut jo reilun viikon ilmoitellut tulostaan, mutta en ole sitä vieläkään ladannut.
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2008 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa ja asenna, rohkeesti vaan. Palautuspiste luodaan automaattisesti (jos asetettu käyttöön, voi myös siis luoda manuaalisesti). Jos jotain menee vituiks, voit koneen käynnistyessä (ennen Windowsin latausikkunaa) painaa F10 tai koneesta riipuen jotain muuta millä sitten pääsekään valitsemaan esim vikasietotilan, ja valitse sieltä ajankohta, jolloin Windows toimi oikein.

Jos ei toisenkaan kerran suostu asentumaan, ota yhteyttä koneen valmistajaan ja MS:n tuotetukeen. Ja kun toi SP1:n asennus on epävarma, tee varmuuskopiot sitä ennen kaikista tärkeistä tiedostoista (esim dvd-levyille).

Member

3 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2008 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sp1 asentu nätisti mutta tiedon siirto hidastui osalta ohjelmia. kuten msn ja jotku dirver päivitys ohjelmat, mutta utorrent ja www selaimet pelaa hyvin... onko tohon joku tcp ip jne softa joka korjaa ?

Hä, en mä mitää tiedä!!! joten älä kysy....
Member

3 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2008 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
dublicate :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2008 @ 16:13

Vigilante
_
3. heinäkuuta 2008 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomba_76:
mutta utorrent ja www selaimet pelaa hyvin...
ekkai sää varettele??

Nainen tulee ennen konetta!
Member

3 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2008 @ 21:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Missään ei puhuta waresta taikka edes piraatista vai?
Ja it sivuil myös juttua hidasteluista sp1 jälkee.
Niin eipä vedellä omia johto päätöksiä.

Moderator

14 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2008 @ 00:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla muistin käyttö idlessä nousi 45%->80% kun asensin SP1:sen, mutta muistin käyttö laski parissa tunnissa normaaliin. Minulla packin asennus ainakin nopeutti käynnistymistä, muuta ei nyt ole tullut huomattua. Asennuskin sujui hyvin.

SP1 saa asennettua: Ohjauspaneeli->Suojaus/tarkista päivitykset. Ja jos se ei ilmoita saatavilla olevasta tärkeästä päivityksestä ni sitten tarkista uudet päivitykset ja sitten asenna päivitykset..

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
Senior Member

3 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2008 @ 01:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näinpä. Itse jouduin ihan noin niinkuin offtopicina lisäämään muistia yhdellä gigalla, oli pieni shokki kuinka paljon Vista keskusmuistia käyttää, ja siihen vielä F-secure...

Tällä hetkellä siis 2Gb muistia ja siitä käytössä 34% kun ei mitään muuta käynnissä kuin F-s ja Mozillan FF3. Ja kaikkia turhia palveluita olen jo karsinut pois käytöstä, kuten indeksointi, WMP verkkojakaminen, taustatulostusohjain ja WIA-kuvanhaku.

Member

3 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2008 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noista palvelujen karsimisista tuli mieleen et voiko joku laittaa listaa turhista palveluista jotka voi huoletta ottaa pois käytöstä...

Senior Member

3 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2008 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai tästäkin voisi väsätä uuden topicin mutta kai tännekin vielä mahtuu...

pari linkkiä turhien palveluiden poistoon.
http://www.tweakhound.com/vista/tweakguide/page_8.htm
http://vistarewired.com/2007/02/18/services (hyvät kuvaukset palveluiden toiminnasta yms)

Vista SP1 palveluiden oletusasetukset
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Mainos
_
__

_
heikki75
Senior Member
_
4. heinäkuuta 2008 @ 22:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muisti on nyt niin halpaa että kannattaa mieluiten ostaa lisää muistia kuin alkaa poistamaan palveluita. Varsinkin aloittelijan ei niihin kannata koskea, saa vaan koneensa sekaisin. Ja eihän Vistassa ole päällä kuin pari turhaa palvelua, jos niitä ei käytä, eli ReadyBoost ja Windows-etsintä (Windows Search).

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vista ja service pack 1

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy