Intel Pentium dual core E2200
|
|
yarrri
Newbie
|
25. kesäkuuta 2008 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli onko kenelläkään kokemuksia kyseseisestä prosessorista jota harkitsen pienen budjetin koneeseeni. Kellottuuko paremmin kuin esim. E2160 tai E2180 ja miten toimii pelikäytössä?
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
25. kesäkuuta 2008 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Luin että kellotuu todella hyvin ja toimii pelikäytössä todella hyvin, helposti menee kellot 3ghz. Itse olen ostamassa tuota, todella hyvä on. Suosittelen.
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
jouni2007
Member
1 tuotearvio
|
17. elokuuta 2008 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
pöyriikö tällä porussa oikeesti pelit kuinka hyvin jos muut osat on kunossa
|
anttifast
Member
|
17. elokuuta 2008 @ 21:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on kokemusta e2140, e2160, e2200 prossuista. Kaikkia on saanut kellotettua vähintäänkin 3ghz helposti.
Tällä hetkellä testissä e2200 @3,5ghz.
Kyllä 3ghz riittää pelaamiseen hyvin.
|
Vaaki
Newbie
|
12. lokakuuta 2008 @ 13:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve.
Olen itsekin koettanut kellotella, mutta hieman hirvittää. Oletettu ulkoinen kellotaajuus on 204 Mhz, olen nostanut tätä kerran viidellä prosentilla (215), jolloin prossun tehot nousivat siihen 2.4 Ghz. Ajattelin, että se 2.6 Ghz olisi riittävä ainakin näin aluksi.
Nostin ulkoisen kellotaajuuden 226 Mhz. Sitten huomasin, että muistit tulisi lukittaa? Menin biosiin, mutta siellä ei voi määrittää tarkkaa lukua DDR-muisteille, vain 1.25-jotain ja kellotaajuus muuttuu sen mukaan. No, kun tätä säätelin niin kone päästi aivan hirveän kovan piippauksen seuraavalla käynnistyskerralla ja tuli kiire sammuttaa se nopeasti. Mistäs tämä johtuu? Olisiko missään tarkkoja ohjeita kellotukseen? Kuvat olisivat iso apu!
Lämmöt ovat olleet mielestäni hyvät, noin 25-36 astetta, rasituksessa en ole viel testannut ja 3Dmarkissa pisteitä tulisi lisää 700 jos kellottaisin prosessorini 2.4 Ghz:stä 2.6 Ghz.
Kyseessä on siis Intel Core Duo E2200 prosessori.
Ja emolevy oli Abit IP35-E Off limits
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2008 @ 14:22
|
Junior Member
|
18. joulukuuta 2008 @ 17:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Artsigon: Luin että kellotuu todella hyvin ja toimii pelikäytössä todella hyvin, helposti menee kellot 3ghz. Itse olen ostamassa tuota, todella hyvä on. Suosittelen.
Kuinka äänekäs tuo on? Tartteeko ostaa toinen jäähy jos haluaa hiljaisen koneen?
|
Senior Member
|
18. joulukuuta 2008 @ 19:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tsungu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Artsigon: Luin että kellotuu todella hyvin ja toimii pelikäytössä todella hyvin, helposti menee kellot 3ghz. Itse olen ostamassa tuota, todella hyvä on. Suosittelen.
Kuinka äänekäs tuo on? Tartteeko ostaa toinen jäähy jos haluaa hiljaisen koneen?
Miksi kyselet? Nimittäin tämä on puoli vuotta vanha viestiketju, ja noista ajoista on tämän prossun suosittelukin. Tuo prosessori on vanha, ja sen hinta on jäänyt vanhoihin lukemiin jumittumaan - se ei enää ole kannattava hankinta.
Mieluummin ostat E5200:n (tai vastaavan), joka on saman hintainen (suurinpiirtein), mutta huomattavasti tehokkaampi.
|
Junior Member
|
18. joulukuuta 2008 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gocom: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tsungu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Artsigon:
Miksi kyselet? Nimittäin tämä on puoli vuotta vanha viestiketju, ja noista ajoista on tämän prossun suosittelukin. Tuo prosessori on vanha, ja sen hinta on jäänyt vanhoihin lukemiin jumittumaan - se ei enää ole kannattava hankinta.
Mieluummin ostat E5200:n (tai vastaavan), joka on saman hintainen (suurinpiirtein), mutta huomattavasti tehokkaampi.
5200 ja 7300 kiinnostavat myös. Jälkimmäinen olis hiljainen, tosin vähän kalliimpi (budjettikonetta kasaan). Pitäsi olla varma että sopii yhteen emolevyn kanssa, testattujen prossujen luettelo on aika lyhyt ks. http://www.abit.com.tw/test-report/i-45cv.htm?1
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
22. joulukuuta 2008 @ 11:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tsungu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gocom: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tsungu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Artsigon:
testattujen prossujen luettelo on aika lyhyt ks. http://www.abit.com.tw/test-report/i-45cv.htm?1
Omituista kyllä Abitilla näkyy olevan kaksi listaa yhteensopivista prossuista sivuillaan joista toisessa http://www.abit.com.tw/cpu-support-list/mb/intel_945gc_i-45c.htm on myös Core 2 Duo E7300 mukana. Ongelmaksi jää vain biosin päivitys vaadittavaan uusimpaan versioon eli mistä siihen sopiva prossu. Laatikossa vielä olevassa emossa ei takuulla ole viimeisintä biosia.
|