User Käyttäjä Salasana  

torstai 28.8.2025 / 19:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uutta koteloa etsimässä, ehdotuksia kaivataan...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta koteloa etsimässä, ehdotuksia kaivataan...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Fandil
Newbie
_
28. kesäkuuta 2008 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Morjens!

Elikkä olen rakentamassa uutta konetta, komponentit ovat jo kotona vain kotelo puuttuu ja nyt projekti seisoo. Ongelmana ovat:

1) Zalmanin virtalähde 850W jonka pituus on normaalista poiketen 210 mm
2) Kyseessä on SLI-kokoonapano eli 2x Geforce 8800 GTS jotka tottakai tarvitsevat tilaa.

Tärkein kriteeri kotelossa ja hiljaisuus ja vasta sitten ulkonäkö(olettaen tottakai, että yllämaintut osat mahtuvat koteloon) Tottakai hyvä ilmanvaihto/tuuletus on tarpeen kahdella näytönohjaimella, nestejäähdytystä en kuitenkaan ole rakentamassa.

Itse olen lähinnä katsellut koteloita kuten Zalmanin GT1000, olin aivan myyty sen nähtyäni. Kunnes näin kyseisen kotelon hinnan. Ja luin vielä, että kotelo ei edes ole erityisen hiljainen.

Päädyin ostamaan Antecin P182:n mutta virtalähde ei edes mahtunut kyseiseen koteloon ilman, että yhden tuulettimen olis repinyt kotelosta täysin irti ja virtapiuhat olisivat pahasti ottaneet kiinni toiseen näytönohjaimeen. Kävin palauttamassa.

Mielessä kävi myös Antecin Nine Hundred mutta sekin on kuulemma äänekäs.

Thermaltake:n Armor+ ilmeisesti sopisi tilan puolesta mutta onko kellään kokemusta kotelon äänekkyydestä? Olen selaillut Zalmanin, Thermaltaken, Silverstonen, Antecin ja Coolermasterin sivuja mutta nyt kiinnostaisi kuulla eri koteloiden omistajien kommentteja, ei valmistajan myyntipuheita.

Eli voiko joku suositella A) Hiljaista koteloa jonne voi rauhassa asentaa isomman virtalähteen ja kaksi Geforce 8800 GTS:ää ja B) olisi vielä tyylikäs? Musta on aina ok, ikkuna on hieno mutta ei pakollinen, LEDit ok mutta eivät pakollisia. Hinta mielellään 100 - 150 ? mutta jos kyseessä on todella helmi saa hinta nousta yli 200 ?:n
m4gg0t
Junior Member
_
29. kesäkuuta 2008 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Silverstonella on laadukkaita koteloita mut hinnatkin kohallaan.
Member
_
29. kesäkuuta 2008 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
A-Case Twin Engine

Itselläni on tuollainen ja olen kyllä tyytyväinen. Tilava ja todella hiljainen kotelo.

Miinuspuolena on nykyinen saatavuus ja se ettei kotelon kylki mene välttämättä kiinni ilman erillistä kikkailua yli 15cm korkean prosessorin jäähdyttimen (esim. Xigmatek HDT-S1283) kanssa, koska kotelon sivussa oleva suuri tuuletin ottaa täpärästi kiinni...

Tuon kotelon kanssa ei tule ongelmia ainakaan ilmanvaihdon suhteen :)

Jimmsiltä tilasin oman tämän vuoden alkupuolella.
Mainos
_
__

_
Senior Member

14 tuotearviota
_
29. kesäkuuta 2008 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2008 @ 14:30

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uutta koteloa etsimässä, ehdotuksia kaivataan...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy