Olis haussa sellainen ohjelma, jolla sais Windows Vistasta tutut gadgetit (mm. kello, kalenteri, sää) XP:hen. Sellainen olis hyvä, joka ei kuluttaisi ihan älyttömästi muistia. Google Desktopin tiedän jo, mutta kun siinä on nuo yksityisyysongelmat.
Tämä vaikutti muuten hyvältä, mutta vaikka miten asettelisin, niin gadgetit jää jonnekin piiloon, kun jokin softa avaa itsensä koko ruudun kokoisena (itse sivupalkki kyllä ilmaantuu näkyviin).
Malwarebytes' Anti-Malware löysi tuosta Vista Rainbarista Backdoor.Bot-nimisen haittaohjelman. En tiedä sitten oliko oikea örkki vai false-positive, mutta Rainbar lähti koneelta kuin leppäkeihäs.
Lainaus:itse kyllästyin vistan omaan palkkiin ja latasin tilalle jo xp:llä käytössäni olleen desktopsidebar:in. Voin suositella lämpimästi.
Tuo Desktop Sidebar on muuten hyvä, mutta minulla sellainen ongelma sen kanssa, että kun avaan jonkun kansion tai ohjelman, niin sivupalkki ei mene piiloon, vaan jää oikeaan kulmaan vieden paljon tilaa käytössä olevalta ohjelmalta, jolloin koneen käyttö on epämukavaa. Tietääkö kukaan, miten sen saa menemään piiloon, kun käynnistän jonkun ohjelman?