Mikä hiiri?
|
|
Junior Member
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun tuo uusi kuultavan sininen konekin on kohta tulossa, ajattelin samaan syssyyn uusia hiirenkin. Mitä hiirtä ehdottaisitte?
Itse olen kierrellyt kauppoja ja saitteja, ja tässä ne kaikista miellyttävimmät:
* Microsoft Habu, 49.40 ?
* Razer Diamondback 3G FrostBlue, 45.40 ?
* Razer Copperhead 2000 Tempest Blue, 55.40 ?
Kuten ehkä voisi arvata, hiireni pitäisi olla valoisa, sininen ja kivan näköinen. Tarkoitus olisi sekä pelailla runsaasti että myös surffata. Mikä näistä olisi paras? Onko muita samannäköisiä/tyylisiä? Onko Jimm'sillä parhaat hinnat/saatavuus näille?
Kiitos tuhannesti jo etukäteen!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2008 @ 15:23
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse suosittelen ehdottomasti Razer Deathadderia. Ei ole matala lättänä, kuten useimmat hiiret, ja sopii oikeakätisen käteen kuin valettu. Ehdottomasti hiiren ostajalle tämä hiiri, varsinkin jos pelaa FPS-pelejä.
|
Member
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulta lähtisi pisteet Razer DeathAdderille :) Se on täysin saman muotoinen kuin Microsoftin Habu, paitsi DeathAdderissa on hivenen suurempi rulla.
Razer DeathAdder
Molempia rottia (DeathAdderia ja Habua) olen käyttänyt ja enemmän olen pitänyt Dädderistä. Pelaamiseen suositellaan yleisesti ottaen enemmän optista hiirtä laser hiiren sijasta... mutta se on ihan makukysymys myöskin.
Habua ja DeathAdderia on kehuttu yleisesti paremmin käteen sopivammaksi kuin aiempia Razerin rottia, kuten DiamondBack ja CopperHead. Kaikilla on kuitenkin erilainen räpylä ja se on ihan itsestä kiinni minkä muotoisesta hiirestä pitää.
Kannattaa käydä kokeilemassa kaupoissa noita hiiriä kädessä ennen lopullista ostopäätöstä...
MSI P35 Neo2-FR (PWM Cooling Mod)
Intel Core2Quad Q6600 (G0) @ 3.80 GHz (H2O)
Club3D Radeon HD 4870 512 Mb GDDR5
4 Gb Mushkin DDR2 SP2-6400 (996558+)
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
LC-Power Arkangel v2.2 850W
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Jipralle muistutukseksi, DeathAdderissa ei ole laseria eikä optista sensoria vaan 3G infrapunasensori :) Se on käsittääkseni pelaamista varten suunniteltu eikä niitä kai (?) ole kuin Razerilla. :) Terv. Razer-Fanboy :D
|
Junior Member
|
10. heinäkuuta 2008 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jipra: Kannattaa käydä kokeilemassa kaupoissa noita hiiriä kädessä ennen lopullista ostopäätöstä...
Kyllähän niitä on tullut räpläiltyä. Mutta valitettavasti nähtävästi Microsoftin Habu on ainoa kaikista hiiristä (Razereita en ole missään nähnyt hyllyssä), jota varten on viitsitty ajatella pakkaussuunnittelussa. Muissa hiiribokseissa pitää käsi olla ihme vinkkelissä sen kaiken pahvin takia. Ja minua huolestuttaa se, kuinka helposti noita peukalon alle/viereen jääviä sivunappeja painaa vahingossa pelien tuiskeessa?
|
Member
|
10. heinäkuuta 2008 @ 16:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee: Jipralle muistutukseksi, DeathAdderissa ei ole laseria eikä optista sensoria vaan 3G infrapunasensori :) Se on käsittääkseni pelaamista varten suunniteltu eikä niitä kai (?) ole kuin Razerilla. :) Terv. Razer-Fanboy :D
tiedän kyllä, se on ihrapunasensori :) sitä on vain helppo verrata puheessa/tekstissä optiseen. Tuon ihrapunavalon voi itse nähdä kuvaamalla rotan silmää esimerkiksi kamerakännykällä :) kännykän näytöllä näkyy violetin sävyinen valo.
MSI P35 Neo2-FR (PWM Cooling Mod)
Intel Core2Quad Q6600 (G0) @ 3.80 GHz (H2O)
Club3D Radeon HD 4870 512 Mb GDDR5
4 Gb Mushkin DDR2 SP2-6400 (996558+)
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
LC-Power Arkangel v2.2 850W
|
FPSTonttu
Suspended due to non-functional email address
|
10. heinäkuuta 2008 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Hiiren valinta on aika henkilökohtainen juttu. Ihmiset ovat erilaisia, joten paras hiiri sinulle ei välttämättä ole sama kuin jollekkin muulle. Kaverilla on mukamas kova pelihiiri ja näppis, mutta omasta mielestäni molemmat ihan paskoja... Et sillä lailla. Kannattaa kokeilla mikä itteleen tuntuu parhaimmalta. Missään nimessä älä osta pelkkien kehujen takia =D
|
liikeri
Senior Member
|
11. heinäkuuta 2008 @ 14:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FPSTonttu: Hiiren valinta on aika henkilökohtainen juttu. Ihmiset ovat erilaisia, joten paras hiiri sinulle ei välttämättä ole sama kuin jollekkin muulle. Kaverilla on mukamas kova pelihiiri ja näppis, mutta omasta mielestäni molemmat ihan paskoja... Et sillä lailla. Kannattaa kokeilla mikä itteleen tuntuu parhaimmalta. Missään nimessä älä osta pelkkien kehujen takia =D
samoilla linjoilla. vaikka razereita kovasti kehutaan omaan käteen tuntuvat lähinää muovileluilta. kannattaa kipaista kaupoissa josko siellä saisi kokeilla käteen sopivuutta noissa hiirissä. ja haulla löytyy kymmeniä hiiriketjuja joista saa hieman käyttäjien kokemuksia eri hiiristä.
itse väitän että eri pelihiirien välillä et tule huomaamaan suurempaa eroa tarkkuuksista yms huolimatta. valitse se mikä sopii käteen parhaiten
Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
|
Junior Member
|
11. heinäkuuta 2008 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Minusta tuntuu, että olen päätymässä tuohon Habuun. Pidän enemmän sen designista, ja nyt kun vertailin noita hiirien ominaisuuksia, niin tuntuvat olevat käytännössä identtiset; näin ollen käteensopivuus ja ulkonäkö ratkaisisi.
Menen tuota Habua hiplaamaan Jimm'sille tässä kohtapuoliin, saa nähdä lähteekö mukaan.
|
Newbie
|
12. heinäkuuta 2008 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
g5 on hyvä
e6750
2gb corsair 667
hd 3850 oc
msi p31 neo
700gb hdd
corsair vx450w
antec p182
asus mw221u
|
Swol
Member
3 tuotearviota
|
14. heinäkuuta 2008 @ 08:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä ei koskaan ole ollut mitää erikois hiirtä. Viimeisin ostos oli 5? microsoftin optinen hiiri ja silläki on tullu pelattua hyvin hyvin paljon enkä ole huomannut mitään eroa kaverin MX518 hiireen. Hiiren sopivuus on aina mielipide asia, jotkut huomaavat ne pienetkin erot liikkuvuudessa ja tarkkuudessa ja toisia ei taas ne edes kiinnosta et kunhan vain toimii =)
edit: Siis toimivuudessa en ole huomannut eroa mutta käteen se ei minulle sovi muotoilunsa takia.
AMD Athlon 64 x2 6000+ // Kingston DDR2 800MhZ 3x1Gb // Asus M2NPV-VM // Samsung Spinpoint F1 320Gb // Seagate 200Gb // Chieftec 550W // GeForce 7900GTO
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. heinäkuuta 2008 @ 08:28
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
14. heinäkuuta 2008 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Habun suorituskyky on surkea netissä olevien testien perusteeella.
Tehomylly.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
1. elokuuta 2008 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekkin pelailin vielä pallohiirellä ku kavereilla jo G5:set. Sen voin sanoa että pelihiiri ei tee pelaajasta hyvää. :)
|