User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 04:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > compare.bat (kahden kansion vertailu)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Compare.bat (kahden kansion vertailu)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
manciteh
Newbie
_
15. heinäkuuta 2008 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla olisi pieni ongelma. Olen yrittänyt tehdä skriptiä, joka aluksi poistaa compare.log ja missing.log tiedostot jos niitä löytyy c-aseman juuresta. Se toimii ihan ok. Mutta sitten itse ongelma. Yritän verratta kahta eri kansiota keskenään ja jos niiden sisältö (alikansiot mukaanlukien) on sama syntyy c-aseman juureen compare.log ja mikäli kansioissa taas on poikkeavuuksia, missing.log. On oikeastaan aivan sama tuleeko noihin .log filuihin mitään tekstiä sisään kunhan vaan tuo äskeinen vertailu ja .log- tiedostojen luonti sitten toimii. Osaisiko siis joku auttaa minua asiassa alla olevan skriptin pohjalta? :)

@echo off
setLocal EnableDelayedExpansion

if exist c:\compare.log del c:\compare.log
if exist c:\missing.log del c:\missing.log
for /f "delims=" %%G in ('dir/b/s c:\testi2\') do (
if exist "c:\testi2\%%G" (
fc "c:\testi2\%%G" "c:\testi\%%G" >> c:\compare.log
)
else (
echo %%G is missing >> c:\missing.log
)
)
manciteh
Newbie
_
22. heinäkuuta 2008 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt olen päässyt tähän tilanteeseen mutta ei toimi vielä niin kuin pitäisi... osaisiko joku auttaa? vai olisiko helpompi tehdä esim. vain dir -vertailu...?

@echo
setlocal

set dirA=\\wscrfi0148\c$\testi
set dirB=c:\testi2

for /R "%dira%" %%G in (*.pdf) do call :_process "%%G"
goto :eof

:_process
set relpath=%~1
call set relpath=%%relpath:%dira%=%%
if exist "%dirb%%relpath%" (
echo ok) else (
echo %~n1%~x1 exist only in %~d1%~p1 >> missing.log
)
goto :eof
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > compare.bat (kahden kansion vertailu)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy