ps3 ei toimi
|
|
henrik107
Suspended due to non-functional email address
|
24. heinäkuuta 2008 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli semmoinen vika ettei rupea pyörittämään mitään peliä.
Valikossakaan ei näytä pyörivän cd-levyn kuvaa?
Kone noin 1,5 vuotta vanha.
Hienoa jos ei kestä kuin vähä reilun vuoden ja maksoi sillon noin 800e!! "ensimmäisiä ps3:sia"
Liike josta ostettiin ,antoi vuoden takuun.
|
Member
1 tuotearvio
|
24. heinäkuuta 2008 @ 20:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitähän keskustelua tästäkin keksisi :D Kysymyksiäkään ei tuo kirjotuksesi oikeen sisältänyt...
Koitappas soittaa vaikkapa nordisk filmsille ja kysäistä onko niillä PS3:selle 2vuoden takuu. Mielestäni Sony antaa kahden(2) vuoden takuun PS3:selle. Voi olla että olen väärässä, mutta mitä häviät mikäli soitat?!?
Puhelimitse
Asiakastuen numero on 0600 - 411 911 (arkisin klo 15-21).
Puhelu maksaa 0,79 ?/min + pvm.
Sähköpostitse
fi-hotline@nordiskfilm.com
Mikäli ei anna sitä takuuta konsolille niin koitappas itse seuraavaa mikäli pysyy ruuvari kädessä! Avaa PS3 ja putsaa blueray-aseman lukupää alkoholilla ja pumpulipuikolla, taikka ihan siihen tarkoitetulla puhdistusaineella! Mikäli ruuvari ei pysy kädessä niin kiikuta konsoli huoltoliikkeeseen ja pyydä putsaamaan lukupää ja muutenkin konsoli sisältä!
Vaihtoehtoisesti voit koittaa myös DVD:n lukupään puhdistuslevyä! Eivät auta DVD-soittimissa ainakaan kun muutaman elokuvan ajan ja taas saa putsata. Paras olisi se linssin puhdistus pumpulipuikolla!
MUTTA MUISTA VAROVASTI SE PUHDISTUS!!!
|
Larmuska
Account closed as per user's own request
|
25. heinäkuuta 2008 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Takuuasioissa kannattaa muistaa, että se valmistajan antama takuu ei ole aina se viimeisin. Kuluttajasuojalain mukaan tavaran pitää kestää sen odotettavissa oleva kestoikä.. mikä ei kyllä 800?-konsolilla ole 1,5 vuotta.
|
Admin
17 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2008 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Komppaan Larmuska tässä asiassa pitäs mennä kyllä ihan vaihtoon valmistajalta jos laite menee noin nopeesti rikki.
Lainaus: Kestoikä
Kuluttajalla on oikeus odottaa laitteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan. Laitetta saatetaan elinkaarensa aikana joutua huoltamaan ja korjaamaankin kuluttajan laskuun. Kuitenkin kodinkoneen elinkaaren alkupuolella ja heti takuuajan jälkeen myyjäliikkeen vastuu on suuri. Vastuu pienenee kun laite ikääntyy.
Kodinkoneiden takuuaika on usein 1-2 vuotta. Niiden odotettavissa oleva kestoikä - laitteesta riippuen - on kuitenkin yleensä huomattavasti pidempi. Jos laite rikkoutuu heti takuuajan jälkeen, korjauskustannukset eivät ole vähäiset ja kuluttaja ei ole toiminut käyttöohjeiden vastaisesti, hän voi vedota kestoikään.
Lähde
Itse olen kahvinkeittimiä ja paistinpannuja tuon asian puitteissa vaihtanut. KAnnattaa todellakin maahantuojaa hätistellä tässä asiassa.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2008 @ 23:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä, Sonylta 2v takuu. Soita Sonyn asiakaspalveluun tai Nordisk filmille. Jos ei mene läpi ota yhteys kuluttujansuojaviranomaisiin ja eistä ongelma. Jos ei vieläkään mene läpi (joka on kyllä suuri ihmetyksen aihe jos näin taphatuu), niin maksa 150e Sonyn huoltoa edustavalle yhtiölle korjauksesta.
|
setamies
Suspended due to non-functional email address
|
1. elokuuta 2008 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa vikaa! eli ei pelit eikä blueray leffat pelaa...! dvd leffat kylläkin toimii. missäs vika???
|
joonasm88
Member
1 tuotearvio
|
1. elokuuta 2008 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
itelläni meni 1 kuukauden vanha pleikka kolmonen samalla tavalla rikki... sain onneksi viikon kuluttua kokonaa uuden vehkeen tilalle :)
Oli menny ilmeisesti se lukija rikki... ei voinut ainakaan pölystä yms johtua kun oli vain 1kk vanha kone.
DualCore AMD Athlon 64 4200+
Asus A8N-SLI Premium
2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
RADEON X850 XT (256 MB)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. elokuuta 2008 @ 19:39
|
Member
1 tuotearvio
|
6. elokuuta 2008 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on yhden viikon vanha PS3, ja minusta tuntuu että PS3:ssa on jotakin vikaa. Samalla kun ostin konsolin, tuli ostettua Battlefield - Bad Company, mutta levy meni pari päivää sitten rikki, levy halkesi keskiympyrän kohdalta, noin 3 senttimetriä pitkä halkeama + levyn ulkoreunasta lähtevä naarmu joka on noin 10-12 cm pitkä. Äsken tutkiessani muita pelejäni huomasin niissäkin yli 5cm naarmuja. HUOM. tuo battlefieldin levy oli mennyt huomaamattani halki, luulisi ainakin, että kun levy halkeaa siitä kuuluisi jonkinlainen ns. epänormaali ääni. Eli konsoli ei saa luettua battlefieldin levyä,yläkulmassa kyllä pyörii se lataus kuva, mutta kun kuva häviää ei peliä tule näkymään valikkoon. Tulisiko minun viedä PS3 huoltoon tutkittavaksi, jos konsolin vien konsolin huoltoon tutkittavaksi ja siitä ei löydy vikaa, tuleeko minulle siitä kuluja?
i5-2500k | AMD HD6970
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
8. elokuuta 2008 @ 19:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei viikon vanhan PS3:en näyttämisestä takuhuollossa mitään lisäkuluja tule mikäli olet ostanut laitteesi ihan kaupasta, etkä yksityiseltä. Toki jos joudut postittamaan laitteesi, niin postikulut maksat itse.
|
Boris10
Newbie
|
9. elokuuta 2008 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos laitteessa on vikaa, niin sinun ei tarvitse maksaa myöskään postikuluja
|
Member
1 tuotearvio
|
9. elokuuta 2008 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, sain tietää että levy oli valmiiksi rikki, kun käväsin ONOFF issa palauttamassa, todella ystävällistä porukkaa siellä töissä, suosittelen.
Se että sain uuden pelin ilman lisäkustannuksia, johtuu varmaan siitä että myyjillekkin on käynyt saman lailla levyjen kanssa.
i5-2500k | AMD HD6970
|
henrik107
Suspended due to non-functional email address
|
28. elokuuta 2008 @ 22:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Missä olisi huoltoliikkeitä joka korjaisi ton meidän toosan?
Soitettu nordisk filmiin jossa sanottiin et eivät korjaa laitetta!
Takuun alla olevissa koneissa "korjaus" tapahtuu sillain et risa laite vaihdetaan toiseen kunnostettuun??
Eli korjaavat kuiteskiin mut missä?
Toinen vaihtoehto on semmoinen et viet risan laitteen semmoiseen liikkeeseen jossa myyvät ps3:a ja maksat 60kb koneesta noin 400 ja jätät risan sinne.
40kb koneesta maksat noin 300.
Onkohan tämä touhu ihan kuluttaja ystävällistä touhua?
Konetta koitin viedä ekaksi siihen liikkeeseen josta ostin sen vajaa kaksi vuotta sitten että olisivat laittaneet sen korjaukseen mutteivat ottaneet sitä vastaan kun ei ollut ostokuittia tallella.
Eikä muka niiltäkään löydy ostotositetteita noin vanhoista kaupoista ,tosin myyjä oli kylläkin itseensä kyllästyneen näköinen!!
Eli onko näin et kun kone hajoaa takuu ajan jälkeen niin joudut stana ostaan sitten aina uuden koneen?
Jos näin on niin taidan ostaa seuraavaksi erään toisen valmistajan konsolin ja unohtaa kaikki SONYN LAITTEET liikkeisiinsä.
Hieman katkeran oloista tekstiä mut tuntuu et tämä on "syvältä".
|
Member
5 tuotearviota
|
28. elokuuta 2008 @ 22:25 |
Linkki tähän viestiin
|
onhan tuo vittumaista
|
Admin
17 tuotearviota
|
28. elokuuta 2008 @ 23:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Soita nyt sinne nordiskille uusiksi ja kysy mitä tehdä. Tuo on siis aikas vakio toimenpide että takuu-ajan umpeudettua saat vaihdettua tuon konsolin takuukorjattuun jotain korvausta vastaan.
Sitten voisit vähän kysyä siitä että mitenkä tuo valmistajan takuu noissa laitteissa on.
Lukase tästä kohta kestoikä. Sanoin tämän saman asian tuossa pari viestiä ylempänä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2008 @ 23:33
|
henrik107
Suspended due to non-functional email address
|
29. elokuuta 2008 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12: Soita nyt sinne nordiskille uusiksi ja kysy mitä tehdä. Tuo on siis aikas vakio toimenpide että takuu-ajan umpeudettua saat vaihdettua tuon konsolin takuukorjattuun jotain korvausta vastaan.
Sitten voisit vähän kysyä siitä että mitenkä tuo valmistajan takuu noissa laitteissa on.
Lukase tästä kohta kestoikä. Sanoin tämän saman asian tuossa pari viestiä ylempänä.
Joo kyllähän ne sanoi että toi voisi vielä laitevian piikkiin mennä mutta kun puuttuu se ostokuitti.
|
Admin
17 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 14:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2008 @ 15:01
|
Member
9 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen olen itsekkin kokenut hyväksi että jos ei meinaa saada oikeutta niin uhkaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja viedä asiaa eteenpäin, niin asiat pitäisi ratketa, mutta kerran kyllä jouduin menemään siihen sovitteluun asit, vai miksi sitä kutsutaan.
|
C2Q
Newbie
|
3. syyskuuta 2008 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä juurikin sama vika. (Taitaa olla paremminkin "ominaisuus" netin foorumeiden perusteella :D)
Mulla takuuhuolto ei onnistu kuitin puuttumattomuuden takia, pleikkari saatu lahjaksi ja kuittia ei ole enään. Kellään mitään tietoa mitä tuon korjaus kustantaisi ja voiko pleikkaria edes korjauttaa Suomessa?
Kiitokset jo etukäteen!
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2008 @ 14:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Katsot mikä yhtiö hoitaa suomessa Sonyn huollon. Viet sinne hultoon. Huolto maksaa muistaakseni 150e ja kyllä nyt hitto jokainen voisi lukea kuluttajansuojaviranomaisten sivun. He vaativat että kuluttajan ostama tuote tulee kestää järkeviä aikoja takuun umpeuduttua. Esim. jos tuote hajoaa 1p tkuun umpeutumisen jälkeen, niin on sinulla täysi oikeus palauttaa tuote. Ja Sony on itsekkin vihjaillut konsolin kestoiäksi 10v
|
henrik107
Suspended due to non-functional email address
|
5. syyskuuta 2008 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Konsoli lähetetty Nordisk Filmiin.
Ostokuittia ei ole mukana kun ei löydy.
Asiakaspalvelussa kyllä sanoivat että kuitti pitäisi olla mukana ,mutta sanoi sitten et lähetä tänne vikailmoituksen kera ja pyytää samalla takuunalaista huoltoa/korjausta.
Postikuluja ei tarvinnut maksaa.
Saas nähdä miten käy ja koskahan saa koneen takaisin?
|
C2Q
Newbie
|
7. syyskuuta 2008 @ 12:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henrik107: Konsoli lähetetty Nordisk Filmiin.
Ostokuittia ei ole mukana kun ei löydy.
Asiakaspalvelussa kyllä sanoivat että kuitti pitäisi olla mukana ,mutta sanoi sitten et lähetä tänne vikailmoituksen kera ja pyytää samalla takuunalaista huoltoa/korjausta.
Postikuluja ei tarvinnut maksaa.
Saas nähdä miten käy ja koskahan saa koneen takaisin?
Et viittis lähettää mulle YV:tä tai ainakin postauksen tähän ketjuun kun lisätietoja saat. Kun mullahan tuo sama operaatio edessä :)
|
Elianora
Newbie
|
15. syyskuuta 2008 @ 15:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Kopipaste kuluttajasuojalaista: "Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta vain sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä."
Tarkistakaa myös "kestoikä".
Itselläni hajosi blueray-lukija PS3:sta, joulukuun alussa viime vuonna hommattu, eikä ole kuitista tietoakaan. Onneks on Soneralta tilattu tuo vehe, niin laskukopio (soneran verkkopalvelusta löytyi) kelpas Nordisk Filmille.
Nyt lähden postiin lähettämään tuota vaihtoon ->
**I pwn boys. **
|
aftersani
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla kai sitten myös meni blue-ray lukija rikki kun DVD:t toimii normisti ja ps2 pelit..mut ei blue-ray levyt, mulla myös soneralta sellanen kytky hankittu viimevuoden marras-joulukuussa, sitä mietin et jos lähetän sen huoltoon niin saanhan takaisin samanlaisen eli ton 60gb en halua mielestäni huonompaa 40gb:tä...ja ostokuittia ei tietenkään ole niin kelpaako soneran lasku?
|
Member
3 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2008 @ 16:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aftersani: mulla kai sitten myös meni blue-ray lukija rikki kun DVD:t toimii normisti ja ps2 pelit..mut ei blue-ray levyt, mulla myös soneralta sellanen kytky hankittu viimevuoden marras-joulukuussa, sitä mietin et jos lähetän sen huoltoon niin saanhan takaisin samanlaisen eli ton 60gb en halua mielestäni huonompaa 40gb:tä...ja ostokuittia ei tietenkään ole niin kelpaako soneran lasku?
Lukeeko siinä soneran laskussa tuo laite? Ja varmaan siitä kytkykaupasta on joku sopimuskin tehty? Siinä varmaan lukee päivämääräkin mistä alkaen laite on ollut sinun? Mutta jos se hajoaa tuskin saat uutta 60GB mallia, niitä kun ei enään tehdä...
|
Mainos
|
|
|
Elianora
Newbie
|
20. syyskuuta 2008 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
He lähettävät korjatun vastaavan tilalle, jos oikein käsitin. Lähetin laitteen mukana viimeisen laskun, jossa laitetta ei vielä laskuteta ja ensimmäisen laskun, jossa laite lukee "40 GB PLAYSTATION 3" tms ja hinta. Ainakin asiakaspalvelu sanoi, että kunhan näkevät, että siitä on maksettu jotain. Kaiva Soneran omilta sivuilta "Laskumapista" ne laskut.
**I pwn boys. **
|